حالت تاریک
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور عنوان کرد:

خیران پیش‌قدم در رشد مهارتی نیروی انسانی

خیران پیش‌قدم در رشد مهارتی نیروی انسانی

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور گفت:در دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان، عرفان خسرویان ظهر امروز در دیدار با  محمد مهدی فداکار استاندار کرمان  عنوان کرد: کنسرسیوم اشتغال کرمان کار بی‌نظیری در کشور است که به ۹ هزار نفر در قالب برنامه‌های میان مدت با مشارکت صنایع آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهد .

وی بیان کرد: زنجیره‌های پیچیده صنعتی به نیروهای تکنیکی نیاز دارند اما آموزش‌ها در دانشگاه‌ها نظری هستند و نیروی ماهر تربیت نمی‌شود و  دوستانی که در دانشگاه‌های برتر درس می‌خوانند معمولاٰ مسیر مهاجرت را طی می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: دانشکاه فنی وحرفه‌ای کشور ۲۰۰ هزار دانشجوی حضوری دارد و ۷۶۰ هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور کار می‌کنند که در کشور بی‌نظیر است و نظام آموزش مهارتی دولتی است.

خسرویان ادامه داد: اگر طی دو سال آموزش خوب و باکیفیت ارائه دهیم بنابراین فرد ماهر تربیت می‌شود و بار نیرو را از دوش دولت برمی‌داریم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در ۴۰ سال گذشته عرضه‌محور بوده‌اند، ابراز کرد: حالا زیرساخت‌ها را به تناسب بازار و صنعت خود  بازارایی می‌کنیم.

خسرویان از سفر سه روزه خود و هیئت همراه به استان کرمان و شناسایی مسایل مربوط به دانشکده‌ها و مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای سخن به میان آورد و افزود: در دولت سیزدهم حدود ۶۰۰ میلیارد تومان توسط خیران در آموزش فنی و حرفه‌ای کشور سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به ضرورت تأیید صلاحیت حرفه‌ای در دنیا ابراز کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان تنها سازمان و ارگان برای صدور مجوز دارایه صلاحیت حرفه‌ای‌ست و می‌تواند نیازسنجی را در صنایع انجام دهد و نیاز صنایع را برطرف کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: پروژه‌های عمرانی را با پول تملک دارایی تا ۲۰ سال دیگر نمی‌توانیم تکمیل کنیم بنابراین در استان پروژه‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند جزو مصوبات سفر و یا سایر مصوبات قرار گیرند، در این صورت قول می‌دهیم در کمتر از دو سال تحول را در اشتغال خواهید دید.

خسرویان ابراز کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ۳۰ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته که به معنی افزایش زیرساخت، بودجه و تغییر ساختار است در حالی که افزایش سهم ما در برنامه ششم ۱۴ درصد محقق شده است.

 

انتهای خبر/طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از