حالت تاریک
رئیس باشگاه نخبگان و پژوهشگران جوان خبر داد:

بهبود مدیریت منابع انرژی با نوآوری جوان رفسنجانی

بهبود مدیریت منابع انرژی با نوآوری جوان رفسنجانی

رئیس باشگاه نخبگان و پژوهشگران جوان از چاپ یک مقاله علمی توسط دانشجوی جوان در مقطع تحصیلات تکمیلی با عنوان « مدل‌سازی عدم قطعیت‌های منابع انرژی» در جهان خبر داد.


 حسام رهبری مقام در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان از موفقیت یک دانشجوی کارشناسی صنعت برق در چاپ و انتشار مقاله‌ای با عنوان «تعهد واحد محدود امنیت AC خطی انعطاف پذیر-قابل اعتماد با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌ها و منابع انرژی تجدید پذیر» خبر داد و گفت: خوشبختانه این مقاله مورد توجه مجله تخصصی‌ «الزویر» قرار گرفته است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان اعلام کرد: عباس صفری یکی از  دانشجویان مقطع  کارشناسی ارشد است که توانسته موفق به چاپ یک مقاله مهم در راستای پایان نامه خود شود زیرا کار در عرصه برق و این صنعت بزرگ بسیار زیاد است و این دانشجو توانسته جایگاه خود را در مجامع عملی این صنعت در دنیا پیدا کند.


رئیس بنیاد نخبگان و پژوهشگران جوان صنعت برق رفسنجان تأکید کرد: این دانشجوی جوان و مستعد در هنگام همکاری روی پایان نامه، مقاله ای تحت عنوان: «تعهد واحد محدود امنیت AC خطی انعطاف پذیر-قابل اعتماد با در نظر گرفتن عدم قطعیت ها و منابع انرژی تجدید پذیر» را نیز بنویسد.

رهبری‌مقام ادامه داد: در بررسی اولیه کاملا مشهود بود که مقاله سطح بالایی دارد بنابراین با همکاری یکدیگر آن‌را تکمیل کردیم و در نهایت به این نقطه نظر رسیدیم که این مقاله در سطح بسیار مناسبی داردو قابلیت عرضه به جهان را دارد.

 

وی تأکید کرد: بعد از بررسی‌های نهائی،  تصمیم گرفتم آن را برای مجله Energy Report که یک مجله سرآمد در مباحث انرژی است و در مجلات الزویر دارای ایمپکت فکتور ۵/۲ است، آماده کنم که پس از ویرایش نهایی این مقاله را ارسال کردم و پس از دو بار بازنگری داوران مورد پذیرش قرار گرفت.


عضو هیئت علمی گروه صنعتی برق دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان افزود: تحقیقات علمی و پذیرش آنها در مجامع علمی برای  دانشجوی کارشناسی ارشد بسیار عالی و قابل تقدیر است و ما بسیار امیدواریم که دانشجویان دکتری هم با نگرش وسیع و نگاه با مجلات سطح بالا کار خود را شروع کنند تا چنین دستاوردهای علمی خوبی داشته باشیم و تنها به اخذ مدرک بسنده نکنیم.



رهبری مقام ادامه داد: مسأله اصلی تحقیق در این پژوهش، مشارکت واحدهای تولید برق در یک شبکه توزیع انرژی الکتریکی با توجه به قیود امنیتی جریان متناوب منعطف و مطمئن با در نظر گرفتن منابع انرژی تجدیدپذیر و عدم قطعیت‌ها است که در این مسأله، به بررسی و تحلیل بهینه‌سازی مشارکت واحدهای تولید برق، شامل نیروگاه‌های حرارتی و منابع انرژی تجدیدپذیر مانند نیروگاه‌های بادی و خورشیدی پرداخته می‌شود.


وی به بخش‌هایی از این مقاله تخصصی و علمی پرداخت و گفت: جنبه جدید و نوآوری در این تحقیق در استفاده از مدل AC-SCUC (تعهد واحدهای تولید با قیود امنیتی AC) در حوزه سیستم‌های انتقال برق و انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز در مدل‌سازی عدم قطعیت‌های مختلف مانند توان باد و قیمت انرژی وارد می‌شود.

 

رئیس باشگاه نخبگان و پژوهشگران جوان عنوان کرد: این تحقیق نسبت به روش‌های معمول مبتنی بر (DC-PF) که مدل‌های خطی با زمان محاسباتی پایین ایجاد می‌کنند، از مدل AC-PF (مدل جریان متناوب) استفاده می‌کند تا به دقت بیشتری در مدل‌سازی شبکه انتقال و ارتباط بین منابع تولید و بار دست پیدا کند.

 

رهبری مقام ادامه داد: این نوآوری منجر به افزایش دقت و قابلیت تطابق مدل با شرایط واقعی شبکه می‌شود و به بهبود مدیریت منابع انرژی و افزایش اطمینان و انعطاف‌پذیری در سیستم‌های انتقال برق کمک می‌کند، به همین دلیل، تحقیق حاضر جنبه جدیدی را در مدل‌سازی SCUC با استفاده از روش AC-SCUC و مدیریت منابع انرژی تجدیدپذیر و عدم قطعیت‌های مختلف به مسأله اضافه می‌کند که از روش‌های پیشین تفاوت‌های مهمی دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از