حالت تاریک
در خطبه‌های نماز جمعه کرمان عنوان شد؛

ارتقاء اعتمادبه‌نفس‌ملّی باید در جامعه‌اسلامی محقق شود

ارتقاء اعتمادبه‌نفس‌ملّی باید در جامعه‌اسلامی محقق شود

امام جمعه جیرفت گفت: پیاده‌سازی اصول راهبردی جهان اسلام و حرکت به سمت نظم جهانی در جهت نقش آفرینی مورد تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان کرمان: وحدت، مقاومت و آگاهی رمز پیروزی ملت‌های اسلامی است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز با اشاره به تلاش دشمنان به ترویج سبک زندگی غربی در کشورهای اسلامی گفت: تلاش برای ترویج سبک زندگی دینی بر همه اشخاص حقیقی و حقوقی لازم است.

وی با اشاره به وضعیت جبهه مقاومت، هزینه‌های جهاد و تسلیم شدن را مرور کرد و گفت: در هزینه تسلیم شدن همه هویت ملی و اسلامی را باید به حراج بگذاریم و انسان‌های دارای ریشه فرهنگی یکی پس از دیگری ذبح شوند و حقارت‌ها، اسارت‌ها و غارت‌های در انظار عمومی را شاهد باشیم.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در جهاد و مقاومت دستاوردهایی از جمله حریت و آزادگی وجود دارد بنابراین اسرائیل بداند که هرچه بمب بر سر مردم غزه بریزد و قتل‌عام کند مقاومت ‌آن‌ها بیش‌تر شده و  با قدرت بیش‌تری می‌جنگند.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی مطرح کرد: رمز پیروزی ملت‌های اسلامی وحدت، مقاومت و آگاهی است.

وی در ادامه به وقایع رخ داده در ۱۳ آبان‌ ماه اشاره کرد و گفت: وقایعی مهمی در این روز طی سال‌های متمادی رخ داده است که این روز را ارزشمند می‌کند، هر کس به ملیت و اسلامیت اعتقاد دارد باید در راهپیمایی این روز شرکت کنند.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی گفت: حضرت علی علیه‌السلام فرمودند: از خدا بترسید و پرهیز کنید؛ و پرهیز در حد و تراز کسی که به هوا و هوس خود چیره شده است.

وی افزود: درست به کار گرفته شدن عقل و پیروزی بر شهوات و کنترل هوا و هوس؛ سه مولفه مهم در رعایت تقوا الهی است ما در دنیا امروز با دو نگاه مواجه هستیم یک نگاه دنیا را تمام هدف و مقصد می‌داند و دیگری خبری از تکلیف و مسئولیت نیست.

علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: اما نگاه دوم تکلیف محور و مسئولیت‌زا است و ختم انسان را این دنیا نمی‌داند این نگاه نگاهی است که قدرت خدا را در همه‌ی امور زندگی خودش می‌بیند و او را مسلط بر همچی می‌داند لذا اضطراب و دلشوره‌ها از بین می‌رود و در وجود آن تبدیل به آرامش می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل ناآرامی و دلهره؛ عبارت است از؛ نگرانی و دلهره‌ای که انسان از ضعف خودش در برابر طبیعت می‌داند.

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: کسانی که نگاهشان تکلیفی است؛ این فرد خدا را یاور خودش می‌داند و خودش را تحت حمایت خدایی می‌داند که بر همه چیز قدرت دارد و همه‌ی توکلش به خدایی‌ست که در همه صحنه‌ها او را یاری می‌دهد.


امام جمعه کرمان در پایان خاطر نشان کرد: قهرمانان و مجاهدان و سلحشورانی در صحنه نبرد حضور پیدا کردند و یکه و تنها در برابر در مقابل انحرافات ایستادن و تمام حرکت خود را تنظیم کردند و پیروزی‌های بزرگ خلق کردند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ما بخشی از مثال این نگاه هستند و این نگاه توحیدی است.
 

امام جمعه شهرستان جیرفت: ارتقاء اعتماد به نفس ملّی در جامعه اسلامی محقق شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت گفت: ارتقاء اعتماد به نفس ملّی و تحقق دولت و جامعه اسلامی حائز اهمیّت است.

امام جمعه جیرفت افزود: پیاده‌سازی اصول راهبردی جهان اسلام و حرکت به سمت نظم جهانی در جهت نقش‌آفرینی مورد تأکید نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: عملیات طوفان‌الأقصی که در فلسطین انجام شد از جهات مختلف در مسیر پیشبرد اهداف جهان اسلام تأثیر بسزایی داشت.

وی عنوان کرد: یکی از عناصر اصلی گذار در دوران جدید عالم این است که فکر جبهه مقاومت در جهان اسلام گسترش یابد و  بی‌شک پیروزی از آن جبهه مقاومت است و نتیجه این ایثار و مقاومت پیروزی ملت فلسطین خواهد بود.

حجت‌الاسلام تارم در پایان خاطر نشان کرد: وحدت و اتحاد جهان اسلام یکی از عناصر مهم در پیشبرد اهداف و رسیدن به انقلاب و نظم جهانی است.

 

امام جمعه شهرستان بردسیر؛ ۱۳ آبان دربردارنده سه مناسبت مهم و تاثیر‌گذار و نقطه‌عطفی در تاریخ انقلاب است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر کرمانی امام جمعه بردسیر ضمن گرامی‌داشت ۱۳ آبان به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب گفت:  استبداد بین‌المللی به سرکردگی آمریکا بلای جان ملت‌ها شده‌است.

وی افزود: آمریکا ۴۳ سال است که از قدرت ما ناراضی است و از ما درخواست اختلاف، ضعف و وابسته بودن همه جانبه دارد تا بتواند بر ما و منطقه سلطه داشته باشد.

خطیب جمعه بردسیر تاکید کرد: قشر دانش‌آموز ما بهترین فرصت برای تبیین استکبار جهانی و سیاست‌های سلطه طلبانه آنان است.
وی اظهار کرد: صهیونیست‌ها غیر از خود را بشر نمی‌دانند بنابراین شهادت بیش از ۹ هزار کودک و زن و مرد بی‌گناه در آن‌ها و هم‌پیمانان این جنایتکاران تاثیری ندارد.

حجت الاسلام کرمانی مدعیان حقوق زنان و شعار زن، زندگی، آزادی را مخاطب قرار داد و افزود: این سکوت شما دفاع از جنایت‌کاری و کودک‌کشی است همان‌طور که حمایت‌های شما از آزادی زن در ایران معنایی جز ایجاد اغتشاش و اختلاف نداشت.

وی در پایان از مردم بردسیر خواست تا همراه با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان، با همه آزادی‌خواهان و ظلم‌ستیزان جهان به خصوص مردم مظلوم غزه، همراه و از استکبار ابراز انزجار کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب: آمریکا کارخانه تولید دیکتاتوری در جهان است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: سیزده آبان روز خاتمه دادن به حضور سلطه‌طلبانه استکبار به محوریت آمریکاست.

افشار‌منش تصریح کرد: بیش‌از چهل جنگ بزرگ در چهل نقطه جهان محصول سیاست آمریکا در عالم است که در این جنگ‌ها بیش از هشت میلیون نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی و فتنه‌های داخلی را محصول سیاست آمریکا دانست و بیان کرد: آمریکا کارخانه تولید دیکتاتوری‌ در تمام عالم بوده‌است، انقلاب اسلامی توانست این فضای سلطه سیاسی را بهم بریزد و یک غلبه‌ای بی‌نظیر بر سیاست آمریکا اتفاق افتاد نظم سیاسی آمریکا که می‌خواست بر نیمی از سیاره زمین حکمرانی کند را به‌هم ریخت این آغاز یک جهاد بزرگ ازسوی ملت ایران بود تا عظمت ازدست‌رفته خود را بازیابی کند.
خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: سیزده آبان که امام راحل از آن به انقلاب دوم یاد کرد نشان داد ابهت ابرقدرتی آمریکا در جهان فروریخت و به مردم زیر سلطه آمریکا در اقصی نقاط عالم جرأت قیام داد.

وی با بیان اینکه مبارزه با استکبار و مبارزه با نظام سلطه تعطیل‌پذیر نیست، اظهار کرد: مبارزه با استکبار جزء کارهای اساسی و مبانی انقلاب است یعنی اگر مبارزه با استکبار نباشد ما اصلاً تابع قرآن نیستیم مبارزه با استکبار که تمام نمی‌شود و آمریکا اهم مصادیق استکبار است، خودتان را برای ادامه مبارزه آماده کنید.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه به دستاوردهای طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود : این عملیات هیمنه پوشالی رژیم غاصب را فرو ریخت و نشان داد با برنامه‌ریزی دقیق و اعتقاد به وعده‌ی الهی می‌شود عملیات را از دفاع به حمله و از محدود به گسترده تبدیل کرد و وقتی پای عزم و اراده و وحدت به میدان باز شد فناوری‌های پیشرفته رنگ خواهند باخت و به زانو در خواهند آمد.

افشار منش با اشاره به اینکه طوفان الاقصی سناریوها و چارچوب‌های دکترین مختلف برای دوام رژیم غاصب را به‌هم ریخت، گفت: اقدامات اخیر سیاست رژیم صهیونیستی ایجاد زمین سوخته است و علی‌رغم خسارت زیادی که به مردم وارد کرده‌است اما هیچ‌گونه دستاورد نظامی نداشته و وعده حمله زمینی به غزه را با مانور و ژست نظامی گرفتن و تشکیل جلسه کابینه اضطراری انجام داد اما با شکست مواجه شد.


امام جمعه شهرستان راور: امروز نباید در حمایت از مردم فلسطین کوتاه بیایم

امام جمعه شهرستان راور حجت‌الاسلام زمانی بیان کرد: امروز نباید در حمایت از مردم فلسطین کوتاه بیایم و در این راستا باید فریاد مرگ بر اسرائیل سر داد، امروز روز نابودی آمریکا و اسرائیل فرا رسیده است.

وی افزود:امروز ضرورت دارد همه ملت‌های جهان زمینه محاکمه رژیم غاصب را در دادگاه‌های بین‌المللی فراهم کنند، روزی امام‌خمینی (ره) فرمودند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید، امروز نیز می‌بینیم رئیس جمهور آمریکا حامی جنایت‌های رژیم صهیونیستی است.

وی خاطر‌نشان کرد: امروز شرایط برای نابودی اسراییل کاملا فراهم شده است. لذا کشور‌های اسلامی نباید برای حذف این غده سرطانی تعلل کنند.

خطیب نمازجمعه شهرستان با تبریک فرا رسیدن یوم‌الله سیزده آبان افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان همیشه در راه پیشرفت انقلاب در این چهل سال کارهای زیادی انجام داده‌اند و این زحمات جای تشکر فراوان دارد.

امام جمعه شهرستان راور در پایان خطبه‌های نماز این هفته برای جبهه مقاومت در این نبرد سهمگین آرزوی موفقیت و پیروزی کرد.

 

امام جمعه شهرستان انار: ۱۳ آبان‌ماه روز به ثمر نشستن مرگ برآمریکا ومبارزه با استکبار است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر علیدادی‌سلیمانی امام جمعه شهرستان انار در خطبه های نمازجمعه این هفته در مورد تحولات وجنگ غزه ورژیم غاصب گفت: تلاش برای رفع اشغال وآزادی اسرا اگر در چشم وگوش حماس در ۷مهر باز نشده بود اسراییل غاصب در تدارک حمله بزرگ به فلسطین بود و ارتش دشمن در این جنگ تا دندان مسلح و استفاده از بمب‌های نامتعارف است که خانه‌ها، زمین‌های مردم را غصب کرده‌اند


حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: در این جنگ پشتیبانی آمریکا از رژیم‌صهیونیستی که به نماد استکبارجهانی وشکل‌گیری خود آمریکا با کشتن سرخ‌پوست‌هاست که هرکجا فتنه‌ای هست دست آمریکا درآن است

خطیب جمعه انار بیان کرد: در این جنگ ۳۰درصد مجاهدان فلسطینی به میدان آمدند و مردم مظلوم غزه نزدیک ۱۰هزار نفر شهید دادن وباصبوری ازخاک خود دفاع می‌کنند و در زیر بمب های فسفری شکرگذارند

وی در ادامه افزود: مقام معظم رهبری می‌فرماید پیروزی از آن فلسطین خواهد بود وفلسطین کلیددار پیروزی بر استکبار است، طوفان‌الأقصی نشان داد با نظم آمریکایی نظم آینده جهان شکل نخواهد گرفت بلکه حماس تمام معادلات را به هم زد.

خطیب جمعه شهرستان انار عنوان کرد:١٣ آبان‌ماه روز دانش‌آموز را در پیش داریم که این روز فقط روز دانش‌آموز نیست بلکه روز به ثمر نشستن مرگ برآمریکا و مبارزه با استکبار است
 
 

امام جمعه شهرستان فهرج: تونل‌های زیرزمینی غزه، برگ برنده‌ حماس هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، ضمن دعوت از آحاد مختلف مردم جهت شرکت در راهپیمایی استکبارستیز ۱۳ آبان، بیان کرد: حضور دشمن‌شکن شما در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان، ترس و واهمه بر تن دشمنان می‌اندازد.

وی با بیان اینکه طوفان‌الأقصی، فاتحِ زمین، زمان و اذهان بود، افزود: طوفان‌الاقصی، نشان داد گذر انسان امروز، برای رسیدن به آینده، از پیچ تاریخی که در آن قرار گرفته است، با نظم نوینی تحقق خواهد یافت، که نام آن، نظم مقاومت است.

خطیب جمعه فهرج، از تونل‌های زیرزمینی غزه و مردم فلسطین بعنوان برگ برنده‌ حماس نام برد و اظهار کرد: اسرائیل حدود ۱۵ سال زمان را صرف یافتن و تخریب تونل‌های حزب‌الله و حماس کرده است، اما نتوانسته که به این هدف دست پیدا کند و بارها به شکست در تخریب تونل‌ها اعتراف کرده است.

آقاملایی در پایان، اتصال راه‌آهن چابهار به فهرج‌ را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه راه‌آهن چابهار - زاهدان نزدیک مرز است و از حیث پدافند غیرعامل ممکن است در شرایط بحرانی مسدود شود، بنابراین لازم است، مسئولان کشوری و استانی در پروژه‌های ملی، بحث راه‌آهن چابهار به فهرج را پیگیری و هر چه سریعتر آن را احداث کنند.
 
 

امام جمعه شهرستان عنبرآباد: یکی از اثرات جنایات اسرائیل این است که جهان اسلام را متحد کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری جمعه عنبرآباد فرا رسیدن ۱۳ آبان را گرامی داشت و افزود: ۱۳ آبان ماه محل تلاقی چند حادثه است حادثه اول تبعید امام در سال ۴۳ در جریان رد و اعتراض بر قانون ننگین و ذلت بار کاپیتولاسیون و حادثه دوم کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در تهران در سیزدهم آبان ۵۷ و حادثه سوم حرکت شجاعانه دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان سال ۵۸ که هر سه این حوادث به نحوی مربوط می‌شود به دخالت‌های دولت ایالات متحده آمریکا در امورات کشورمان است.

خطیب جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان اگر روز استکبار ستیزی است، بدون تردید روز دشمن‌شناسی نیز است لذا برای شناخت دشمن باید قدرت تحلیل داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدار اخیر دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب گفت: آقا خطاب به دانش آموزان فرمودند: نسل جوان، نوجوان و دانش آموز باید از اصل انقلاب اسلامی، از قضیه دفاع مقدس، از قضایای گوناگونی که در دهه ۶۰ اتفاق افتاد، از واگرایی‌هایی که در دهه ۷۰ اتفاق افتاد، از حوادث گوناگونی که در دهه ۸۰ تا ۹۰ اتفاق افتاد باید تحلیل داشته باشند.

بامری خطاب به دانش آموزان گفت: یکی از حوادثی که نوجوانان عزیز لازم است آن را تحلیل و مطالعه کنند، حادثه ۱۳ آبان است که درس دشمن شناسی است که ای کاش کتاب اسناد لانه جاسوسی در میان دروس آموزش و پرورش جایی داشت و این از مطالبات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵ از وزیر وقت آموزش و پرورش بود.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به حوادث فلسطین عنوان کرد: این روزها صهیونیست‌های درمانده و عصبانی در وضعیتی قرار دارند که شرایط را برای سردمداران وحشی صهیونیسم سخت کرده است و گویا صهیونیست‌ها تنها راه برون رفت از این چالش بزرگ را بمباران و موشک‌باران خانه‌ها و کشتار زنان و کودکان می‌دانند.

وی افزود: یکی از اثرات جنایات اسرائیل این است که جهان اسلام را متحد کردند، قبل از این جهان اسلام یک وضعیت دو دسته‌ای داشت و عده‌ای به دنبال عادی‌سازی روابط با اسراییل راه افتاده بودند؛ اما الان کسی جرات نمی‌کند در جهان اسلام و در حوزه عربی صحبت از روابط با اسرائیل بزند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اثرات جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها این است که حقانیت مقاومت را با دست خودشان تثبیت کردند و مقاومت عربی اسلامی در ذهن تمام مسلمان‌ها در منطقه ثبت شد.

امام جمعه عنبرآباد گفت: آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها، فرانسوی‌ها که نیروی سیاسی، نظامی و عناصر اقتصادی دارند که امنیت می‌خواهد، بدانند تدابیری که اسرائیلی‌ها دنبال می‌کنند امنیت انها هم در معرض آسیب است و این آتشی که اسرائیل برای شعله‌ورتر شدنش تلاش می‌کند دامن خودش و همه هم پیمانانش را خواهد گرفت.
 

امام جمعه شهرستان کوهبنان: آمریکا دجال بزرگ است این جمهوری اسلامی بود که شاخ آمریکا راشکست


حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام جمعه شهرستان کوهبنان در خطبه های نمازجمعه این هفته گفت:کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان است باید استعدادها شناسایی و از استعدادهای درخشان خصوصا دانش آموزان در رشته‌های مختلف قدردانی شود و مسئولین از این عزیزان حمایت کنند

خطیب جمعه کوهبنان خاطر نشان کرد: روز گذشته هم شاهد حضور سرمایه گذاری توانمند و خیرخواه در شهرستان بودیم که بیش از ۹ هزار کارگر و کارمند دارد وی قصد احداث کارخانه یک‌ میلیون تنی کنستانتره در شهرستان را دارد که با احداث خط گندله و آهن اسفجی در آینده دیگر بیکاری در شهرستان نخواهیم داشت.

امام جمعه کوهبنان افزود: یوم الله ۱۳ آبان سالروز تسخیر لاله جاسوسی و روز دانش آموز امسال بدلیل جنایات رژیم صهیونیستی باید با شکوه بالایی برگزار شود که این مراسم در کوهبنان از میدان شهدا تا اداره آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان و سایر اقشار برگزار می گردد.

خطیب جمعه کوهبنان ادامه داد: آمریکا در حالی  دم از حقوق بشر می زند که طی سالیان گذشته در بسیاری از کشورهای کودتا انجام داده است؛ اما دنیا به این نتیجه رسیده که آمریکا دجال بزرگ است این جمهوری اسلامی بود که شاخ آمریکا را شکست.
 

امام جمعه شهرستان بم: مبارزه با اسرائیل از بنیادی‌ترین اصول امامین انقلاب بوده است

حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی بیان داشت:جنایات اسرائیل ماهیت این رژیم کودک کش را به جهان نشان داد.

دانشی خاطرنشان کرد: امت اسلامی به خوبی می‌داند، امروز مبارزه ایمان و استکبار در صحنه غزه نمایان است.

خطیب نماز جمعه بم بیان کرد: باورها و ارزش‌های ملت ایران در طول تاریخ بر قله رفیع انسانیت قرار دارد، به همین دلیل دشمنان به دنبال تهی کردن ملت از فرهنگ بوده اند و در عرصه فرهنگ اصلی‌ترین محور قدرت یک ملت است.

وی در پایان افزود: فرهنگ مبارزه با استکبار و عزتمندی ملت ایران در طول تاریخ اثبات شده است.
 

امام جمعه شهربابک گفت: ساکت شدن منافقین داخلی از ویژگی‌های طوفان‌الأقصی است

حجت‌الاسلام انصاری امام جمعه شهربابک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: امر به دین داری صبر می‌خواهد و بر روش انبیا باید عمل کرد و روش انبیا بر تلاوت آیات، تزکیه، تعلیم احکام دین است.

وی افزود: بر اساس فرموده امام علی (ع) تقوا باید بر اساس عقل باشد، آدم عاقل همیشه با تقواست و آدم گناهکار، کم عقل است.
امام جمعه شهربابک با اشاره به اینکه عاقل شهواتش را کُشته، ذکر و یاد خدا عقل و زبانش را به حرکت درآورده، ترس را مقدم کرده که خدایا من از عذابت می‌ترسم، اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) همچنین می‌فرمایند: خدایا من از فراغت می‌ترسم، عاقل همه راه‌ها را به روی خودش بسته و بهترین و نزدیکترین راه را برای رسیدن به خدا انتخاب می‌کند.

وی تصریح کرد: با طوفان الاقصی تبلیغ امید، تبلیغ اعتماد به نفس، تبلیغ وحدت جهان اسلام و تبلیغ بیداری ملت‌ها صورت گرفت.

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: یکی از خاصیت‌های طوفان‌الأقصی این بود که منافقین داخلی هم ساکت شدند، آنهایی که سال قبل آرمان علی‌وردی، عجمیان و... را شهید کردند، امسال دیگر کنار کشیدند.

امام جمعه شهربابک افزود: عصر، عصر اقتدار است، هم اقتدار نظامی هم فرهنگی هم اقتصادی و سیاسی، اینکه بعضیها می‌گویند با آمریکا گفتگو کنیم، دشمنی این‌ها ادامه داشته و خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دشمن مذاکره نمی‌فهمد، الان فقط زبان موشک و اقتدار سیاسی است، مقام معظم رهبری در قسمتی از بیانات خود فرمودند؛ دشمنی ما با آمریکا از همان ابتدای خلقت آغاز شده است.

حجت‌الاسلام با بیان اینکه تاسیس ساواک، تبدیل سفارتخانه به یک لانه جاسوسی و کودتای ۲۸ مرداد از جمله اقدامات آمریکا بود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: اولین کسی که پای صهیونیست‌ها را به ایران باز کردند، آمریکایی‌ها بودند.


وی با اشاره به ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی بیان کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با این موضوع، ۱۰ فرمان داده‌اند، که مسئولیت شرعی و قانونی ما در قبال فرهنگ پوشیده نیست، فرهنگ می‌تواند ملت را به پیشرفت برساند، فرهنگ اساس کار ماست، استقلال فرهنگی باید شکل بگیرد، فرهنگ سیاست خارجی هم براساس مبانی فرهنگی حفظ شود، ازدواج، تکثیر نسل، محبت در خانواده و سبک زندگی اسلامی از جمله آنها است.

امام جمعه شهربابک تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث فرهنگ داریم، بی‌فرهنگی‌هایی مثل بدحجابی، مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و سبک زندگی غربی است.

 خطیب جمعه رابر: امروز منشأ اصلی شرارت‌ها آمریکای غاصب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، روز استکبارستیزی است این ایام‌الله ۱۳ آبان را گرامی می‌دارم.
 
 وی، با بیان اینکه ۱۳ آبان در تاریخ معاصر جمهوری اسلامی ایران یادآور سه خاطر است گفت: ۱۳ آبان سال ۴۳، روزی که امام امت را از قم به ترکیه تبعید کردند و این حرکت توسط ایادی رژیم پهلوی صورت گرفت ۱۳ آبان ۵۷ موقعی دانش‌آموزان عزیز خودجوش از مدارس به راه افتادند وارد دانشگاه تهران شدند دانشجویان هم همراهی کردند در ورزشگاهی جمع شدند بر علیه استکبار جهانی شعار دادند ماحصل آن تجمع ۵۶ شهید دانش‌آموز و دانشجویان انقلابی شربت شهادت نوشیدند و ۱۳ آبان سال ۵۸ دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا تسخیر کردند و روز مبارزه با استکبار جهانی نام گرفت.
 
 وی ادامه داد: امروز منشأ شرارت همین لانه‌های جاسوسی در کشورهای مختلف از سوی استکبار جهانی بنا نهاده شده است در تسخیر لانه جاسوسی دوازده هزار سند جاسوسی کشف شد.
 
 خطیب جمعه رابر عنوان کرد: همه دنیا امروز هم می‌دانند و نظاره‌گر هستند که سفارت خانه‌ها کنسولگری‌ها پایه‌های نظامی آمریکا در کشورهای جهان تبدیل به یک پایگاهی برای اهداف جاسوسی‌های پیشرفته و خرابکاری‌های گسترده، فتنه و آشوب‌های مختلف تبدیل شده است.
 
وی افزود: می‌بینم که این سفارت خانه‌ها کشورهای هدفی قرار گرفته است فقط برای فتنه، آشوب و شرارت است امروز در دنیا محور اصلی شرارت آمریکا ظالم است امروز آنچه که در نوار غزه اتفاق می‌افتد با بمب‌های فسفری بر سر کودکان و زن غزه فرود می‌آید منشأ اصلی آمریکاست و بازیگر و کارگردان اسرائیلی غاصب است.
 
 امام‌جمعه رابر ضمن دعوت از همه اقشار و مردم، مسئولان و غیر مسئولان، بسیجیان همیشه در صحنه در راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه گفت: مراسم راهپیمایی باشکوه شنبه ۱۳ آبان رأس ساعت ۱۰ از مسجد صاحب‌الزمان تا مسجد مصلی حضرت زهرا سلام‌الله برگزار می‌شود مثل همیشه حضور گسترده داشته باشیم و با مشت‌های گره‌کرده بار دیگر این منشأ شرارت آمریکای غاصب و بازیگر این شرارت‌ها رژیم غاصب صهیونیست را محکوم کنیم و بار دیگر از مردم مظلوم بی‌پناه نوار غزه دفاع کنیم.

خطیب جمعه رابر گفت: امیدوارم در این راهپیمایی مثل همیشه حضور چشمگیر داشته باشیم و به‌نوعی با حضورمان از مردم مظلوم غزه دفاع کنیم.
 

خطیب جمعه رفسنجان: فریاد دادخواهی مردم مظلوم غزه، فریاد حق است

حجت‌الاسلام اصغر عسکری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان با گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان و مروری بر وقایع این روز تاریخی اظهار داشت: در هر سه واقعه در این روز پای آمریکای جنایتکار به عنوان یک خائن و دشمن و از طرفی پای جوانان به عنوان خادم در میان است.
وی افزود: خط مقدم مبارزه ملی با استکبار جهانی جوانان انقلابی، خلاق، مبتکر، خوش‌فکر و اندیشمند هستند، میدان کار را از دشمن گرفتند و خود در جامعه نقش ایفا کردند.

عسکری گفت: در دوران دافع مقدس جوانان بودند که جنگ را با سامان رساندند، در دور زدن تحریم اقتصادی جوانان دانشمند ما بودند و همین جوانان در پزشکی و نظامی این کشور را به خودکفایی رساندند.

خطیب جمعه رفسنجان گفت: تهاجم اصلی دشمن متوجه نسل جوان ماست چون از دست جوانان ما در جبهه‌های مختلف سیلی‌های زیادی خوردند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان با محوریت دانش‌آموزان و جوانان و با حضور مردم باشکوه برگزار خواهد شد ضمن اینکه رژیم صهیونیستی بعد از طوفان‌الأقصی در میدان نبرد شکست خوردند به آدم‌کشی و نسل‌کشی روی آوردند، غذا و کمک را از مردم محروم کردند.

عسکری در پایان تصریح کرد: امروز به فرموده رهبر انقلاب میدان حق و باطل است، فریاد دادخواهی مردم مظلوم غزه فریاد حق است.
 

امام جمعه شهرستان نرماشیر: نیروهای مقاومت به پا خیزند، قطعا دنیا برای اسرائیل جهنم می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر منصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان، در ابتدا خویشتن و تمامی نمازگزاران را به تقوی الهی و دوری از معصیت دعوت و گفت: امروز نظم جهانی باید در کشور ما ایجاد شود، جوانان ما به طرف نظم جهانی بروند، این چیزی است که دشمنان ایران از آن هراس دارند و مقام معظم رهبری در این مورد نیز تاکید زیادی داشتند.

وی افزود: امروزه دشمنان ایران به‌خصوص دولت آمریکا چشم دیدن پیشرفت جوانان ایرانی را ندارد، اما جوانان ما روز به روز بیشتر پیشرفت کرده و به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کنند.

خطیب جمعه نرماشیر در ادامه با توجه به اتفاقات فلسطین، بیان کرد: اگر اسرائیل بمبی را در فلسطین منفجر می‌کند، بدانید این بمب بر سر یهودیان است، پایان اسرائیل خبیث نزدیک خواهد بود، این هنر نیست که با همکاری چند کشور به مردم مظلوم ظلم کنید، اما این را بدانند که مقاومت لبنان و فلسطین آن‌ها را بی جواب نخواهد گذاشت، در حال حاضر چیزی که صهیونیست‌ها را پنج کیلومتر از مرزهای لبنان دور کرده است، از سکوت و سخنان احتمالی سیدحسن نصرالله است، آن‌ها می‌ترسند سیدحسن لب سخن باز کند، دنیا برایشان جهنم خواهد شد.

امام جمعه نرماشیر با گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش آموز، گفت: باید شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا فردا در سراسر ایران طنین انداز شود تا روحیه مقاومت فلسطینیان تقویت شود، و بدانند ملت مسلمان برادر و دوست آنها ایران پشت‌شان است، مردم ایران بارها این را ثابت کرده اند.

حجت‌الاسلام منصفی در رابطه سفر وزیر قوه قضائیه به استان کرمان اظهار کرد: حضور معاون قضایی کشور در نرماشیر ان‌شاءالله پر خیر و برکت باشد، امیدواریم که این جلسات و حضور نتیجه داشته باشد، برای چندمین بار تکرار می‌کنیم به داد مردم نرماشیر و شرق استان برسید، بزرگترین مشکل شرق استان و نرماشیر جاده‌‌های دو طرفه نرماشیر به ریگان، نرماشیر به روداب و نرماشیر به فهرج است، که در روز، جان بسیاری از جوانان این منطقه را می‌گیرد، قوه قضائیه باید در این مورد ورود کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد و افزود: اداره ثبت و اسناد شهرستان هر چه سریعتر شکل بگیرد تا مردم مشکل زمین‌های خود را در همین شهرستان حل کنند و مجبور نباشند ۴۰ کیلومتر راه را به شهرستان های دیگر طی کنند.

 

امام جمعه فاریاب: سفارت آمریکا در ایران مرکز توطئه، طراحی کودتا و نفوذ بود

خطیب نماز جمعه‌ فاریاب ضمن گرامیداشت سیزدهم آبان ماه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با دانشجویان و دانش‌آموزان اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدارشان با دانشجویان و دانش‌آموزان فرمودند: در این سه مناسبت ۱۳ آبان، در دو مناسبتش آمریکا به ما ضربه زد و در یک مناسبت دیگر ما به آمریکا ضربه زدیم دو مناسبتی که آمریکا به ما ضربه زد تبعید امام و کشتار دانش‌آموزان بود.

وی گفت: جوانان ما باید بدانند که چرا رژیم پهلوی یک مجتهد، عالم و مرجع تقلید را به ترکیه تبعید کرد؛ جرمش چه بود؟! آمدند یک طرح سیاسی (به تعبیر رهبری) به نام کاپیتولاسیون در ایران تصویب و اجرا کردند که به موجب آن آمریکایی‌ها هر‌ کاری، جرمی یا جنایتی در ایران کردند، دستگاه قضایی ایران حق ندارد با آنها برخورد کند؛ بلکه در آمریکا محاکمه شوند.

عباس‌گروهی امام جمعه فاریاب ابراز کرد: در آن روز یک صدایی(صدای امام خمینی ره)علیه این طرح سیاسی بلند شد که منجر به دستگیری و تبعید ایشان شد به جرم اینکه چرا علیه آمریکا حرف زده است یعنی حق ندارید علیه استکبار حرف بزنید امام اعتراض کرد و هزینه آن را هم پرداخت کرد؛ هزینه‌اش، ۱۵ سال تبعید به خارج از کشور بود.

وی بیان کرد: البته این تبعید هزینه نتیجه داشت؛ نتیجه‌اش پیروزی‌انقلاب‌اسلامی‌ایران، حاکمیت اسلام و قرآن بر این ملت و ایستادگی مردم جهان در مقابل استکبار بوده است.

حجت‌الاسلام گروهی به ضربه‌ دیگری که آمریکا وارد کرد اشاره و اظهار کرد: قتل عام دانش آموزان در دانشگاه تهران ضربه‌ دیگر بود، اما ضربه‌ای که ایران به آمریکا زد تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) بود که این زخم هنوز ترمیم نشده است.

وی افزود: در این سفارت که مرکز توطئه علیه ایران بود طراحی کودتا، طراحی جنگ‌های داخلی در استان‌های مرزی ایران وطراحی نفوذ افراد خائن نفوذی صورت می‌گرفت.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از