حالت تاریک
معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان:

فضای مجازی بستری مناسب برای ایجاد رستاخیز قرآنی

فضای مجازی بستری مناسب برای ایجاد رستاخیز قرآنی

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان گفت: توانستیم به صورت ویژه‌ای از بستر فضای مجازی بهره ببریم، تا بتوانیم یک رستاخیز قرآنی ایجاد کنیم.

محمدحسین شاه‌مرادی معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان در ارتباط با برگزاری مسابقات قرآنی چلچراغ آیه‌ها به خبرنگار راه آرمان گفت: ‌برنامه‌ای که ما پیش‌رو داریم اختتامیه دو مرحله از مسابقات سراسری قرآن توسط بسیج است.

وی افزود: ثبت‌نام مسابقات سراسری بسیج از ابتدای سال‌جاری آغاز شد و در سطح کلان کشوری در حال برگزاری است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری بسیج در‌حال برگزاری است که این مرحله فراگیر‌ترین دوره مسابقات قرآن در سطح جهان اسلام است.

شاه‌مرادی بیان کرد: به این علت فراگیر‌ترین مسابقات قرآنی نامیده شده، چرا‌که تعداد بسیار زیادی شرکت کننده دارد و علاوه بر آن از بُعد تنوع و تکثر رشته‌ها نیز متنوع‌ترین مسابقه در تاریخ جهان اسلام است.

وی ادامه داد: مسابقات سال‌جاری در چهار حوزه فردی، گروهی، خانوادگی و ایده‌پردازی در حال برگزاری است، در این مسابقات در حوزه فردی، ۳۵ رشته برای رقابت شرکت‌کنندگان در‌ نظر گرفته شد.

بیش از ۱۷۰ مسجد در استان میزبان مسابقات قرآن بودند

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در اولین مرحله از حوزه فردی در استان کرمان، نزدیک به ۶۹ هزار شرکت‌کننده داریم که نسبت به عدد ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر سال گذشته حدود هفت برابر و نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ برابر افزایش پیدا کرده است.

شاه‌مرادی ابراز کرد: دو مرحله ابتدایی مسابقات در سطح محلات و شهرستان بوده، مرحله مسابقات بین‌المساجد در بیش از ۱۷۰ مسجد در سطح استان به پایان رسیده و امروز هم آخرین روز برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی است.

وی افزود: جشن باشکوهی در شب ولادت فرخنده پیامبر اکرم (ص) با نام جشن چلچراغ آیه‌ها برگزار می‌شود که در این جشن شرکت کنندگان در مسابقه به همراه خانواده‌هایشان حضور به‌هم می‌رسانند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان گفت: این جشن هم‌زمان در سراسر استان برگزار خواهد شد، در شهر کرمان هم این مراسم در گلزار شهدا در جوار مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

شاه‌مرادی تاکید کرد: پس از برگزاری این مراسم، دو دوره مسابقه باقی‌مانده شامل مرحله استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

استقبال ۷۹ هزار کرمانی از مسابقات سراسری قرآن کریم

وی در ارتباط با تعداد شرکت کنندگان در این مراسم عنوان کرد: در مرحله انفرادی حدود ۶۹ هزار نفر و ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی و خانوادگی در این مسابقات شرکت کردند.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر اینکه برگزاری این مسابقات و استقبال بی‌نظیر از آنها مشت کوبنده‌ای بر صورت توهین‌کنندگان به ساحت مقدس قرآن‌کریم است، اضافه کرد: در کنار همه فعالیت‌های قرآنی گسترده بسیج، در سال‌جاری استقبال بی‌نظیری از این مسابقات صورت گرفت.

شاه‌مرادی بیان کرد: ۷۳۱ هزار نفر در سطح کشور در این مسابقات شرکت کردند، حدود ۷۹ هزار نفر از این شرکت‌کنندگان در استان کرمان هستند که ۱۰ درصد از کل شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: نحوه برقراری ارتباط و تنوعی که در فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته همچون برگزاری مسابقه خانوادگی و گروهی، سبب استقبال بی‌نظیر مردم از این دوره مسابقات شده است.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان مطرح کرد: استقبال بی‌نظیر مردم و به‌دنبال آن جشن با‌شکوهی که قرار است برگزار شود، تجلی از عظمت قرآن و دل‌دادگی بزرگ ملت ایران نسبت به این ثقل اکبر که مورد توجه خداوند و پیامبر اکرم‌(ص) بود، است.

شاه‌مرادی تاکید کرد: قطعا دشمنان اسلام با این اقدامات سخیف و توهین‌آمیز موفقیتی کسب نمی‌کنند، بلکه خفت، خواری و زبونی آنها روز‌به‌روز در نزد جهانیان آشکار‌تر می‌شود.

توطئه سوزاندن قرآن در آمریکا با افزایش فروش ۷۰ درصدی آن خنثی شد

وی افزود: یکی از این مصداق‌ها در جنایتی که ۲۰ سال قبل آمریکا انجام داد، آشکار شد، در آن زمان کشیش معروف آمریکایی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرد و پس از آن فروش و چاپ قرآن کریم در این کشور ۷۰ برابر شد و به‌عنوان پر تیتراژترین کتاب سال در چاپ و فروش معرفی شد.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: دشمن وقتی به ساحت قدسی قرآن توهین می‌کند که در همه ابعاد از جمله استدلال و منطق در مقابل قرآن ناتوان است.

شاه‌مرادی گفت: برگزاری این مسابقات نشان داد که ملت بزرگ ایران در کنار اهل بیت(ع)، ارتباط بسیار عمیقی را با قرآن و آموزه‌های آن برقرار کرده است.

وی ادامه داد: آنچه که برای ما بسیار‌ مهم است، اجرای برنامه‌های مدون در طول سال برای خیل کثیری که در این مسابقات شرکت می‌کنند، است تا سال آینده بتوانیم با شرکت‌کنندگان بیشتری این مسابقات را آغاز کنیم، به‌دنبال آن هستیم که کیفیت مسابقات را ارتقا بخشیم.

معاون تعلیم و تربیت سپاه ثارالله استان کرمان  یادآور شد: برگزاری این مسابقات با محوریت بسیج و استقبال بی‌نظیر مردم، اثبات کرد که مسلمانان در جهان اسلام علاقه خاصی به قرآن کریم دارند و این کتاب هدایت در بین مسلمانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

بهره‌گیری از فرصت فضای مجازی در راستای ایجاد رستاخیز قرآنی

شاه‌مرادی در خصوص انجام اقدامات ویژه رسانه‌ای در راستای تبلیغ این مسابقات ابراز کرد: در سال جاری اقداماتی همچون تهیه تیزر اختصاصی مسابقات، ایجاد یک درگاه مجازی برای ثبت‌نام و ترند شدن کلید‌واژه‌های حمایت از قرآن کریم در فضای مجازی انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه توانستیم به صورت ویژه‌ای از بستر فضای مجازی در راستای تبلیغ این مسابقات بهره ببریم، تا بتوانیم یک رستاخیز قرآنی ایجاد کنیم که نتیجه آن استقبال بی‌نظیر از این مسابقات بود.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از