حالت تاریک
شهردار کرمان خبر داد:

اجرای طرح الکترونیکی‌سازی در میدان تره‌بار کرمان

اجرای طرح الکترونیکی‌سازی در میدان تره‌بار کرمان

شهردار کرمان، در خصوص طرح الکترونیکی‌سازی فرآیند خرید و توزیع در میدان میوه و تره‌بار کرمان، گفت: با این اقدام معاملات کاغذی از زنجیره خرید و فروش میوه حذف خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان؛ سعید شعرباف تبریزی، این اقدام را یکی از کارهای خوب معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و یک شرکت دانش‌بنیان کرمانی دانست و گفت: این اتفاق، مسیر مالی را برای تولیدکننده و خریدار شفاف می‌کند؛ ضمن اینکه اداره امور مالیاتی به‌درستی می‌تواند تشخیص دهد چه میزان مالیات برای صاحب مغازه مشخص کند.

وی افزود: مهم‌تر اینکه ابزاری فراهم می‌شود تا حاکمیت بدون اینکه در بازار دخالت مستقیم داشته باشد، در زمینۀ قیمت میوه سیاست‌گذاری کند.

شهردار کرمان ادامه داد: اجرای این طرح، به کاهش قیمت میوه کمک می‌کند، اما مرحلۀ بعدی، ادامه این مسیر و فراهم‌کردن امکان استفادۀ فروشنده‌ها در زنجیره فروش، از این سامانه است.

شعرباف بیان کرد: ما نیز اعلام آمادگی کردیم علاوه بر استفاده از این ابزار الکترونیکی در بازارهای روز به شرط تأمین زیرساخت لازم، همزمان در پورتال «کرمان من» و در تبلیغات شهری، این فرم الکترونیکی را تبلیغ کنیم.

شعرباف افزود: این اقدام می‌تواند کار مشترکی بین معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، شهرداری کرمان، میدان میوه و تره‌بار، جهاد کشاورزی و سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد که نتیجه‌اش کاهش قیمت برای مصرف‌کننده و حذف دلال‌ها از بازار مهم میوه و تره‌بار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر میدان میوه و تره‌بار، قانوناً بر عهدۀ شهرداری است؛ تصریح کرد: در حال حاضر، میدان به‌صورت کامل به بخش خصوصی واگذار شده و عملاً شهرداری نظارتی بر خریدار، فروشنده و واحدهای تجاری ندارد و نظارت شهرداری تنها محدود به میوه‌فروش‌های خُرد است.

شهردار کرمان افزود: معتقدیم باید بازارهای روز میوه و تره‌بار دیگری در شهر به‌طور موازی ایجاد شود که متولی آن شهرداری باشد.

شعرباف ادامه داد: اگر همین فرایند الکترونیکی‌سازی خرید و توزیع میوه و تره‌بار ادامه یابد و ما هم بتوانیم نظارت الکترونیکی داشته باشیم، اتفاق خوبی می‌افتد و نیاز به دخالت مستقیم شهرداری نیست.

وی یادآور شد: اگر قرار باشد میادین دیگری در سطح شهر ایجاد شود و عرضه مستقیم با قیمت پایین‌تر داشته باشند، شهرداری می‌تواند زمین یا پروانه ساختمانی را مشارکتی در اختیار بگذارد.

شهردار کرمان ادامه داد: الآن هم، چند زمین را برای مورد یادشده، مشخص کرده‌ایم و شرکت تعاون روستایی هم پیگیر است که کارش را انجام دهد و خودمان هم پیگیر ساخت تعدادی بازار روز هستیم.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از