حالت تاریک
حافظ کل قرآن کرمانی:

دشمنان نخواهند توانست لطمه‌ای به قرآن وارد کنند

دشمنان نخواهند توانست لطمه‌ای به قرآن وارد کنند

حافظ کل قرآن کرمانی گفت: هر از گاهی اخباری از اهانت دشمنان به قرآن به گوش می‌رسد اما باید بدانند که نخواهند توانست هیچ لطمه‌ای به این کتاب آسمانی وارد کنند.

سعیده عباس‌زاده حافظ کل قرآن منتخب مسابقات مرحله مقدماتی یاران قرآنی حاج قاسم در گفتگو با راه آرمان، گفت: از کودکی به همراه مادرم سور‌ه‌های کوچک قرآن را حفظ می‌کردم و از آن‌جایی که مادرم این توانایی را در من دید که می‌توانم سوره‌های بیشتری حفظ کنم من‌ را در کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کرد و با شرکت در طرح یک ساله موسسه جامعه‌القرآن بعد از یک سال موفق به حفظ کل قرآن شدم.

وی بیان کرد: مسابقات بسیج چند سالی است که در حال برگزاری است و من امسال از طریق پیامک از برگزاری این مسابقات مطلع شده و شرکت کردم و موفق به کسب رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن شدم.

سعیده عباس‌زاده مطرح کرد: این مسابقات در بازدارندگی دشمن از رسیدن به اهداف شومش موثر است و عظمت قرآن را بیش‌تر می‌کنند.

این حافظ قرآن عنوان کرد: هر از گاهی اخباری از اهانت دشمنان به قرآن به گوش می‌رسد اما باید بدانند که نخواهند توانست هیچ لطمه‌ای به این کتاب آسمانی وارد کنند چرا که خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند: إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ...، یعنی این قرآن را خودمان نازل کردیم و خودمان از آن محافظت می‌کنیم؛ این‌ها فقط عذاب خود را بیش‌تر می‌کنند مگر نه هیچ لطمه‌ای به این کتاب نمی‌توانند وارد کنند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم ‌انقلاب تصریح کرد: ایشان فعالیت‌های قرآنی در کشور را خوب اما ناکافی ارزیابی کردند و برای گسترش این فعالیت‌ها تبدیل مساجد در هر محله به پایگاه‌های قرآنی و تعامل و ارتباط با دیگر مساجد آن محله و تشکیل جلسات و مسابقات در بین آ‌ن‌ها را بهترین مشوق برای وارد شدن جوانان و نوجوانان به وادی قرآن دانستند.

این حافظ قرآن ادامه داد: رهبر انقلاب راه تربیت ۱۰ میلیون حافظ را که در سال‌های پیش به آن اشاره کرده‌اند را وارد کردن نوجوانان به عرصه فعالیت‌های قرآنی می‌دانند که این‌گونه طرح‌ها می‌تواند به تحقق آن‌ها کمک کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اگر آیات حجاب را در کنار هم بگذاریم متوجه خواهیم شد که حجاب برتر چادر است؛ ان‌شاءالله بتوانیم با اطاعت از دستورات الهی و قرآنی جامعه‌ای قرآنی را داشته باشیم.

انتهای خبر/کارگرزاده 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از