حالت تاریک
مدیرعامل شرکت رضوان درود استان کرمان:

طرح طبقه‌بندی مشاغل مورد اعتراض کارگران بود

طرح طبقه‌بندی مشاغل مورد اعتراض کارگران بود

مدیرعامل شرکت رضوان درود استان کرمان گفت: اعتراض کارگران به دلیل طرح طبقه‌بندی مشاغل بود که مورد بررسی بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 چندی پیش گروه خبری« راه آرمان» در سطح استان کرمان خبری را از تجمع کارگران شرکت رضوان درود منبی بر تجمع در مقابل استانداری استان کرمان کار کرد که بعد ها مشخص شد که قبل از اینکه در مقابل استانداری دست به تجمع بزنند به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان مراجعه کرده بودند و مصوباتی نیز در این تجمع اخذ شده بود.

اما بعد از گذشت یک ماه از این مصوبات کارگران که خبری مبنی بر اجرایی شدن بندهای این قرارداد ندیده بودند دوباره برای پیگیری در مقابل استانداری به تجمع پرداختند که خبر این تجمع از سوی پایگاه خبری راه آرمان منتشر و اطلاع رسانی شد، اما خبرنگار ما به این نکته بسنده نکرد و با مدیرعامل شرکت رضوان درود به گفتگو نشست که نتیجه این صحبت در ادامه آمده است.

میثم نقدی‌نژاد در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان با بیان اینکه مباحث مربوط به روابط کار و کارگری در حال حل شدن است و عملا موضوع قابل پیگیری نیست عنوان کرد: ما در اجرای پروژه‌های خطوط ریلی و نگهداری از آن‌ها در قالب مسئولیت‌های اجتماعی با شرکت‌های فولاد زرند ایرانیان و سنگ‌آهن جلال آباد همکار بودیم اما این دو مجموعه هیچ همکاری نداشت و ما عملا به تنهایی تمام مسیر را احیا و بازسازی کردیم.

مدیرعامل شرکت رضوان درود ادامه داد: ادامه پروژه ما در اواخر سال ۹۱  که از کرمان دو تا بافق می‌شود را در مزایده برنده شدیم و اجرای آن را بر عهده گرفتیم و قبل از آن نیز ۵ طرح دیگر را اجرا کرده بودیم  و طرح طبقه‌بندی مشاغل را هم از ابتدای کار تا حدودی اجرا شده است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح طبقه‌بندی حتی برخی از کارگران اضافه دریافتی نیز داشتند که ما از آنها برای اجرای طرح درخواستی  مبنی بر برگشت این اضافه پرداخت نداشتیم اما بعد از اجرای طرح برخی این احساس را داشتند که طرح طبقه‌بندی درست اجرا نشده که با حضور در اداره کار به صورت موردی برخی پیگیری و حل شده است.

نقدی‌نژاد با بیان اینکه تجمعات و اعتراضات کارگری همیشه بوده و این فقط ماله شرکت رضوان درود نیست که البته رفع هم شده است، گفت: برخی اوقات سوءتفاهمات در یک خانواده تولیدی هم ممکن است رخ دهد و در این ۲۲ سالی که ما در حال کار هستیم این اتفاقات البته به تازگی رخ داده است و همیشه این مبنا نبوده است.

مدیرعامل شرکت رضوان درود تأکید کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات مورد اعتراض رفع شده و برخی هم که واقعا اشتباه محاسباتی بود را بر عهده تیم بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دادیم تا به صورت قانونی این مورد را بررسی کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما طبق موصباتی که داشتیم لیست افراد را جهت بررسی محاسباتی هم به سازمان راه‌آهن و هم به اداره کار اعلام کرده ‌ایم که طبق برنامه زمانبندی تا پایان آذرماه اعلام خواهد شد و در حال حاضر نیز این مشکل به طور کامل رفع شده است.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از