حالت تاریک
بازرس جهاد کشاورزی راور اعلام کرد:

بازدید سرزده از نانوایی‌های یارانه‌ای شهری و روستایی

بازدید سرزده از نانوایی‌های یارانه‌ای شهری و روستایی

بازرس جهاد کشاورزی و مسؤل صنف از نانوایی‌های یارانه‌ای شهری و روستایی شهرستان راور بازدید کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی«راه آرمان» بازدید سرزده از نانوایی‌های یارانه‌ای توسط نوربخش بازرس جهاد کشاورزی و مؤذنی‌زاده مسؤل صنف خبازان انجام شد.

مهدی نوربخش بازرس جهاد کشاورزی در این بازدید و گشت مشترک نکات لازم به نانوایان را گوشزد کرد، از جمله اینکه با نصب کارتخوان‌های هوشمند در نانوایی‌ها ، نظارت بر فعالیت این واحدها از جمله ساعات تعیین شده برای پخت، مرخصی مجاز، پایش آرد مصرفی، تعداد کارت استفاده شده افزایش یافته را بازگو کردند .

نوربخش گفت: این طرح موجب جلوگیری از فروش خارج از شبکه و آزاد آرد و قاچاق آن می‌شود و علاوه بر نظارت میدانی بازرسان از نانوایی‌ها ،عملکرد آن‌ها بصورت خودکار از طریق سامانه متصل به کارتخوان هوشمند نانوایی‌ها رصد شده و مستقیماً در افزایش و کاهش میزان سهمیه هدفمند ماهانه بر اساس ثبت عملکرد تأثیر‌گذار است و نان به‌عنوان یک محصول استراتژیک باید هم با قیمت مناسب و هم با کیفیت مناسب در دسترس مردم باشد.

درادامه این بازدیدها مؤذنی‌زاده مسئول صنف خبازان افزود:آرد و نان از دیرباز تا‌کنون علاوه بر اینکه برکت سفره ایرانی‌ها بوده ،نقش مهمی در سبد غذایی آنها داشته است،اما با وجود استفاده بسیار از این قوت غالب ،عده کمی از مردم با ویژگی، طعم و ظاهر یک نان سالم و مرغوب آشنا هستند و نان‌های سفید با ارزش غذایی کم را به انواع سبوس دار و کامل ترجیح می‌دهند و اگر به نانوایی‌های متعدد سطح شهر مراجعه و از مردم در خصوص ویژگی‌های یک نان سالم پرس‌و‌جو کنیم، بی‌شک یکی از ملاک‌هایی که بیش از همه برای آنها به عنوان شاخص سلامت نان عنوان می‌شود، رنگ و ظاهر سفیدتر و روشن تر است در حالی‌که هر چه نان تیره‌تر باشد ارزش غذایی بالاتری دارد و بنابراین باید به سمت سرمایه‌گذاری در راستای ارتقای کیفیت و نان کامل حرکت کنیم.

وی ادامه داد: گام به گام با راهبردهای مدیریتی و استفاده از صاحبان فرایند و در نظر گرفتن چالش‌ها به سمت نان کامل در شهرستان راور برویم.

وی دراین بازدیدها تاکید کرد: خرید و فروش پروانه کسب نانوایی و سهمیه آرد ممنوع می باشد، تمامی ضعف‌ها باید به مدت ۲۰ روز برطرف شود، تحویل نان به مشتری باید با کارت بانکی شخص انجام شود.

مؤدنی‌زاده گفت: مدیریت آرد هدفمند برای استفاده واحد صنفی نانوایی به مدت ۲۶روز کاری می‌باشد و از هر گونه تغییر در ساعت فعالیت جلوگیری شود و از هر گونه خام فروشی آرد و خمیر یارانه‌ای اجتناب گردد.

مسؤل صنف نانوایان در این بازدیدها ضمن رصد دستگاهای نانینو، ایرادات و تخلفات موجود درتعدادی از واحد‌های نانوایی را یاداشت کرد تا با بررسی مجدا در بازرسی جهاد کشاورزی، درصورت محرز بودن تخلف صنفی از جمله آرد از خارج از شبکه، پخت نان بی‌کیفیت و در اختیار دادن آن جهت استفاده دام، رعایت نکردن موارد بهداشتی به کارگروه آرد نان و معرفی به تعزیرات انجام شود.

در پایان از همشهریان راوری خواست هر گونه تخلف و کم‌‌‌کاری واحد صنفی نانوایی را با ۱۲۴ بازرسی  در میان بگذارند.

 

انتهای خبر/کمساری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از