حالت تاریک
عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کرمان:

آمریکا از علم برای نسل‌کشی استفاده می‌کند

آمریکا از علم برای نسل‌کشی استفاده می‌کند

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کرمان گفت: آمریکا از علم برای نسل‌کشی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان و به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله نورالدینی عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان کرمان و کارگروه معارف دینی گفت: "علم در خدمت صلح و توسعه"، شعار و هدفی بسیار ناب و الهی است که انبیاء و اولیای الهی برای تحقق آن بسیار تلاش کرده‌ و زحمت فراوان کشیده‌اند.

وی ادامه داد: در ادیان الهی، از جمله دین مبین اسلام بارها این آموزه مورد تأکید قرار گرفته که "العلمُ سلطان"، یعنی علم است که قدرت و ثروت‌آفرین است؛ اما همین علم که این همه به آن سفارش شده است، ارزش ذاتی ندارد، بلکه زمانی ممدوح است که در خدمت اهداف الهی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام نورالدینی افزود: اگر علم در راستای اهداف الهی و انسانی نباشد، مذموم و ناپسند است و در روایات به چاقویی در دست دیوانه، آن هم دیوانه‌ای زنجیری تشبیه شده است که می‌تواند جهانی را به تباهی بکشد؛ از این‌رو ادیان الهی خودسازی و تزکیه و تهذیب نفس را بر علم‌آموزی مقدم می‌دانند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: امروزه حقانیت، ضرورت و اهمیت این آموزه‌های الهی بیش از پیش آشکار گشته چرا که بشر به وضوح دریافته است که وقتی علم با تزکیه، اهداف و انگیزه‌های الهی همراه نباشد، در کسری از ثانیه دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را به نابودی می‌کشاند، آن هم به‌ گونه‌ای که هنوز ژاپن با پیامدهای آن فاجعه دست به گریبان است.

وی مطرح کرد: اکنون بشر به وضوح می‌بیند که علم بدون تزکیه، و قدرت و ثروت برآمده از علم بدون انگیزه‌های آسمانی، آمریکا را به دزد و سارق مغزها بدل کرده که با در خدمت گرفتن مغزهای بشری، از راه توسعه جنگ‌افزار‌های اتمی، شیمیایی و جنگ‌های میکروبیولوژیک به فکر نابودی بشر است.

حجت‌الاسلام نورالدینی تصریح کرد: این فجایع جلوی چشم انسان‌هاست و آن‌ها می‌بینند که آمریکا از علم برای نسل‌کشی استفاده می‌کند؛ تحریم دارویی ملت ایران، کشتار ملت‌های مظلوم فلسطین، افغانستان، پاکستان، بحرین، یمن، سوریه، الجزایر و سایر ملت‌ها، مستقیم و غیرمستقیم به آمریکا برمی‌گردد.

وی افزود: نه فقط منطقه مسلمان‌نشین غرب آسیا و شمال آفریقا بلکه در سراسر جهان، از شرق و غرب جهان، از ژاپن و میانمار گرفته تا کوبا و ونزوئلا، همه زخم‌خورده‌ این دیوانه‌ زنجیری‌اند که از علم، قدرت و ثروت برآمده از علم در راه جنایت علیه بشریت استفاده‌ می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: افکار عمومی جهان شاهد است این کشور که هنوز عمرش به ۳۰۰ سال نمی‌رسد، آتش‌‌افروز بیش از دویست جنگ در سراسر جهان است.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که ادیان الهی پیروان خود را به علم‌آموزی تشویق کرده‌اند همین امر است که باید علم در دست آزادگان جهان باشد تا در خدمت صلح و توسعه قرار گیرد و پیروان ادیان الهی زیردست قلدران عالم و جهان‌خواران نباشند.

حجت‌الاسلام نورالدینی مطرح کرد: تبلیغ شعار "علم در خدمت صلح و توسعه"، تبلیغ اسلام و آموزه‌های الهی و انقلاب اسلامی است و گام بلندی برای تقبیح و محکومیتِ جهانی سیاست‌های ضدبشری و تجاوزات و غارتگری‌های آمریکا است.

وی در پایان گفت: به امید روزی که دل‌های جهانیان با درک واقعی از حقیقت شعار "علم در خدمت صلح و توسعه" به سوی منجی عالم بشریت راه یابند و طالب ظهور گردند؛ چرا که تحقق حقیقی و کامل این شعار در زمان آن حضرت خواهد بود که هم علم پیشرفت شگرفی خواهد داشت و هم این که علم موجب استقرار حکومت جهانی، صلح پایدار و عالم‌گیر و رفاه همگانی خواهد شد.

انتهای خبر/کارگرزاده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از