حالت تاریک
وقتی همت واقعی برای خانه‌دار شدن وجود ندارد؛

خانه‌های میلیاردی بنیادمسکن به نفع مستضعفان یا ثروتمندان؟

خانه‌های میلیاردی بنیادمسکن به نفع مستضعفان یا ثروتمندان؟

در حالی که تعهدات بنیاد مسکن در روستاها و برای مردم مستضعف روستایی خلاصه می‌شود اما تورم و افزایش نرخ دستمزد پیمانکاری سبب شده که روستائیان نتوانند از این مزیت استفاده کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ بنیاد مسکن استان کرمان از دستگاه‌های مجری خوش آوازه‌ای بود که در سرعت ساخت و تحویل خانه همیشه حرف اول را می‌زد اما در اسفند ماه سال گذشته که به یکباره مدیرکل آن تغییر کرد هنوز حتی یک آجر بر آجر جدیدی گذاشته نشده و خانه‌ای را تحویل نداده است.

مشتریانی که به صورت قرار دادی یا این مجموعه درارتباط هستند و عملاً دینفع نامیده می‌شوند در شهرستان‌های کهنوج و زرند کرمان از آن ناراضی هستند.

بنیاد مسکن به واسطه اجرای مسکن سازی روستادی معروف شده است و هدف آن خانه‌دار شدن روستائیان و شهرستان‌های زیر ۲۵ هزار نفر است اما قیمت‌های نجومی انها مردم مستضعف و ناتوان را در خرید خانه ناتوان‌تر ساخته است تا جایی که خانه‎‌های خالی عملاً خریداری از مردم کم توان مالی ندارند.

روز گذشته یکی از این مردم با ما تماس گرفت و عنوان کرد: طی ۱۰ روز کاری فرصت دارد تا یک میلیارد و ۱۵۰ هزار تومان را به حساب بنیاد مسکن شهرستان کرمان واریز کند و از خانه‌های ساخته شده یکی از روستاهای استان کرمان که مؤدی آن بنیاد مسکن است استفاده کند؟ سؤال این شهروند از ما این بود که چطور این میزان پول را تأمین کنم؟؟

سئوال ما نیز هست که اگر این افراد توان تأمین یک میلیارد پول داشتند آیا خودشان برای ساخت مسکن اقدام نمی‌کردند؟؟ و چطور واژه یک هزار میلیارد تومان به همین راحتی در دهان مسؤلان می‌چرخد؟؟ آن هم برای کسانی که تنها راه معاش آنها حقوق بازنشستگی و یا کارمندی است؟؟

این متقاضی عنوان کرد: متأسفانه از این واحد به استانداری شکایت بردیم که متأسفانه حتی به حرف استاندار هم توجهی نشد ما که یک میلیارد نقد نداشتیم حتی درخواست تقسیط کردیم که عملاً کسی حاضر نیست حتی حرف ما را بشوند چه برسد به اینکه گره‌ای باز کند حتی مدیر شهرستان کرمان با لحن بی‌ادبانه‌ای در مقابل سوال ما  برای تقسط پاسخ داد؛ اگر پول ندارید چرا ثبت‎‌نام می‌کنید برو درخواست خود را پس بگیر»

همین امر سبب شد تا با شخص دیگری که همین مشکل را داشت نیز به گفتگو بنشینیم:

عدیل پور‌بهاءالدینی یکی از متقاضیان طرح بیست واحدی بنیاد مسکن شهرستان زرند است که در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان از بدعهدی این نهاد در تحویل خانه گلایه و عنوان کرد: متاسفانه از سال ۱۳۹۸ ما درگیر خرید خانه هستیم و هر ساله طبق پیامک‌هایی که به ما ارسال می‌شد هزینه ساخت را واریز می‌کردیم.

وی ادامه داد: تا کنون نزدیک به ۸۰۰ میلیون تومان به حساب بنیاد مسکن واریز کرده‌ایم که سال گذشته در ایام‌الله دهه فجر باید به ما تحویل می‌شد در حالی که خانه‌ها در ابتدای سال ۱۴۰۱ پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی داشته‌اند اما یک سال ما را معطل کرده‌اند تا نرخ مسکن آفزایش یابد و امروز باید ۲۰۰ میلیون دیگر بدهیم تا یک میلیارد و ۵۰ هزار تومان تکمیل شود.

این متقاضی خانه‌های بنیاد مسکن اذعان کرد: چطور ممکن است بعد از گذشت یکسال که علت آن بدعهدی و حتی تعطیلات رفتن پیمانکاران بوده است ما هنوز نتوانسته‌ایم خانه‌های خود را تحویل بگیریم.

بهاءالدینی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه بنیاد مسکن هنوز واحدی را به ما تحویل نداده است و به بازرسی استانداری نیز شکایت بردیم که از ما خواستند تا به صورت کیفری پیگیری کنیم و قصد داریم راه مراجع  قانونی را طی کنیم.

شهرستان کهنوج نیز دچار همین مشکل است و عملاًهیچ اعلام نرخ واحدی وجود ندارد و حتی بنیاد مسکن یک برگه از میزان درخواستی و حتی دریافتی خود به کسی نمی‌دهد فقط متقاضیان از طریق پیامک میزان پول و واریزی را متوجه می‌شوند و اگر اقدامی هم نکنند از دادگاه برایشان ابلاغیه می‌آید که چرا اقدام نمی‌کنند و باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد مسئولان در دادن وعده درجه یک هستند و در حالی که مدیرکل بنیاد مسکن استان در جلسه شورای مسکن استان به صراحت اعلام کرد که با پول یک پراید ما به مردم خانه می‌دهیمف حالا باید از وی قاطعانه سوال کرد؟ مسئول محترم یک میلیارد و ۵۰ هزار تومان پول چند پراید است؟؟

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از