حالت تاریک
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور:

تقویت مهارت نیروی انسانی هدف کنسرسیوم اشتغال است

تقویت مهارت نیروی انسانی هدف کنسرسیوم اشتغال است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تامین نیروی انسانی و ماهر از مهمترین اهداف توسعه است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ عرفان‌ خسرویان صبح امروز در آئین افتتاحیه کنسرسیوم اشتغال گفت‌: امروز آغازگر اولین کنسرسیوم اشتغال را به میزبانی استان کرمان و استقبال بی‌نظیر صنایع استان در تامین منابع مالی این کنسرسیوم هستیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اگر در گذشته دانشگاه‌ها صرفا به مسائل تحقیقاتی و پژوهشی می‌پرداختند، امروز دانشگاه‌ها ماموریت محور و نیاز محورند و  نیاز بوم این کشور را تامین می‌کنند.

 

وی اذعان کرد: نیروی انسانی در همه کشورهایی که در یک رقابت چالش‌پذیر برای پیشرفت و توسعه در یک منطقه قرار دارند و قصد دارند اهداف پیشران اقتصادی را توسعه دهند، است.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و ماهر از مهمترین اهداف توسعه است، گفت: ۷۰ درصد نیروی کار متعلق به آفریقا و آسیا ست وقطعا کشورهای توسعه یافته برای این ظرفیت برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

وی افزود: در دولت سیزدهم تلاش بر این است که برای تک تک پیوست‌های شغلی رده آموزشی در نظر گرفته شود و بعد از برآورد نیاز سنجی برای آنها و برنامه ریزی می کنیم.

 

خسرویان ادامه داد:  اگر  کرمان که قطب معدنی و صنعتی است قصد توسعه داریم باید رشته‌هایی که جهش صنعتی را تقویت می‌کند بنابراین ماهم نقشه راه را برای دانشگاه فنی و حرفه‌ای تدوین می‌کنیم.

 

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بیش از ۹ هزار دانش آموخته فنی و حرفه‌ای داریم، گفت: در بسیاری از موارد نیروی انسانی داریم  اما زیر ساخت‌های لازم را نداریم.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: از بقیه صنایع در تمام کشور درخواست داریم تا به این کنسرسیوم بپیوندند تا نیروی راهبری خود را برای آینده

صنعت و کسب و کار تأمین کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از