حالت تاریک
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان خبر داد:

رشد ۱۴۶ درصدی کشف فرآوردهای نفتی در کرمان

رشد ۱۴۶ درصدی  کشف فرآوردهای نفتی در کرمان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: کشف فرآوردهای نفتی هم از  ۱میلیون و هشتصد هزار لیتر  به ۴ میلیون و پانصد هزار لیتر  و به میزان ۱۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

 امین یادگارنژاد در گفتگو با سرویس  اقتصادی راه آرمان به عملکرد این نهاد قانونی و پیشینه ایجاد آن اشاره و عنوان کرد: آثار مخرب قاچاق کالا بر تولید، تجارت، سرمایه‌گذاری و اشتغال سبب شد که فرمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی مقام معظم رهبری در سال ۸۱ صادر شود.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان گفت: در بخشی از این فرمان آمده است؛ بر همه دستگاه‌هایی که می‌توانند در این امر دخیل باشند لازم است که سهم خودشان را در این مبارزه ایفا کنند.

وی ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی در راستای منویات مقام معظم رهبری و مقابله با کالای قاچاق،  ارز و مبارزه با جرائم اقتصادی از ابتدای سال جاری به اجرای ۶ طرح در یازده مرحله اقدام  کرد.

یادگارنژاد افزود: مهمترین طرح مبارزه با قاچاق کالا با اولویت جمع‌آوری و توقیف خودروهای سواری و وانت قاچاق بر موسوم به شوتی بود که در چهار مرحله انجام شد و طرح‌های مانند مبارزه با قاچاق کالای معیشت محور از جمله دام زنده، آرد، مواد خوراکی دارو و گندم بوده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان تأکید کرد: دیگر طرحی که اجرایی شده است مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی، دخانی، ترانزیتی، نظارت و پایش بر انبارهای دپوی کالا و مبارزه با قاچاق کالاهای ممنوعه که شناسایی و توقیف خودروهای لوکس و خارجی بود، در دستور کار ما قرار داشت.

وی به تشریح نتایج اجرای طرح‌های مبارزه با انواع کالا و طرح‌های قاچاق پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون به میزان ۶۸ درصد رشد توقیف خودروهای قاچاق‌بر موسوم به شوتی را داشته‌ایم و ۴۸ درصد متهمان دستگیر شده  در این طرح نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

امین یادگارنژاد اذعان کرد: فراوانی باندهای متلاشی شده قاچاق کالا  نیز نسب به سال گذشته چهار  به ۱۰ است که می‌توان گفت؛ ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان ابراز کرد: تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز بیش از یک میلیاردریال و نزدیک به ۱۵ درصد افزایش داشته است و کشف فراوردهای نفتی هم از  ۱میلیون و هشتصد هزار لیتر  به ۴ میلیون و پانصد هزار لیتر  و به میزان ۱۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی به کشف کالاهای ممنوعه نیز اشاره کرد و گفت: کشف این نوع کالاها ۲۴ درصد افزایش داشته است که در مجموع ارزش ریالی آن‌ها بیش از ۳۷۰ میلیارد تومان بوده است.

یادگار نژاد در خصوص کشف جرائم اقتصادی اذعان کرد: در این عرصه مبارزه با زمین‌خواران و کوه‌خواران را باید نام برد که در مبارزه با افرادی که زمین‌های دولتی را متعرض شده بودند نیز با افزایش ۹۳ درصدی روبه‌رو بوده‌ایم.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان اذعان کرد: در مباحث جرائمی مانند تبانی در معاملات دولتی، رشاء و ارتشاء، تعدی در حقوق بیت‌المال را ورود و پیگیری کرده‌ایم که ارزش پرونده‌های کشف شده نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی در نهایت به مبارزه با قاچاق کالای اساسی اشاره کرد و گفت: در این عرصه بیشترین مورد به احتکار مربوط می‌شد و از کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم بودند که ۶۳ درصد کشف این موارد نبسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: گرچه کشف این کالاها خوشحال کننده است اما امیدواریم روزی برسد که کسی در عرصه اقتصادی به دنبال فساد و قاچاق نباشد تا امنیت اقتصادی بر کشور حاکم شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از