حالت تاریک
رئیس دادگستری کل استان کرمان:

دستگاه قضا با سودجویان محیط‌زیست برخورد خواهد کرد

دستگاه قضا با سودجویان محیط‌زیست برخورد خواهد کرد

رئیس دادگستری کل استان کرمان گفت: دستگاه قضا با افراد سودجو در محیط‌زیست به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان؛ مجتبی نیک‌طبع، سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان با حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفتگو کرد.

نیک‌طبع ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دستگاه قضایی با مجموعه محیط زیست استان گفت: امروزه نقش و جایگاه قوه قضائیه برای داشتن محیط‌زیست مطلوب امری ضروری است و حمایت همه جانبه مراجع قضایی در حل مسائل زیست محیطی غیرقابل انکار است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان ادامه داد: مهم‌ترین حق مردم حق زندگی است و همه باید نسبت به محیط زندگی مردم و محیط‌زیست استان و حتی کشور حساسیت نشان دهیم و نه تنها دادگستری بلکه کلیه مسئولین استان باید با انسجام کامل و تشریک مساعی، نسبت به رعایت حقوق زیست محیطی شهروندان اهتمام داشته باشند‌.

حجت‌الاسلام حمیدی اظهار کرد: بحث محیط‌زیست، بحث تاثیرگذار در زندگی است و عدم توجه به محیط زیست عدم توجه به حقوق عامه است و تعرض به محیط‌زیست تعرض به حقوق عامه است.

رئیس دادگستری کل استان کرمان افزود: بحث تولید و اشتغال در مواقعی با محیط‌زیست تعارض دارد که باید راه بینابینی جهت توسعه در نظر گرفته شود که هم بحث محیط‌زیست محفوظ بماند و هم بحث تولید و توسعه کشور انجام شود.

وی ابراز کرد: دستگاه قضا با افراد سودجو در محیط‌زیست به صورت قاطع برخورد خواهد کرد و اداره کل محیط‌زیست هم سعی کند این‌گونه تخلفات را در کمترین زمان ممکن به دستگاه قضا منتقل کند.

حجت‌الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: بحث پیشگیری در محیط‌زیست یک بحث حائز اهمیت و مهم است و ملزم به هماهنگی اداره کل حفاظت محیط‌زیست با معاونت پیشگیری اداره کل دادگستری استان است.

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از