حالت تاریک
اهم خطبه‌های نماز جمعه استان کرمان؛

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، مقتدرانه بود

سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، مقتدرانه بود

امام جمعه شهرستان فهرج گفت: رئیس جمهور، دست پر به ایران آمد و اموال ۸۰ ساله ما را از قلب دشمن، به کشور بازگرداند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

امام جمعه شهرستان جیرفت: زن و خانواده در خلقت و جامعه جایگاه استثنایی دارند


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «راه آرمان»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم امام جمعه جیرفت گفت: زن یک جایگاه استثنایی در خلقت و جامعه دارد، زنان در دوران ۸ سال دفاع مقدس نقش آفرین بودند و حضور فرزندان آنها در جبهه‌های جنگ باعث ترغیب و رونق جبهه حق شد.

خطیب جمعه جیرفت افزود: دلگرمی رزمندگان اسلام به خانواده‌ها و همسران خود بود که می‌دانستند در خانه نقش تربیتی را به خوبی ایفاء می‌کنند.

وی عنوان کرد: زن یک نقش مؤثر و تأثیرگذاری در جامعه دارد که توانسته است تاکنون این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد که باعث سرافرازی انقلاب اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: مقام زن مسلمان ایرانی در جامعه و انقلاب اسلامی شناخته شده است و از مرتبه علمی و فرهنگی والایی برخوردار است.

وی افزود: زن با حفظ دینداری و عفاف و حجاب می‌تواند به پیشرفت‌های علمی کشور کمک شایانی نماید و باعث حرکت در این چرخه شود.


امام جمعه شهرستان نرماشیر: تلاش‌های دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی، تحریم‌ها را بی‌اثر کرد


حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبرمنصفی امام جمعه شهرستان نرماشیر در خطبه‌های این هفته شهرستان ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، بیان کرد: دفاع مقدس یادآور رشادت‌هاست.

وی افزود: ۸ سال دفاع از انقلاب اسلامی، همبستگی ملت را به دشمن نشان داد هنوز یادگاران دفاع مقدس وجود دارند که با اثرات جنگ در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

امام جمعه نرماشیر اذعان کرد: ایستادگی جوانان و حمایت خانواده ها بود که جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کردند.حجت الاسلام منصفی در ادامه بیان کرد: دفاع مقدس نشان داد، اگر ملت و دولت باهم باشند، می‌شود در مقابل دشمن تا دندان مسلح هم، پیروز شد.

وی گفت: امروز شجاعت ملت ایران نشان داده است در همه عرصه‌ها در مقابله دشمن ایستاده و خواهد ایستاد.

امام جمعه نرماشیر در ادامه باتوجه به حاضر نبودن برخی مسئولان شهرستان در نماز جمعه، افزود: تعدادی از مسئولان در نمازجمعه حاضر نمی‌شوند، علت آن چیست؟، بدانید دشمن از صفوف نمازجمعه هراس دارد، نماز جمعه باید باشکوه برگزار شود.

خطیب جمعه نرماشیر بیان کرد: تلاش‌های دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی، تحریم‌ها را بی اثر کرد.

وی افزود: جاده نرماشیر به ریگان باید با جدیت پیگیری شود، این جاده خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است، ضمن اینکه چند سالی است که از شهرستان شدن نرماشیر می‌گذارد اما برخی ادارات در نرماشیر وجود ندارند، مسئولان استانی پیگیری کنند.


امام جمعه موقت شهرستان ریگان: کوتاهی‌ها باعث می‌شود ارزش‌ها جابه‌جا شود


حجت‌الاسلام مجید رزمگه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد شهيدان دوران دفاع مقدس و تبریک این هفته، عنوان کرد: واقعه دفاع مقدس یک برهه مهم کشور ماست.
امام جمعه موقت ریگان افزود: مقام معظم‌رهبری فرمودند، نیروهای مسلح جزو نوامیس حتمی هر جامعه هستند.

وی اشاره داشت به سفر یک فوتبالیست به کشور و تصریح کرد: کوتاهی‌ها باعث می‌شود ارزش‌ها جابه‌جا شود.
 

امام جمعه شهرستان فهرج: سفر رئیس جمهور به نیویورک، پیروزمندانه و مقتدرانه بود


حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه‌های نمازجمعه این هفته، با تبریک آغاز هفته دفاع مقدس، گفت: جنگ هشت ساله، جنگ تحمیلی بر دو ملت عراق و ایران، از سوی نظام قبیله‌ای - بعثی حاکم بر عراق بود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن سال جدید تحصیلی، خواستار جدی گرفتن مسئله تزکیه و پرورش، توسط آموزش و پرورش شد.

آقاملایی در ادامه به هفته وحدت نیز اشاره و اظهار کرد: به صراحت و جرأت می‌توان گفت؛ در جهان اسلام و در بین امت رسول‌الله (ص)، هیچ‌کس به اندازه ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) برای مسأله وحدت اسلامی، دغدغه و جوش و خروش ندارد.

خطیب جمعه فهرج همچنین با اشاره به سفر دکتر رئیسی به نیویورک گفت: این سفر مقتدرانه و پیروزمندانه بود و طی آن ریاست محترم جمهور، دست پر به ایران بازگشتند و اموال ۸۰ ساله ما را از قلب دشمن، به کشور بازگرداندند.

وی در پایان بر مدیریت صحیح در فضای مجازی، تأکید و اظهار کرد: تمام گزارش‌های تحلیلی از فتنه ۱۴۰۱، گویای این است که در این فتنه، «فضای مجازی»، میدان‌دار پسینی و پیشینی رویدادها بود.
 
 

امام جمعه شهرستان راور: گفتمان انقلاب همان گفتمان ظهور حضرت امام خمینی(ره) است


امام جمعه شهرستان راور حجت‌الاسلام زمانی در خطبه‌های این هفته به تشریح بیانات رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر در رابطه با دفاع مقدس پرداخته و عنوان کرد: عظمت حادثه  دفاع مقدس را می‌توان از چندزاویه مورد تحلیل قرار داد.

وی اولین زاویه را اینکه که از چه می‌خواهیم دفاع کنیم؟ مطرح کرد و گفت: گفتمان انقلاب همان گفتمان ظهور حضرت امام خمینی(ره) است که اصل این گفتمان همان استکبار ستیزی و نفی سلطه دشمن بر کشورهای اسلامی است.

زمانی ادامه داد: جمهوری اسلامی به همه دنیا نشان داد که می‌توان با منطق مقاومت رودروی فرعونیان و یزیدیان عالم ایستاد که اگر منطق مقاومت در دنیا تبلور و رشد نماید ستون‌های استکبار به لرزه در خواهد آمد.

امام جمعه راور اذعان کرد: گفتمان انقلاب ارائه جهان‌بینی درست در ارتباط با رفع تبعیض و بی‌عدالتی در دنیاست و کشورهای دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که با مقاومت می‌توان جلوی تبعیض ایستاد.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس را انسان‌هایی پاک و آزاد مرد و غیور که اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی داشتند، رقم زدند دستاورد دفاع مقدس را ما می‌توانیم در سخنرانی اخیر رئیس جمهور ببینیم که با اعتماد بنفس کامل در مقابل همه یزیدیان عالم می‌ایستد و از گفتمان انقلاب و دفاع مقدس که همان گفتمان آزادمردی و دفاع از مظلوم است، صحبت می‌کند.

زمانی در پایان خطبه های نماز جمعه از نیرو های مسلح ایران قدردانی کرده و افزودند:
اگر نیرو های مسلح ما آن جانفشانی ها را از خود نشان نمی‌داد معلوم نبود که وضعیت ایران اسلامی در این وضعیت کنونی می بود.
 
 

امام جمعه موقت کوهبنان: توکل به خدا و استقامت رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بود


حجت‌الاسلام والمسلمین ابوطالب هنرهوده ضمن تبریک فرا‌رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: توکل به خدا، آرامش قلبی، استقامت، اطاعت از ولایت و رهبری، امدادهای غیبی و توسل به اهل‌بیت از جمله عوامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس بودند.

وی با استناد به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس در کنار تقدیم شهیدان عزیز و خسارات مادی، منافع عظیم بالاتری کسب کردیم.

امام‌ جمعه موقت کوهبنان افزود: هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام یازدهم را در پیش داریم در حالی ایشان مردم را برای غیبت حضرت ولی‌عصر (عج) آماده کردند و باعث حفظ و بقای شیعه شدند.

خطیب جمعه کوهبنان با اشاره به سالروز ازدواج نبی مکرم اسلام (ص) و حضرت خدیجه (س) گفت: خانواده‌ها باید در راستای ازدواج آسان فرزندان خود با استناد به دستورات اسلام و پرهیز از سخت‌گیری‌ها اقدام کنند.

حجت‌الاسلام هنرهوده ادامه داد: پنجم‌ مهرماه سالروز شکست حصر آبادان است. اطاعت از ولایت و رهبری و انسجام ملی عامل مهم و اصلی پیروزی رزمندگان بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۲ ربیع‌الاول سالروز ولادت با سعادت نبی مکرم اسلام به روایت اهل‌ سنت و آغاز هفته وحدت است در حالی‌که وهابیت و شیعه انگلیسی عامل تفرقه هست.
 

امام جمعه موقت کهنوج: رزمندگان دفاع مقدس جانانه از این کشور و این خاک دفاع کردند


حجت‌الاسلام حسین خادمی امام جمعه موقت کهنوج با گرامی‌داشت هفته‌ دفاع مقدس و رعایت به تقوای الهی گفت: پرهیزکاری، یاد خدا و ترس از خداوند در همه ابعاد زندگی باید جاری و ساری باشد تقوا است که انسان را به کمالات می‌رساند.

حجت‌الاسلام خادمی با‌ اشاره به اهمیت هفته دفاع‌مقدس بیان کرد: رزمندگان جانانه از این کشور و این خاک دفاع کردند و جان خودشان را تقدیم کردند.

امام جمعه کهنوج با تشریح دیدار رهبر فرزانه انقلاب که با فعالان و پیشکسوتان دفاع مقدس داشت اذعان کرد: خاک ما مورد تعرض و تهاجم قرار گرفت حقیقت انقلاب سال ۱۳۵۷ شکل گرفت، مقدمات انقلاب  زمانی بود که شهدا امام را نمی‌شناختند ولی با گوش به فرامین ایشان انقلاب شکل گرفت.

خطیب جمعه کهنوج ضمن اشاره به اینکه صدام می‌خواست تمام ارضی کشور را بگیرد خاطر نشان کرد: یکی از اهداف صدام گرفتن خاک ایران بود ولی هدف اصلی از بین بردن انقلاب بود، تمام کشور‌ها شرق وغرب دست به دست هم دادند و می‌خواستند این انقلاب را سرنگون کنند.

وی در پایان گفت: اگر در وصیت‌نامه شهدا نگاه کنیم  همه آنها  در وصیت‌نامه نوشته‌اند  ولایت فقیه را تنها نگذارید در وصیت نامه حاج قاسم عزیز هم اشاره به ولایت شده است.
 


‌امام جمعه شهرستان عنبرآباد: دفاع مقدس دارای گنج‌های عظیمی همچون وصایای شهدا است


حجت‌الاسلام والمسلمین حمید بامری امام جمعه عنبرآباد در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با توصیه به رعایت تقوا و در ادامه مباحث عوامل تحکیم خانواده گفت: تعامل و همدلی در فضای خانواده، باعث سعادت، پیشرفت، رشد و جایگاهی برای سعادت دنیا و آخرت در خانواده می‌شود که باعث جلوگیری از نفوذ برنامه‌های ضدفرهنگی دشمن در محیط خانواده می‌شود.

وی با تسلیت فرا رسیدن شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و تبریک سالروز امامت امام‌عصر عجل‌الله گفت: مهمترین وظیفه ما در دوران غیبت و انتظار، شناخت امام، معرفت به اهداف ارزشمند امام، دلبستگی و دلدادگی به اهداف امام، امیدوار بودن به برپایی عدل در پرتو ظهور امام زمان و وقف کردن خویش برای اهداف امام است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به هفته دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین برگ تاریخ انقلاب اسلامی و افتخار و تجلی‌گاه ایستادگی همه افراد مردم در تاریخ ایران است.

وی افزود: دفاع مقدس دارای گنج‌های عظیمی همچون وصایای شهدای عزیز است و این برای ایران آبروی عظیمی در دنیا محسوب می‌شود که پرچم گفتمان نوین انقلاب را در دنیا برافراشته است.

حجت‌الاسلام بامری بیان کرد: الحمدلله شاهد حضور مقتدرانه نماینده ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بودیم این در حالی بود که غرب در پروژه به انزوا کشیدن ایران در جهان اعتراف کرده است و این با پایان یافتن دیپلماسی التماسی حاصل شده است.

خطیب جمعه عنبرآباد با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها خاطرنشان کرد: جشن عاطفه‌ها در اول مهر هر سال، فرصت مغتنمی است که با دستان پر مهر و با سخاوت، گل‌های لبخند را بر چهره دانش آموزان بی‌بضاعت بنشایم و کمک کنیم تا کسی بخاطر محرومیت از تحصیل باز نماند.
 

امام جمعه جازموریان: سبک مدیریتی دفاع مقدس راه حل مشکلات کشور است


حجت‌الاسلام کاظم صادقی امام جمعه جازموریان در خطبه‌های  این هفته ضمن گرامیداشت هفته دفاع و مقدس، تصریح کرد: در نگاه اول ما باید دفاع مقدس را بشناسیم و آن را به نسل جوان معرفی کنیم و جوانان با الگوگیری از دفاع مقدس و سبک مدیریتی آن می‌توانند، همه مشکلات را حل کنند.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دفاع مقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری، همان ایمن سازی کشور و همچنین رشد و استحکام فکر مقاوم‌ در خود کشور و گسترش مرزهای مقاومت است، که جامعه باید توجه بیشتری به این خصوصیات کند.

حجت‌الاسلام صادقی در ادامه به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به نقشه‌های دشمن برای دانشجویان و دانش آموزان مهم‌ترین مسأله در ایام سال تحصیلی برنامه‌ریزی مبتکرانه، جهادی و همچنین ورود جدی به دو ساحت مدرسه و مسجد و راه‌اندازی زنگ گفتگو و ارتباط چهره به چهره و رونق جلسات هم‌فکری است.

خطیب جمعه جازموریان در ادامه به تحولات شمال غرب کشور و درگیری‌های بین کشور ارمنستان و آذربایجان پرداخت و خاطر نشان کرد: مهم‌ترین محورهای بحث دو نکته است اول، چشم‌انداز درگیری‌ها و دوم موضع ایران در برابر این بحران‌سازی و سناریوها چیست.

وی تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال تقویت رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک بین دو کشور است و در کنار آن مؤکد بر خط قرمز‌های منطقی ایران اسلامی است و مهم‌ترین رویکرد ایران در این مساله تأکید بر اهرم قدرت سخت در مواجهه با تحرکات نامشروع است و هر اقدامی که منجر به تضییع حقوق حقه ملت ایران باشد به شدت پاسخ خواهد داد.
 

امام جمعه شهرستان بم: دوران دفاع مقدس پشتوانه‌ای عظیم برای ملت ایران است


حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی ،هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و بیان داشت: مردمی بودن دوران دفاع مقدس علت ماندگاری اثرات این دوران طلایی است.

نوری خاطرنشان کرد: مردم ایران در همه بحران‌ها در میدان بوده‌اند، دفاع مقدس اوج حضور مردم در صحنه بود .

امام جمعه بم در پایان خاطر نشان کرد: دیپلماسی فعال دولت مردمی باعث گشایش اقتصادی شده است بنابراین روحیه جهادی این دولت ستودنی است.
 

امام جمعه  شهرستان کرمان:معنویت، فرماندهی جنگ و غرور ملی، پیروزی ما را به دنبال داشت


حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه دوم نمازجمعه امروز ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس آن را بسیار سرنوشت‌ساز دانست و گفت: این هفته از حادثه‌‌ای بزرگ تاریخی خبر می‌دهد و باید آن‌چه در دفاع مقدس در کشور اتفاق افتاد مرور شود.

امام جمعه کرمان افزود: در دفاع مقدس یک حمله تمام عیار علیه کشور بدون این که کشور ما آمادگی داشته باشد آغاز شد؛ چهار عنصر در جنگ‌های دنیا باعث پیروزی می‌شود که در جنگ تحمیلی تمام آن‌ها به نفع جبهه مقابل بود.

وی چهار عنصر را عامل قدرت دشمن در عرصه جنگ شامل نیرو، تجهیزات و ادوات جنگی، پشتیبانی‌های مالی و پشتیبانی‌های بین‌المللی دانست و گفت: سه عنصر معنویت، فرماندهی جنگ و غرور ملی را سه عنصری بودند که دشمن آن‌ها را نمی‌دید و روی آن‌ها حساب نمی‌کرد اما باعث پیروزی ما شدند‌.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در آشوب‌های سال گذشته نیز دشمنان اشتباه محاسباتی کرد و دیدید که مردم امسال علی‌رغم همه مشکلاتی که در اقتصاد و معیشت داشتند چه تو دهنی  محکمی به دشمن زدند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی به منویات امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: تقوا؛ شما را در زندگی از همه‌ مشکلات حفظ می‌کند و اگر زندگی شما با رضایت خداوند باشد به سعادت خواهید رسید و رعایت تقوا؛ راه رسیدن به بهشت است.

وی بیان کرد: سه مسئله مهم در تربیت بسیار تاثیر گذارند: تکلیف؛ هدایت و اختیار و اراده است؛ این که آدم با اختیار خودش مسیر را انتخاب کند.

امام جمعه کرمان بیان کرد: خداوند برای هر انسانی در وجودش ظرفیت و استعدادهای زیادی در وجودش قرار داده است.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: خداوند در فطرت انسان‌ها عشق؛ علاقه، خوبی و عدالت را قرار داده است و هر چه فطرت انسان کمتر دستکاری شود؛ بهتر عمل می‌کند.
 

امام جمعه شهرستان انار: نتیجه دفاع مقدس، عزت اسلام ناب محمدی(ص) شد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر علیدادی سلیمانی امام جمعه شهرستان اناردر خطبه‌های نمازجمعه این هفته گفت: در آستانه شهادت امام حسن عسکری(ع) عرض تسلیت به شما محبین اهل بیت، امام حسن عسکری(ع) چهارراهبرد مهم در زمان خودش با درایت و دقت در روابط با دستگاه حاکم انجام داد، جواب به شبهات و تناقضات ودفاع از حریم رسالت، رویارویی با فِرَق مختلف که درزمان امام وجود داشتند، و همچنین دفاع از رسالت پیامبر بود.

خطیب جمعه شهرستان انار در ادامه ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس افزود: علت اینکه به این دفاع، مقدس می‌گوئیم به علت دفاع ما ازمملکتمان بود، اما د‌شمن خوی تجاوزگری داشت  بنابراین عنوان مقدس را به خود گرفت، نتیجه آن، عزت اسلام ناب محمدی(ص) شد و سانتیمتری ازخاک کشور به یغما نرفت و خون‌های زیادی در این راه ریخته شد.

وی در ادامه به حضور رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل اشاره و تصریح کرد: یکی ازسفرهایی که دست رئیس‌جمهور پر بود و دست‌آوردهای آن اعتراف غرب به پروژه منزوی کردن ایران، عضویت ایران در سازمان شانگ‌های، پایان دادن به دیپلماسی التماسی که امروز ارتباط ما با کشورهای همسایه عربستان چین و هند بسیار خوب است، غنی‌سازی در هسته‌ای، شکست پروژه اغتشاشات و ناامن کردن ایران در 25 شهریور که نیروهای امنیتی و جان برکف آنها را ناکام گذاشتند، بود.
 

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت: پروژه منزوی کردن ایران با شکست مواجهه شده است

حجت‌الاسلام احمد محمدزاده امام‌جمعه شهرستان بافت در خطبه‌های این هفته گفت: ما باید دفاع مقدس را بشناسیم و به آنهایی که دفاع را درک نکردند نیز معرفی کنیم و یک بخش از جهاد تبیین؛ بیان زوایای ٨ سال دفاع مقدس است که یک برهه برجسته از کشور ماست.

وی ادامه داد: دفاع مقدس باید به جوانان و نوجوانان معرفی شود و نسل‌های بعد باید بدانند که دشمن ما که بود و چه کسانی بودند؛ آنها باید بدانند هدف از حمله چه بود تمام هدف دشمن شکست انقلاب ما بود و ما هشت سال در حال دفاع از انقلاب و مرزهای کشور بودیم و دشمن می‌خواست انقلاب کبیر و بی‌نظیری که خود مردم به وجود آورده بودند را از بین ببرند
.

خطیب نمازجمعه شهرستان بافت عنوان کرد: حمله به ایران نقشه صدام نبود؛ نقشه آمریکا بود و مشوق حمله به ایران آمریکا بود؛ ایران در یک طرف جنگ و همه کشورها شرق و غرب از صدام حمایت می‌کردند؛ زمانی که ما اسیر گرفته و آنان را ثبت می‌کردیم ما از سیزده ملیت اسیر داشتیم و تجهیزات به غنیمت گرفته شده از دشمن ساخت ٤٤ کشور مختلف بود.

وی در ادامه با اشاره به آیه ٧٦ سوره نساء افزود: دشمن همیشه ضعیف است؛ تمام دنیا یک طرف باشند کشوری که حق است همیشه پیروز است، پروژه شکست و منزوی کردن ایران با ناکامی دشمنان مواجهه شده است و ما در حال حاضر می‌توانیم به همه جای دنیا نفت صادر کنیم و همچنین آزادسازی منابع مالی در کره جنوبی از نتایج دیپلماسی مقاومت نه دیپلماسی التماسی است.

 

امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج: دفاع مقدس، تنها تجلی‌گاه عینی تمام ارزش‌های انقلابی و اسلامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صالح کریم‌پور امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: دفاع مقدس یک واژه برجسته و مهم از تاریخ کشور است که هرگز فراموش نمی‌شود، این واقعه مهم را اول باید درست بشناسیم تا بتوانیم به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

وی افزود: دفاع مقدس، دفاع از جمهوری اسلامی بود که محصول انقلاب اسلامی است هدف اصلی دشمنان از بین بردن اصل انقلاب بود.

امام جمعه موقت شهرستان قلعه‌گنج افزود: دفاع مقدس دستاوردهای زیادی داشت که می‌توان به حفظ تمامیت ارضی کشور، کشف توانایی‌های ملت ایران و ایمن سازی کشور اشاره کرد.

وی همچنین به سفر ریاست محترم جمهوری به سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آیت‌الله رئیسی با دستان پر و با قوت قلب به سازمان ملل سفر کرد و دولت سیزدهم با برقراری ارتباط با کشورهای مختلف، فشار حداکثری بر ایران و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد.
 

امام‌جمعه شهرستان رودبارجنوب: اجرای سند چشم‌انداز تحول آموزش و پرورش باید سرلوحه کار باشد


حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش امام جمعه رودبار جنوب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه شنبه اول مهرماه مصادف با آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: اجرای سند چشم انداز تحول آموزش و پرورش باید سرلوحه کار باشد.

حجت‌الاسلام افشارمنش با اشاره به این که تعلیم، تزکیه و تربیت باید در کنار یکدیگر باشند، بیان کرد: باید در فضای مدارس و دانشگاه ها رقابت علمی ایجاد شود و فضا به نحوی باشد که به شبهات دانش آموزان و دانشجویان پاسخ داده شود.

خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: حضور پیروزمندانه نماینده مردم ایران آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سازمان ملل و دفاع قاطعانه از مواضع جمهوری اسلامی با حضور سال گذشته ایشان در سازمان ملل کاملا متفاوت بود.

وی خاطرنشان کرد: برگ برنده آیت‌الله رئیسی در سفر به نیویورک، اموری از جمله شکست پروژه اغتشاشات و نا‌امن سازی ایران، اعتراف شکست جبهه غرب به سرکردگی آمریکا برای منزوی سازی جمهوری اسلامی، عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ های، عضویت ایران در گروه بریکس، تن دادن آمریکا به توافق‌ نامه تبادل زندانیان، آزادسازی منابع ارزی که آشکارا خشم جریان‌های ضدانقلاب و برانداز را در پی داشت و پذیرش ادامه مذاکرات و رفع تحریم‌ها بود.

حجت الاسلام افشارمنش تصریح کرد: سالروز میلاد با سعادت پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت را تبریک عرض می‌کنم، منظور از وحدت دست برداشتن از اعتقادات نیست بلکه مسلمانان مبانی مشترکی دارند از جمله ایمان به خدا، ایمان به رسول خدا (ص)، کتاب واحد و دشمنان مشترک دارند که باید به این مشترکات تمسک جویند.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از