حالت تاریک
در آیین بازگشایی مدارس کرمان مطرح شد؛

مدرسه قدرتمند، راهکار مقابله با سند استعماری ۲۰۳۰

مدرسه قدرتمند، راهکار مقابله با سند استعماری ۲۰۳۰

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: راهکار مقابله با سند استعماری توسعه پایدار یا سند ۲۰۳۰ قدرتمند کردن مدرسه است.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان، صبح امروز آیین بازگشایی مدارس در دبستان دخترانه شاهد با حضور مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

همزمان با برگزاری این آیین، زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس نواخته و جشن عاطفه‌ها نیز برگزار شد.

رضا رضایی مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم اظهار کرد: از همه معلمان استان که در کلاس‌های درس بدون کمترین کم‌کاری، مشغول به کار هستند تشکر می‌کنم و در مقابل آنها سر تعظیم فرود می‌آورم.

وی افزود: شعار سال جدید یک صدا ایران «مدرسه قوی، ایران قوی» است، شروع سال تحصیلی جدید با آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی شریف همراه شد، از این رو «مهر مهدوی» شعار دیگر ماست که به شعار سال تحصیلی افزوده شده است.

رضایی گفت: گرامی می‌داریم یاد و خاطره ۲۲۰ هزار شهید دفاع مقدس را که جان خود را فدا کردند تا این نظام باقی بماند، تا کمتر از ذره ای خدشه ای به جان، مال و ناموس مردم ما وارد نشود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان اذعان کرد: توجه داشته باشید که مقام معظم رهبری اعتقاد ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارند، بنابراین از بدو تولد تا دانشگاه را زیر مجموعه آموزش و پرورش قرار دادند و کودکستان‌ها را به آموزش و پرورش متصل کردند.

وی ادامه داد: در باب آموزش همین بس که ما به هیچ عنوان هیچ یک از برنامه‌ها را فدای دیگری نمی‌کنیم، ما معتقدیم انسال دو بال آموزش و پرورش را دارد.

رضایی تاکید کرد: در باب آموزش اقدامات بزرگی در استان انجام شده که از جمله آنها می‌توان به ایجاد ۹۰ پایگاه مطالعاتی برای درس خواندن دانش‌آموزان اشاره کرد.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در باب تربیت نیز اقداماتی همچون  راهیان‌نور دانش‌آموزی، راهیان پیشرفت دانش‌آموزی و جشن‌های تکلیف دانش‌آموزان در سال گذشته انجام شد.

در ادامه این مراسم رحمان جلالی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان ابراز کرد: اگر بخواهیم شعار سال تحصیلی محقق شود باید سه مثلث تشکیل شود، مثلث اول شامل تحصیل، تهذیب و ورزش است که همه ما باید ناظر بر این مثلث باشیم.

وی افزود: مثلث دوم سه عنصر خانواده، معلم و دوست است که رهبر انقلاب در جلسه نونهالان چندین بار به آن اشاره کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: مثلث سوم مربوط به سه مکان خانه، مدرسه و مسجد است، اگر این سه مثلث در کنار یک‌دیگر ماموریت خود را انجام دهند، این شعار محقق خواهد شد.

در پایان این مراسم مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به نمایندگی از وزیر آموزش و پرورش حاضر شد و عنوان کرد: در بهار تعلیم و تربیت قرار داریم و مناسب است که دعای یا مقلب القلوب را بخوانیم، دعایی که از منقلب شدن قلوب و تحویل حال به احسن‌الحال سخن می‌گوید.

وی افزود: ما متوالی نظامی هستیم که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تحول بنیادین یاد کرده است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بیان کرد: شما دانش آموزان امید ما هستید، ان شاءالله در سال تحصیلی جدید، سال پر‌‌برکت و سرشار از امیدی را سپری کنید.

همتی‌فر ابراز کرد: خطاب به مسئولان محترم عرض می‌کنم، اگر مدرسه را یکی از اصلی‌ترین کانون‌های پیشرفت محله بدانیم، قاعدتا توجه ما تناسب مناسبی میان مدرسه، تعلیم و تربیت و معلم ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: امروز به صورت نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی به صدا در‌آمد، انتظار می‌رود که در طول سال تحصیلی هم طنین این زنگ در گوش ما نواخته شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ابراز کرد: نگرانی که در سال‌های اخیر جدی‌تر شده مربوط به اسناد استعماری همچون سند توسعه پایدار یا سند ۲۰۳۰ است و راه مقابله با آن قدرتمند کردن مدرسه است.

همتی‌فر تاکید کرد: این تعبیر که برای ساخت ایرانی قوی نیازمند مدرسه‌ای قوی هستیم، بسیار درست است و نیازمند عزمی همگانی است.

وی افزود: نیاز است که برای تحقق این ماموریت بزرگ و جدیدی که به آموزش و پرورش محول شده، از کودکستان تا ورود به دانشگاه همه دستگاه‌ها پای کار وزارت‌خانه و مدرسه قرار گیرند.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصریح کرد: اگر قرار است هدفی را محقق کنیم حتما باید مدرسه را مورد توجه قرار دهیم چرا که مسیر همه ما از مدرسه شروع شده است.

همتی‌فر گفت: تکریم و توجه مدرسه، معلم و تربیت تنها مسیری است که می‌تواند این هدف را محقق کند.

وی یادآور شد: نکته مهمی مورد توجه همکاران ما در وزارت‌خانه این است که همه خانواده ها فرزندانشان را به ما می‌سپارند، بار سنگینی است، انتظار می‌رود حتی اگر بی‌مهری شد، این بار را زمین نگذاریم، همچنان که تاکنون زمین نگذاشتیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در پایان خاطرنشان کرد: نکته مهم مورد توجه پدرها و مادرها این است که مدرسه بخشی از این بار را به دوش می‌کشد، حتما فرزندان ما به ما شبیه‌تر هستند، والدین هم جز نظام آموزشی هستند، توجه داشته باشید که تربیت در‌‌ هم‌سویی خانه و مدرسه اتفاق می‌افتد.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از