حالت تاریک
فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان:

در مرام شهدا کدخدا دوستی معنایی نداشت

در مرام شهدا کدخدا دوستی معنایی نداشت

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان گفت: شهدا به قدرت کدخدا اعتنایی نمی‌کردند و آنچه بود، قدرت خداوند بود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان، آئین گلباران و عطرافشانی گلزار مطهر شهدای کرمان هم‌زمان با سراسر کشور به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

جواد محمدی سلیمانی فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: راه سعادت تنها یک راه است، همان راهی که از ابتدای خلقت اصحاب نوح نبی‌الله، ابراهیم خلیل‌الله و موسی کلیم‌الله انتخاب کردند.

وی افزود: بنده وصیت‌نامه ۳۶۰ شهید را مطالعه کردم، در کتاب باورهای معطر وصیت‌نامه تعداد زیادی از شهدا آورده شده، بعد از مطالعه متوجه می‌شوید که این وصایا غالباً بر‌گرفته از آیات و روایات ائمه معصومین هستند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان گفت: سه شاخصه در شهدا بارز بود، اولین شاخصه باور قلبی به قدرت خداوند متعال بود، خدایی که قدرت مطلق است و همه‌چیز در دست اوست.

محمدی سلیمانی عنوان کرد: بعضی ها به جای خداوند متعال، کدخدا را برگزیدند و بند نافشان را با دفاع از آمریکا بریده‌اند و همه چیز را در دست آنها می‌بینند.

وی ادامه داد: همه ما انسان‌ها جمع‌کننده روزی خدا هستیم ولی بعضی ها روزی ما را در برجام، مذاکره و سازش می‌بینند، می‌گویند چرا ما تحریم شدیم، مگر قرار بود تحریم نشویم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان بیان کرد: اگر به عمق حادثه کربلا دقت کنیم می‌بینیم کربلا سراسر تحریم بود، تحریم هایی که در هیچ کجای دنیا به‌مانند آنها اعمال نشد، آب را تحریم کردند، حضرت عباس (ع) شهید راه شکستن تحریم آب بود.

محمدی سلیمانی یادآور شد: آیا امام حسین‌(ع) سازش را پذیرفت؟ شهدا به ما آموختند که ما اهل سازش نیستیم و ثابت کردند اگر کسی بخواهد در مقابل دین ما بایستد، قطعا پاسخ آنها را خواهیم داد.

وی افزود: همان‌گونه که حاج قاسم فرمود من دست خدا را در تمام امور می‌بینم، ما در همه امور تنها اراده و کمک خداوند را دیدیم و می‌بینیم.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان تصریح کرد: ما قبل از انقلاب چه چیز پیشرفته ای داشتیم که اکنون عده‌ای از پیشرفت کشور به واسطه رابطه با کدخدا سخن می‌گویند.

محمدی سلیمانی ابراز کرد: شهدا به قدرت کدخدا اعتنایی نمی‌کردند و آنچه بود، قدرت خداوند بود.

وی اضافه کرد: دین‌داری سخت است، برخی فکر می‌کنند دین‌داری کار ساده‌ای است، که اگر چنین بود معصومین و پیامبران ما ساده و راحت زندگی می‌کردند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان گفت: دومین شاخصه شهدا، ولایت‌مداری است، در عالم خلقت بالاتر از مقام حضرت زهرا‌‌(س) نداریم، چگونه به این مقام رسیدند؟ ولایت‌مداری رمز رسیدن به این مقام بود، همان‌گونه که در مدینه حتی جواب سلام حضرت علی (ع) را نمی‌دادند.

محمدی سلیمانی عنوان کرد: پیش از وقوع حادثه کربلا، کوفیان ۲۴ هزار نامه برای امام حسین‌(ع) فرستادند، جنگ سایبری ابن زیاد این بود که شایعه کند لشکریان شام پشت دروازه‌های کوفه هستند، زن‌ها ترسیدند، همسران و پسران خود را کنار کشیده و به خانه برند.

وی افزود: در اغتشاشات سال گذشته تعداد اندکی به خیابان آمدند، برخی ترسیدند و به‌جای دفاع کردن، خود را کنار کشیدند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان تاکید کرد: بعضی‌ها حرف از قدرت دشمن می‌زنند، شهدا جز به‌قدرت خداوند به‌قدرت کسی اتکا نداشتند.

محمدی سلیمانی اظهار کرد: ما ۴۴ سال است به‌خاطر ایستادن در مقابل ظلم تحریم هستیم، مگر آمریکایی‌ها در افغانستان، پاکستان و سوریه نبودند، با آن کشورها چه کردند، اکنون این کشورها ۵۰۰ سال از ما عقب‌تر هستند.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها اگر بخواهند در ایران نفوذ کنند، عناصر خود از قبیل داعش را جلو می‌اندازند، اولین سری که داعشی می‌برد، سر همان دختر بد حجاب است.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان اذعان کرد: یکی از رموز موفقیت شهدا، مقاومت در مقابل دشمن بود، در دانشکده نظامی موصل ۷۰۰ دانشجو وجود داشت که اگر در مقابل داعش مقاومت کرده بودند، داعش نمیتوانست سر ۷۰۰ نظامی را ببرد.

محمدی سلیمانی یادآور شد: شهدا یک درسی به ما دادند، این بود که هر جا مقاومت باشد، نصرت و پیروزی همان‌جاست و دشمن عقب رفت، هر‌جا‌ که مقاومت نبود خاک ما را گرفتند و ناموس ما را به حراج گذاشتند.

وی افزود: عده ای شعار مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند، شعاری که قبل از انقلاب ما در مقابل شیطان بزرگ سر می‌دادیم، در اغتشاشات سال گذشته عده‌ای معلوم‌الحال در مقابل اولاد پیغمبر ایستادند و این شعار را فریاد زدند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۴۱ ثارالله استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: کوفیان به پول امروز ۱۲۰ میلیارد تومان گرفتند و در مقابل امام حسین‌(ع) ایستادند، اما برخی سال گذشته با گرفتن ۹۰۰ هزار تومان مقابل نظام ایستادند.

این مراسم با قرائت نامه رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت فرا‌رسیدن هفته دفاع مقدس به پایان رسید.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از