حالت تاریک
توسط سرپرست کانون کرمان انجام شد؛

تشریح برنامه‌های«هفته ملی کودک» در کرمان

تشریح برنامه‌های«هفته ملی کودک» در کرمان

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه اهم برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ اکبر خدادادی ظهر امروز در نشست خبري با موضوعات هفته ملی کودك، بیست‌وپنجمین‌ جشنواره بین‌المللی‌قصه‌گویی، اکران انیمیشن سینمایی«بچه‌زرنگ» و دیگر ویژه‌برنامه‌های نیمسال دوم ضمن تبریک هفته وحدت با تاکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند در موضوع کودک و نوجوان اثرگذار باشند، گفت: کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ۶۰ نوع فعالیت دارد و تخصصی‌ترین مرکز برای انجام کار کودک و نوجوانان است.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند در به رسمیت شمردن دوره کودکی، بسیار کمک کنند؛ چرا که برخی فکر می‌کنند دوره کودکی، دوره کامل نبودن است، در حالی که در آموزه‌های دینی و اخلاقی آمده است که ما باید زیست جان دوره کودکی را به رسمیت بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه هفته ملی کودک از ۱۵ تا ۲۱ مهر ماه و با شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» است، عنوان کرد: برنامه‌های متعدد برای کودکان و نوجوانان همیشگی است و صرفا محدود به هفته ملی کودک نیست.

خدادادی با بیان اینکه کلید واژه پرورش مبتنی بر آیه شریف قرآن است که پرورش را بر آموزش ارجح می‌داند، عنوان کرد: برنامه‌های ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متناسب با روان‌شناسی سنی و بیان هنرمندانه در حوزه کودک و نوجوان است.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در خصوص برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمان ابراز کرد: برگزاری برنامه«شصتم خبردار شد» از جمله برنامه‌هایی است که از ابتدا هفته ملی کودک و ویژه استان کرمان آغاز می‌شود.

وی در خصوص این ویژه‌برنامه ادامه داد: در راستای دغدغه مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بازشناسی و مرور ۶۰ فعالیت متنوع کانون در استان کرمان طرحی عملیاتی با اجرای ۶۰ فعالیت در ۶۰ روز در نظر گرفته شده است.

خدادادی افزود: آغاز این ویژه‌برنامه همزمان با شروع هفته ملی کودک است و همه ۳۴ مرکز فرهنگی‌ هنری ثابت و پنج مرکز فرهنگی‌ هنری سیار روستایی و شهری کانون استان با همکاری برخی نهادها چون شهرداری، بهزیستی، محیط‌زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، میراث فرهنگی و ... اجرا خواهند شد.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان بیان کرد: اقبال مخاطبان به تعدادی از فعالیت‌ها در سال‌های اخیر، بروز و اجرای برخی دیگر را کم‌رنگ‌ کرده و با آغاز ویژه برنامه «شصتم خبردار شد» به دنبال حیات دوباره و اجرای فعالیت‌های کمتر مورد توجه و به طور کلی مرور همه آن‌ها برای اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم.

وی آشنایی با قرآن و احادیث، قصه‌گویی، کتابخوانی، بحث و نقد کتاب، نقاشی، طراحی، داستان‌نویسی، شعرسرایی، سفال، کاردستی، نجوم، سرود، معرفی سرزمین، مفاخر، مشاغل و وقایع، نقد و گفتگو، نشری‌ نگاری، نقد انیمیشن و فیلم، فن بیان، نقالی و شاهنامه‌خوانی، تصویرسازی، نقاشی روی شیشه، نقاشی خط، خوشنویسی، نگارگری، کلاژ، کاغذ و تا، کاردستی، نمایش خلاق، عکاسی، نوشتن خلاق، صنایع دستی، بازیگری، کارگردان، نمایشنامه‌نویسی، ساخت‌عروسک‌نمایشی را از جمله برنامه‌های«شصتم خبردار شد» برشمرد.

خدادادی گفت: عروسک گردانی، پویانمایی، فیلم‌سازی، سلفژ و صداسازی، فلسفه برای کودکان، خوانش متون ادبی، رباتیک، بازی خلاق، پرورش نگاه جستجوگر، حال خوش زندگی، نوشتن خلاق، بازی‌های بومی، بازی‌های فکری، بازی‌های گروهی و رومیزی، مهارت خودباوری،  مهارت خوشبینی، مهارت شاد بودن، مهارت جرات‌مند بودن، مهارت برقراری روابط مثبت، مهارت امیدوار بودن، مهارت تقویت هوش هیجانی، مهارت زندگی معنوی، معرق و مشبک، پتینه و دکوپاژ، هوافضا، محیط‌زیست دیگر سرفصل‌های ۶۰ فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را تشکیل می‌دهند.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اکران فیلم انیمیشن«بچه زرنگ» را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد و ادامه داد: این انیمیشن با محوریت هویت اسلامی است و سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حائز رتبه اول شد که گفتنی است این انیمیشن تولید کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است و در سطح شهر کرمان این انیمیشن در سینما شهرتماشا اکران می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی بیان کرد: شعار این جشنواره«با قصه لبخند بسازیم» است که از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه این جشنواره به صورت استان در سطح استان کرمان برگزار می‌شود و ۱۶ برگزیده را از استان به کشور برای حضور در جشنواره کشوری معرفی خواهیم کرد.

خدادادی با بیان اینکه به‌دنبال ثبت بین‌المللی و ملی قصه‌های کرمانی هستیم، گفت: بخش سردار حاج قاسم سلیمانی و کارآفرینی، از جمله بخش‌های جشنواره قصه‌گویی‌ست و مردمی‌سازی از مهم‌ترین اهداف این جشنواره به‌شمار می‌رود و افراد مختلف می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

سرپرست اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ابراز کرد: بخش زبان اشاره را در حالی در جشنواره قصه‌گویی داریم که مراکز فراگیر کانون به بچه‌های با نیازهای خاص (معلول) خدمات می‌دهند.

وی در خصوص سایر برنامه‌های هفته ملی کودک در سطح استان خاطرنشان کرد: عضویت رایگان در کانون پرورش کودکان و نوجوانان، اعزام ماشین‌های سیار کانون به مناطق محروم، برگزاری کارگاه‌ها، اعزام ماشین‌های سیار کانون به مناطق محروم، شب شعر طنز، رونمایی از کتاب و اجرای دو تئاتر کودک از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک در کرمان است.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از