حالت تاریک
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان:

سرکشی صنایع بزرگ از عضویت در سامانه ستاد

سرکشی صنایع بزرگ از عضویت در سامانه ستاد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: چهار مجموعه از ۳۰ واحد صنایع بزرگ استان عضویت در سامانه ستاد را تکمیل کرده‌اند که از یک درصد هم کمتر است.

حسین میجانی در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان در تشریح اقدامات شرکت شهرک‌ها در راستای رشد تولید به سامانه «ستاد» اشاره کرد و گفت: در راستای تکمیل ذنجیره حمایتی از ارزش افزوده و چرخه تولید این سامانه راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان افزود: اساس موفقیت این سامانه بر عضویت شرکت‌های بزرگ و کوچک است تا د رکنار هم به ارائه خدمات بپردازند و در حالی که ۸۰ واحد کوچک عضو این سامانه شده اند، متاسفانه صنایع بزرگ و مادر کمتر توجهی به این امر نداشته‌اند و همچنان خدمات خود را از خارج از استان دریافت می‌کنند.

وی با تشکر از صنایع مس شهید باهنر کرمان و شرکت ذغالسنگ که از قدیم هم عضو این سامانه بود‌ه‌اند گفت: نزدیک به ۶‌ماه است که به صنایع بزرگ استان اعلام کرده بودیم که عضویت در این سامانه را اولویت خود بدانند که تا یک جلسه قبل از حضور رسمی استاندار هیچ کس اقدام به عضویت نکرد.

میجانی اذعان کرد: در آخرین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استانی که با حضور مدیران و به ریاست استاندار کرمان بود این مورد از عدم عضویت را مطرح کردیم، که استاندار دریافت خدمات حمایتی را به این واحدهایی که عضو سامانه نیستند ممنوع اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان تأکید کرد: هیچ کس مخالف تولید و توسعه استان نیست اما بی‌توجهی این صنایع سبب شد تا دریافت خدمات محدود شود در حالی که اساس برنامه‌های استان بر پایه گره گشایی از بخش صنعت است، ولی صنایع بزرگ این گره‌گشایی را برای صنایع پایین دستی انجام نمی‌دهند و کارهای خود را به صنایع کوچک نمی‌سپارند این توقع استان است که یکدیگر را حمایت کنند.


وی ادامه داد: بی‌توجهی صنایع بزرگ استان به صنایع کوچک سبب شد تا استاندار دستور تشکیل کمیته ویژه‌ای را به دبیری شرکت شهرک‌ها دهد که مبنی بر پیگیری عضویت صنایع بزرگ در سامانه ستاد است، نپذیرفتن عضویت به منزله حذف از دریافت خدمات استان است و عملا استان  هیچ حمایتی از صنایع بزرگ انجام نخواهد داد.

میجانی مدعی شد: ما به جد پیگیر این موضوع شدیم و بعد از آن جلسه (کارگروه رفع موانع تولید استانی) شرکت نظم‌آوران که از شرکت‌های پیمانکاری گل‌گهر است  و شرکت گهر زمین، عضویت را در سامانه ستاد تکمیل کرده‌اند اما مابقی صنایع بزرگ استان تکمیل عضویت نکرده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که شفافیت در خرید و تقاضای تولید در سطح استان مشخص شود و اولین مطالبه ما این است؛ «چرا عضو سامانه نمی‌شوند» که باید این علت را برای ما مشخص کنند زیرا این سامانه کشوری است و همه استان‌ها در این سامانه عضویت خود را تکمیل کرده‌اند.

وی عنوان کرد: تاکنون تنها چهار مجموعه از صنایع بزرگ استان عضویت در این سامانه را تکمیل کرده‌اند و امیدواریم که ما بقی صنایع هم هرچه سریعتر تکمیل عضویت کنند، در حالی که قریب به ۳۰ واحد تولیدی بزرگ در سطح استان داریم که در دومین رویداد تولیدی هم شرکت کننده بودند در حالی که لسانی استقبال کرده‌اند از عضویت در سامانه اما به صورت جدی ورودی نداشته‌اند.


میجانی به صنایع بزرگی چون ایمیدرو و صنایع ملی مس اشاره و از عدم همکاری آنان گلایه کرد و گفت: تاکنون تنها فولاد زرند ایرانیان  و مس شهربابک از ایمیدور همکاری دارند و عضو نیستند، اما صنایع ملی مس هیچ کدام از ۳۵ مجموعه اقماری که دارد  نه تنها عضو این سامانه نیستند حتی همکاری هم ندارند.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های استان کرمان افزود: همه صنایع مادر و بزرگ استان از مجموعه سنگ‌آهنی‌ها گرفته تا مس و خودروسازی باید عضویت در سامانه ستاد را بپذیرند و  این مصوبه‌ای است که استاندار کرمان برای آن ضرب‌الاجل مشخص کرده‌است، بنابراین تمام صنایع برای حمایت از صنایع کوچک باید عضو شده و همکاری ویژه داشته باشند.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از