حالت تاریک
در نشست علنی شورای شهر کرمان مطرح شد:

ازخرید فینیشر تا اتمام برو بمان شهردار کرمان

ازخرید فینیشر تا اتمام برو بمان شهردار کرمان

یکصد و بیستمین جلسه علنی شورای شهر کرمان برگزار شد که خرید فینیشر 420 هزار یورویی شهرداری رأی اکثریت اعضا را به خود اختصاص داد.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان یکصد و بیستمین نشست علنی شورای شهر کرمان برگزار شد و طبق روال همیشه مصوباتی که در کمیسیون‌ها رفع اشکال شده بود به صحن علنی آمد تا رأی اکثریت اعضاء را در تصویب و یا برگشت به کمیسیون مربوطه کسب کند و مانند همیشه برخی تصویب و برخی برگشت داده شد.

جلسه در ابتداء با صحبت کوتاه رئیس شورای شهر کرمان که در خصوص همدری با مردم مظلوم اما مقتدر فلسطین شروع شد.

علیرضا نادری با ابراز همدردی با مردم غزه گفت: متأسفانه بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از طوفان‌الأقصی در نوار غزه به دست حماس نه تنها رژیم غاصب دستاوری نداشته بلکه تنها هدفش را بر بمباران بیمارستان‌ها و مردم بیگناه گذاشته است و حتی پزشکان و کودکان از این وحشی‌گری و نسل‌کشی که حملات کور این رژیم محسوب می‌شوند در امان نمانده و این امر قلوب تمام مسلمین و مردم جهان را به درد آورده است.

در ادامه محمد موسوی سخنگوی شورای شهر مصوبات را از لچکی‌ها تا درخواست شهروندان در خصوص تقسیط قدرالسهم شهرداری و غیره مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از موضوعاتی که در خواست شهرداری بود مطرح شد خرید دستگاه فینیشر آسفالت است که کارخانه آسفالت استان کرمان به آن نیاز دارد که مورد مخالفت برخی بود زیرا این دستگاه به قیمت ۴۲۰ هزار یورویی است و نیاز به واردات دارد.

علیرضا نادری رئیس شورای شهر در این زمینه گفت: به این مصوبه رأی مثبت  با علم به اینکه دستگاه وارداتی است و در کشور ساخت آن وجود ندارد و حتی برای خرید شاید بالاتر از قیمت واقعی مجبور به خرید باشیم اما چون خرید آن به پروژه‌های شهری کمک می‌کند و سبب می‌شود که هزینه‌های ما در سطح استان کاهش پیدا کند، داده شده است.

در ادامه این مصوبه رأی اکثریت را کسب کرد و به شهرداری اجازه خرید داده شد.

دومین موضوع به زمین تنیس راکدی که در شهدای خانوک وجود داشت متعلق به شهردای که متأسفانه در دوران کرونا مستأجر عملاً توان استفاده از آن نداشته است را با توجه به زیر ساختی که در آن انجام داده است یکسال به وی دوباهر اجاره داده شود و هزینه‌ها تخفیف یابد که مورد موافقت اعضاء قرار گرفت و شهردار قرار شد میزان قرارداد را به قیمت روز با وی تعیین تکلیف کند.

بعد از اتمام مصوبات دو عضو همیشه ساکت و کاری شورای شهر همچون منصور ایرانمنش و عشرت کردستانی در خصوص جنگ بچگانه‌ای که در خصوص شهردار کرمان اعضای شورای شهر شروع کردند، معترض شده و لب به سخن گشودند.

عشرت کردستانی در این نشست ضمن دفاع از عملکرد شهردار فعلی کرمان «سعید شعرباف‌تبریز»  اظهاراتی را مطرح کرد و مدعی شد آسفالتی که در این دوره از شهرداری در خیابان‌های کرمان انجام شده، به اندازه «کل ادوار گذشته شهرداری» است.

وی ادامه داد: : همان‌طور که گزارش شده در ۶ماهه اول امسال به اندازه کل سال گذشته آسفالت‌کشی صورت گرفته است که این گزارشات در پلتفرم کرمان‌من قابل مشاهده است. او در حالی این ادعا را مطرح و آسفالت این دوره از مدیریت شهر را با کل ادوار گذشته مقایسه کرد که شهرداری کرمان دو سال قبل ۱۰۰ ساله شد.

کردستانی افزود: من از ریاست شورای شهر کرمان تقاضا دارم ، همان‌طور که دو سال گذشته مدیریتی خیلی مقتدرانه داشتند، استیضاح شهردار را تعیین‌تکلیف کنند زیرا این داستان استیضاح  به سوژه طنز  تبدیل می‌شود.

وی به نظر دیگر اعضای شورای شهر همچون بابایی و دکتر امینی‌زاده اشاره کرد و گفت: این افراد هفته‌ها تأکید دارند که این مسئله جمع و اگر قرار است استیضاح انجام شود، خوب بشود و اگر نه این بازی بچگانه که  تسلسل‌وار شروع شده، تمام شود.

کردستانی روند فرسایشی شدن موضوع شهردار را متوجه رئیس شورای شهر دانست و گفت: طبق برگزاری نظرسنجی خبرگزاری فارس  عملکرد شهرداری‌های کشور براساس رضایت مردم ارزیابی شده است و شهرداری کرمان به‌عنوان شهرداری چهارم از نظر رضایت ارباب‌رجوع مورد تأیید قرار گرفته و به زودی این طرح به صورت کشوری اعلام خواهد شد، پس موضوع عدم مقبولیت عملاً بی‌معنی است.

این عضو شهورای شهر به اقدامات شهرداری برای برگزاری سالگرد سپهبد شهید سلیمانی را ستود و فهرستی از برخی از آن‌ها را قرائت کرد که  اجرای طرح ترافیکی مسجد و گلزار، تسطیح و آماده‌سازی و افزایش مساحت پارکینگ، جدول‌گذاری خیابان‌ها و معابر داخل گلزار، حل مشکل سرویس بهداشتی و کاشت درختان بومی مثمر در دامنۀ کوه‌های مسجد از مهمترین آنها بود.

عشرت کردستانی این‌بار قاطعانه موضع خود را در دفاع از شهردار مطرح کرد و گفت: شاید خیلی چیزها گفته نمی‌شود و مطالب دیگری پررنگ می‌شود اما دلیل بر انجام نشدن نیست که بنده اما از این به بعد مطالبی را برای امیدآفرینی و تشکر از معاونان و شهردار محترم مطرح خواهم کرد.

منصور ایرانمنش رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر کرمان در تکمیل سخنان کردستانی گفت: «چندین ماه است که موضوع ماندن یا رفتن شهردار مطرح می‌شود از ریاست محترم خواهش می‌کنم تا تدبیری در این خصوص صورت گیرد زیرا این موضوع بسیار بر کار شهرداری و شهر تأثیر می‌گذارد که لازم است، تعیین‌تکلیف شود زیرا در حال حاضر شخص شهردار هم نمی‌داند می‌ماند یا نه که انگیزه کار و طرح برنامه داشته باشد.

وی به سخنان محمدرضا کمساری در هفته گذشت اشاره کرد و گفت:  «چندین ماه است سوالی را یکی از دوستان شورا از شهردار مطرح کرده گرچه پاسخ داده شده است اما قانع نشدند بنابراین ظرفیت‌های قانونی در این زمینه وجود دارد که از ریاست محترم شورا می‌خواهم این موضوع را پیگیری کنند.

ایرانمنش با بیان اینکه نیاز به همدلی در مباحث شورا و شهر داریم اما «متاسفانه در این مدت موضوع بیش از اندازه طولانی شده و قطعاً باعث مشکلاتی در سطح شهر و شهرداری شده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرمان به پل شهدای خلبان اشاره کرد و گفت: هم برق و هم کسبه دچار اختلال شده فعالیت آنها که اگر معارض این مسئله رفع نمی‌شود تدبیر شود هم از طریق قانونی اعلام پیگیری حقوقی باشد و هم تخفیف مالیاتی برای کسبه باشد تا از این وضعیت ضررده نشوند.

ایرانمنش در ادامه از شهردار در خصوص تکریم عزل و نصب‌ها مواردی را مطرح کرد و گفت: عزل و نصب‌ها در اختیار شهردار است اما تکریم و حفظ کرامت اعضائی که عزل می‌شوند بسیار مهم است زیرا این موارد بر آبروی افراد اثر گذار هستند.

حسین چناریان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرمان هم به موضوع معتادین متهاجر پرداخت و گفت: زمستان شده و کارهایی در خصوص گرم‌خانه‌ها صورت گرفته و چهره شهر زیبا نیست که باید ساماندهی معتادین از وظایف شهرداری است تا در زمستان از فضاهای عمومی شهر ساماندهی شوند و هزینه می‌شود اما موقت است و این خوب نیست بلکه باید سرمایه‌گذاری اصلی صورت گیرد و سال‌ها خیال ما راحت باشد که از شهردار می‌خواهیم که برنامه بلندمدت در چند نقطه شهر طراحی شود و یکبار برای همیشه خیالمان از این موضوع راحت باشد.

وی دیگر موضوع را لکه‌گذاری در سطح شهر عنوان کرد و گفت: در سطح شهر چاله‌ها و گودال‌هایی است که باعث می‌شود در زمستان آب گرفته و عملاً عمق آنها مشخص نمی‌شود و خسارات زیادی را به جا می‌گذارد بنابراین برای شناسایی و رفع آنها تا قبل از شروع فصل بارش تلاش ویژه‌ای شود چه اینکه تدابیر شهرداری در خصوص روان‌آب‌ها مفید بوده است.

کمساری هم به مباحث گرمخانه اشاره کرد و گفت: گرمخانه‌ها برای ما قابل درک نیست و دو موقعیت دائمی در نظر گرفته شده اما از سوی خود شهرداری رد شده‌اند که باید مقتدرانه و متدبرانه این مکان‌ها را به این مباحث پرداخته شود و هنوز پایش تصویری هم که قرار داد بسته شده اما اجرائی نشده است در حالی که برعهده شماست.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، خاطر نشان کرد:  لازم است که بر مناقصه و اجرای قرارداد پایش تصویری شهرداری نظارت جدی داشته باشد.

کمساری ادامه داد: ما به دنبال سیاسی کاری نیستیم و در بدنه شهرداری اعضاء اینگونه متصور هستند که ما انتقام گذشته را امروز می‌گیریم اما اینگونه نیست که باید رفع شود.

انتهای خبر/طهماسبی

 



لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از