حالت تاریک
کارشناس سازمان هواشناسی استان کرمان:

تشریح وضعیت آب‌و‌هوای کرمان در روزهای آینده

تشریح وضعیت آب‌و‌هوای کرمان در روزهای آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان کرمان در گفتگویی وضعیت آب‌و‌هوای استان کرمان در روزهای آینده تشریح کرد.

مریم سلاجقه در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ در خصوص وضعیت آب و هوای استان کرمان در روزهای آینده گفت: پدیده گرد و غبار را در پایان اواخر هفته و اوایل هفته آینده در مناطق شمال، شمال‌غرب و جنوب استان خواهیم داشت که منشأ غبارها از سوی کویر مرکزی کشور و همچنین از سمت امارت است که استان کرمان را هم تحت تأثیر می‌گذارد.

کارشناس سازمان هواشناسی استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه غبار، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد، توصیه می‌کنیم کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی از تردد در فضای باز و یا انجام فعالیت‌های سنگین به مدت طولانی در فضای باز خودداری کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به وقوع غبار، روز گذشته هواشناسی جیرفت هشدار سطح زرد را برای آگاهی، انجام اقدامات لازم و کاهش خسارات احتمالی صادر کرده است.

سلاجقه بیان کرد: افزایش ابر، پدیده دیگری است که در چند روز آینده در سطح استان خواهیم داشت که این افزایش ابر برای مناطق جنوب‌غربی و ارتفاعات این مناطق همراه با بارش‌های بسیار ضعیف و پراکنده است.

کارشناس سازمان هواشناسی استان کرمان ابراز کرد: با توجه به برداشت محصول پسته و افزایش رطوبت توصیه می‌کنیم پسته‌های زودرس و پسته‌هایی که ترک برداشته‌اند را جهت جلوگیری از آفلاتوکسین برداشت شود و همچنین انبارداری مناسب محصولات کشاورزی در سطح استان انجام گیرد.

وی عنوان کرد: از لحاظ دمایی برای روزهای آینده روند کاهش را خواهیم داشت که کاهش دما در مناطق مرکزی، سرد و کوهستانی محسوس‌تر است بنابراین توصیه می‌کنیم کشاورزان برای برداشت محصول این مناطق و انبارداری مناسب در راستا کاهش خسارت سرمازدگی اقدام کنند.

سلاجقه خاطرنشان کرد: صبح امروز شهربابک و لاله‌زار با حداقل دمای ۱۳ درجه خنک‌ترین مناطق استان بوده‌اند و شهر کرمان حداقل دمای ۱۶ درجه را داشت که این دما در طول روز به ۳۴ می رسد و همچنین شهرستان کهنوج با ثبت دما ۴۴ درجه، گرم‌ترین منطقه استان در شبانه‌روز گذشته بوده است.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcjymevtuqethz.fsfu.html

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از