حالت تاریک
مدیر گلزار شهدای کرمان اعلام کرد:

اعتقاد به نظام اسلامی رمز محبوبیت شهید هاشمی

اعتقاد به نظام اسلامی رمز محبوبیت شهید هاشمی

مدیر گلزار شهدای کرمان گفت: شهید هاشمی بسیار باانگیزه و مذهبی و نسبت به مسائل دینی معتقد واقعی بود بنابراین مردم‌داری زیبایی را به نمایش گذاشت.

سردار محمدرضاحسنی سعدی در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه‌آرمان؛ گفت: سید حمیدرضا هاشمی مهندس کامپیوتر و فعال در قرارگاه قدس بود که بر اساس سهمیه استخدامی چهار نفر به این قرارگاه داده شد و شهید یکی از این سهمیه‌ها را به خود اختصاص داد و عملا جذب سپاه شد، ضمن اینکه یکی از بهترین‌ها در نوع خودش بود.

وی ادامه داد: بعدها قرارگاه قدس مستقر در کرمان به زاهدان انتقال پیدا کرد و این شهید با خانواده خود به آنجا رفت و در مدتی کوتاه فرمانده سپاه سلمان بود و بعد از آن هم مسئول اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان شد.

مدیر گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه شهید هاشمی عاشق کار و خدمت در نظام بود، گفت: از آنجایی که بسیار باانگیزه و مذهبی بود و نسبت به مسائل دینی معتقد واقعی بود بنابراین مردم‌داری زیبایی را به نمایش گذاشته بود زیرا با توجه به تخصصی که در مأموریت خود داشت، اشراف اطلاعاتی خوبی را نسبت به منطقه کاری‌اش داشت و همواره در مسیر مردم و با مردم بود.

وی افزود: شهید هاشمی بسیار اشراف عملیاتی و اطلاعاتی داشت و اشخاص، افراد، طوایف و حنی گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی را بسیار خوب و حتی ریشه‌ای می‌شناخت و البته افرادی که در مقابل و یا دوست یا دشمن بودند نیز خیلی خوب شهید هاشمی را می‌شناختند و به مبانی فکر وی آشنا بودند.

سردار  حسنی سعدی با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک‌های وابسته به استکبار جهانی در سال‌های قبل از شهادت سردار هاشمی ابراز کرد: سال‌های قبل در سیستان و بلوچستان گروهک‌های تروریستیی وابسته به کشورهای غربی اقدام به اجرای عملیات خراب‌کارانه می‌کنند و یکی از شعب بانک انصار در سیستان و بلوچستان را محل جولان خود کرده و تعدادی از مردم بی‌گناه را گروگان، برخی را شهید و بانک را هم به آتش کشیده بودند و شهید هاشمی از این اتفاق تجربه داشت.

مدیر گلزار شهدای کرمان به واقعه سال گذشته همزمان با ایام اغتشاشات و شهادت شهید هاشمی اشاره و تاکید کرد: در آن دوره شهید هاشمی متوجه می‌شود که تعدادی از اعضای همین گروهک‌های وابسته به استکبار جهانی در داروخانه پناه گرفته‌اند و هر لحظه احتمال اینکه واقعه چند سال قبل بانک دوباره تداعی شده و رخ دهد، با بستن درب‌ها و کشتن مردم بی‌گناه قصد ناامن کردن منطقه و ضربه به نظام اسلامی را دارند، بنابراین با سرعت خود را به این منطقه عملیاتی رساند.

وی اذعان کرد: شهیدهاشمی با شناختی که داشت در منطقه مستقر شد و با پوشش لباس شخصی سعی کرد مردم را از داروخانه دور کند و مرتب بیان می‌کرد«از این منطقه دور شوید تا در امان باشید» و با حضور در  داروخانه اکثر افراد را خارج و بقیه را از ورود به دارخانه منع می‌کرده و در حال عملیات نجات و آزادسازی بود که شناسایی می‌شود زیرا دشمن او را بسیار خوب می‌شناخت و چون هدف دشمن شخص شهید هاشمی بود و او را تحت نظر داشت با یک تیر او را به شهادت می‌رسانند.

حسنی سعدی در پایان خاطر نشان کرد: شهید هاشمی بعد از شهادت بر شانه‌های مردم کرمان تشییع و در گلزار شهدای کرمان آرام گرفت و این شهید بسیار انسان وارسته‌ای بود و اکنون در آستانه ایام سالگرد این شهید هستیم که درود خدا بر این شهید باد.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از