حالت تاریک
معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت:

بیش از 70 درصد مصوبات اجرایی شده‌اند

بیش از 70 درصد مصوبات اجرایی شده‌اند

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: طی 6 ماه ابتدائی سال جاری بیش از 250 مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید صادر شده است که بیش از 70 درصد آنها اجرائی شده است.

علیرضا رحمان‌نژاد در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان از برگزاری  کارگروه رفع موانع تولید استان خبر داد و عنوان کرد: پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید شمال استان برگزار شد با ۹ دستور کار متعلق به بخش صنعت در شمال استان و ۵ دستور کار از بخش صنعت جنوب بود و پنج دستور کار مهم متعلق به جهاد کشاورزی بود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تأکید کرد: موضوع دستور‌ کارهای مطرح شده در پانزدهمین کارگروه رفع موانع تولید اکثریت در خصوص تأمین مواد اولیه وارداتی، ثبت سفارش و غیره بود که به شرکت‌های معدنی از جمله گل گهر بود.

وی ادامه داد: برخی از مصوبه‌های انجام شده موضوع آن‌ها تأمین زیر ساخت‌های مناسب اعم از گاز، برق و آب برای واحد‌های تولیدی  بود که باید برای آغاز به تولید  سرعت بیشتری باید می‌گرفت که به کارگروه رفع موانع معرفی شده بودند.

رحمان‌نژاد اذعان کرد: سومین موضوع دستور کارها تعلق داشت به امهال تسهیلات بانکی بود که از سوی صمت و کشاورزی به کارگروه معرف شدند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: این کارگروه تقریباً دوساعت به طول انجامید اما خوشبختانه اکثر موارد مطروحه  و دستورکارها مصوبه مورد نیاز خود را دریافت کردند.

وی افزود: یکی از مواردی که در کارگروه عنوان شد مصوبه اجرای مستقیم نگرفت که به استانداری و تیم‌های معاونتی استاندار واگذار شد تا خودشان آن را بررسی و رفع  کنند.

رحمان‌نژاد اظهار کرد: موضوعات تأمین مواد اولیه هم تعلق دارد به خرید شکر از داخل استان و برخی از الکتروموتورهای صعتی که ساخت آنها در داخل انجام نمی‌شد  که شرکت درّاج رفسنجان این درخواست را ثبت کرده بود.

معاون امور صنایع استان ابراز کرد:  همه تولیدکنندگان دارای مشکلاتی در سطح استان اعم از صنعتی، کشاورزی و حتی زیر ساختی می‌توانند با مراجعه به سامانه tashil.ir مشکل خود را به ثبت برسانند و که بعد از آن کاربران سامانه، مشکلات را به کارگروه‌های تخصصی معرفی می‌کنند و بعد از آن در صحن علنی به رأی گذاشته می‌شود و معمولا مصوبه نهایی نیز با حضور استاندار صادر می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طی ۶ ماهه گذشته تا کنون این کارگروه ۲۵۰ مصوبه داشته است و بیش از ۷۰ درصد این مصوبات اجرا شده است و بین ۲۵ تا ۴۰ درصد مصوبات هم در حال پیگیری است.


انتهای خبر/ طهماسبی




لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از