حالت تاریک
کارشناس امور خانواده مطرح کرد:

بدحجابی مردابی بزک‌کرده با هدف نابودی فطرت زنان

بدحجابی مردابی بزک‌کرده با هدف نابودی فطرت زنان

کارشناس امور خانواده گفت: کم‌رنگ شدن حجاب، با هدف قرار دادن فطرت زنان، سبب نابودی احساسات و خودکشی‌های متعدد در آنها شده است.

مهیا دُرزمان کارشناس امور خانواده در گفتگو با خبرنگار راه آرمان، در خصوص کنترل توازن جایگاه مرد و زن از دیدگاه اسلام اظهار کرد: بنا به فرموده آیت‌الله مکارم شیرازی خداوند بر مبنای فطرت و‏ ساختمان طبيعى جسم و روح انسان، مرد را مظهر طلب، عشق و تقاضا، زن را مظهر مطلوب بودن و معشوق بودن آفرید.

 

وی افزود: با‌توجه به آمار متوجه می‌شویم که در دهه‌های اخیر خودکشی دختران نوجوان رو به افزایش بوده و سیر صعودی دارد، نتایج تحقیقات و تراپی نشان داد که یکی از عوامل مهم در این مسئله کم‌رنگ شدن حجاب در فطرت زنان است.

 

مشاور امور خانواده عنوان کرد: شاید برای مخاطب جالب باشد که کم شدن و یا برداشتن حجاب توسط بانوان چه ربطی به سمبل ناز زن دارد، سلسله مراتب و آسیب شناسی این بحران بدین گونه است، زمانی که بانوان رفته‌رفته حجاب از سر و اندام خود برداشتند، رقابت در بین آنان برای جذب بیشتر مردان و زیباتر جلوه کردن هر چه بیشتر در چشم آنها به‌طور جدی ایجاد شد.

 

دُرزمان اضافه کرد: این مطالبه با استفاده از تمام امکانات مُد‌پردازی به وقوع پیوست، حال آنکه زنان برای اینکه در رقابت با یکدگیر موفق باشند، باید جذب ظاهری بالاتری نسبت به هم‌نوع خود ایجاد کنند.

 

وی بیان کرد: در این حالت است که زنان خاصیت در دسترس‌تر بودن هر چه بیشتر برای جذب مردان را پیدا می‌کنند.

 

این روانشناس کرمانی تصریح کرد: در نتیجه زمانی که مرد این شکل رقابت در جامعه را حس می‌کند و می‌بیند که خانمی با این رفتار منتظر انتخاب اوست و استرس پذیرفته شدن از سمت او را دارد، لزومی نمی‌بیند که به سمت غریزه اش حرکت کند و برای جلب توجه دختری تلاش زیادی داشته باشد.

 

دُرزمان ادامه داد: در این حالت است که او نیازی ندارد که با مردان و پسران دیگر رقابت آنچنان سختی داشته باشد و به‌دلیل سهولت و در دسترس بودن دختران، ناخواسته درگیر ناز، غرور و حتی انتخاب می‌شود.

 

 وی یادآور شد: در نتیجه ویژگی ذاتی ناز از زن به مرد منتقل می شود و به‌دلیل حس غریزه تنوع‌طلبی؛ مرد یا پسر شرایط را مغتنم شمرده و به راحتی چندین گزینه را انتخاب می‌کند.

 

این مشاور کیفیت زندگی ابراز کرد: در نهایت مرد ترس از دست دادن دختر را ندارد، احتمال قهر و بی‌اعتنایی و حتی برهم زدن رابطه را به وفور پیش می‌آورد، (بلاک).

 

دُرزمان تشریح کرد: دختران لطیف و احساسی ما باوجود غریزه وحدت‌گرایی (وجود تنها یک مرد در زندگی) در مواجهه با این موقعیت پا روی احساسات خود نهاده و برای جلب هر چه بیشتر پسران آخرین تلاش‌ها را انجام می‌دهد.

 

وی افزود: در واقع او با پا گذاشتن روی خمیره اصلی خود (ناز) برای اتصال مجدد، بعد از نافرجامی در رابطه با پسر، التماس کرده (جابه‌جایی محور نیاز با ناز ) و بنا بر دو حالت عمل می‌کند.

 

 مشاور امور خانواده مطرح کرد: در این حالت است که دختر یا تصمیم به انجام خودکشی سوری می‌گیرد و یا اینکه واقعا خودکشی می‌کند، در حالت دوم از نظر احساسات به پوچی رسیده و دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارد.

 

دُرزمان تاکید کرد: قرار گرفتن در این مسیر نه تنها باعث عبور زن از ارزش‌های خود می‌شود، بلکه فرد دیگر برای حفظ جان شیرین خود هم بهایی قائل نیست چه برسد به حفظ حرمت نفس و اجرای خصلت ناز.

 

وی ادامه داد: به عقیده ویلیام جیمز فیلسوف معروف آمریکایی، حیا و خودداری ظریفانه زن غریزیست، دختران حوا در طول تاریخ دریافتند که عزت و احترامشان به این است که به دنبال مردان نروند، خود را مبتذل نکنند و از دسترس مرد خود را دور نگه دارند؛ زنان این درس‌ها را در طول تاریخ دریافتند و به دختران خود آموزش دادند.

 

این مبحث ادامه دارد...

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از