حالت تاریک
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان:

جنوب کرمان پیشرو در طرح کاشت ۱میلیارد درخت

جنوب کرمان پیشرو در طرح کاشت ۱میلیارد درخت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: ۱۱۲ هزار هکتار عرصه جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جنوب کرمان برای سال‌جاری شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان؛ قاسم رحیمی‌نیا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان صبح امروز شنبه از عرصه‌های شناسایی شده جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان‌های جنوب کرمان بازدید کرد.

 

قاسم رحیمی‌نیا ضمن بازدید از این عرصه‌ها در منطقه جنوبی گفت: تاکنون ۱۱۲ هزار هکتار عرصه جهت اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در جنوب کرمان برای سال‌جاری شناسایی شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با بیان اینکه تاکنون در راستای اجرای این طرح بیش از سه میلیون اصله نهال در نهالستان‌های جنوب کرمان تولید شده است افزود: طبق برنامه زمانبندی شده به منظور اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم‌اکنون ۲ میلیون و ۵٠٠ هزار اصله نهال در حال انتقال به عرصه است. 

 

وی با اشاره به شروع فاز دوم اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بیان کرد: در این راستا در شهرستان‌های جیرفت، کهنوج و فاریاب ۳٠٠ هکتار چاله حفر و ۳٠٠ هکتار دیگر در حال آماده‌سازی است.

 

رحیمی‌نیا در پایان به منظور تسریع در روند اجرای این طرح مردمی خواستار مشارکت و همکاری خیرین، معادن و دستگاه‌های اجرایی که در این راستا تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل دارند، شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پروژه هلالی آبگیر کهنوج در سطح ۲۵٠ هکتار همراه با کاشت بذر و بوته سازگار با منطقه کسور و بادام راهی که در سال جاری احداث شده است.

 

وی مطرح کرد: عملیات جنگل‌کاری و نهال‌کاری با گونه بومی آکاسیاتج در عرصه‌های ملّی جنوب کرمان همزمان با شروع بارندگی در منطقه آغاز شده است.

 

رحیمی‌نیا با اشاره به اینکه شرایط آب و هوایی مناسب و شروع بارندگی‌ها، هم‌اکنون بهترین زمان کشت نهال درختان جنگلی و بیابانی است،خاطرنشان کرد: در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت کشت گونه بومی و اندمیک به صورت جدی در دستور کار قرار دارد. 

 

انتهای خبر/ امیری

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از