حالت تاریک
مدیر برتر اقامتگاه‌های بومگردی استان کرمان:

معرفی شهربابک و فرهنگ آن هدف فعالیتم است

معرفی شهربابک و فرهنگ آن هدف فعالیتم است

یکی از مدیران برتر اقامتگاه‌های بومگردی کشور گفت: با هدف معرفی شهربابک، شناساندن فرهنگ ملموس و ناملموس، مکان‌های گردشگری و سوغات شهرستان کار خود را آغاز کردم.

 

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان، به روستای میمند که می‌رسیم چند متری که سنگ فرش این روستا را به بالا طی می‌کنیم سمت راست به چند پله‌ای برمی‌خوریم که ما را به کیچه‌ای می‌رساند که در قسمت ورودی سبزی‌کاری شده است و آفتابگردان‌ها به استقبالمان می‌آیند.

 از قسمت دالانی شکلی که کیچه نام دارد به ایوان و سپس اتاقی در جلو در می‌رسیم که محل نشستن و اتاق نشیمن است، کرسی وسط اتاق که با سماور و چراغ گردسوز مزین شده، ذهن آدمی را مسافر زمان می‌کند، روزگاری که خانه‌ها کوچک اما دلها بزرگتر بود و باصفا و صمیمیت آدمها ایام خوش و شیرین می‌گذشت.

 دور تا دور این اتاق و اتاقی که پست سر آن ساخته شده و خانه بُنی نام دارد، با کناره و شاه‌نشین زینت داده شده است و خبر از آمادگی برای پذیرایی از مهمانان می‌دهد، اتاق سمت چپ ایوان هم به عنوان آشپزخانه مورد استفاده قرار میگیرد.

 همه این مشخصات، نشانی اقامتگاهی که بانوی جوان و خوش فکر شهربابکی مدیریت آن را بر عهده دارد. بانویی که در نخستین همایش ملی آموزشی-تجربی خانه‌های بومگردی ایران از او به عنوان یکی از مدیران برتر اقامتگاه‌های بومگردی کشور تجلیل شد.

 

در ادامه گفتگوی سرویس اقتصادی راه آرمان با این بانوی تلاشگر را می‌خوانید؛

فهیمه عباسی رزگله  با اشاره به سوابق فعالیت خود گفت: بنده مدیر اقامتگاه بن میمند در شهربابک هستم و در سابق مربی جودو شهرستان بودم و کلاس‌های جودو بانوان را در شهرستان پایه‌گذاری کردم.

 وی افزود: همچنین ریاست مجمع بودمگردی‌های استان را بر عهده داشتم و برگزاری انتخابات جامع بوم‌گردی استان را پایه‌گذاری کردم.

 مدیر اقامتگاه بن میمند بیان کرد: متولد سال ۱۳۶۸ هستم و از اسفند ۱۳۹۷ مدیریت اقامتگاه برعهده دارم و به عنوان یکی از کارآفرینان شهرستان معرفی شده‌ام.

 وی اظهار کرد: قبل از شروع فعالیت برای انتخاب محل کار، چند مکان که جا برای پیشرفت داشت از جمله روستای آبدر، داخل شهر و روستای میمند را بررسی‌ کردم که در نهایت با توجه به ثبت جهانی و محلی برای احیا فرهنگ و سنت قدیم روستای میمند را انتخاب کردم. 

 عباسی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۷ بنده نیاز شدید به کار و پول برای پیشبرد کارهایم داشتم، طی مذاکراتی با فرماندار سابق و نماینده، راه‌اندازی اقامتگاه بوم‌گردی به من پیشنهاد شد.

وی یادآور شد: من کار خود را از زیر صفر شروع کردم و چالش‌های زیادی بر سر راهم بوده و هست که یکی از آنها این است که من بومی روستای میمند نیستم، ولی باید به این نکته توجه کرد که آبدر، مدوار و میمند و ... روستاهای یک شهرستان هستند و باید برای ارتقا شهرستان شهربابک تلاش کنیم.

مدیر اقامتگاه «بن میمند» اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ با ۱۰۰ میلیون تومان وام فعالیت خود را شروع کردم و هنوز در حال پرداخت اقساط آن هستم و با درآمدی که از این اقامتگاه کسب می‌کنم سعی در تامین هزینه‌های آن دارم.

وی گفت: با هدف معرفی شهربابک و شناساندن فرهنگ ملموس و ناملموس، مکان‌های گردشگری، سوغات شهرستان کار خود را آغاز کردم و خدا را شکر راضی هستم و اگر که بتوانم به مسافرانی که به اقامتگاه بن میمند می‌آیند شهربابک و روستای صخره‌ای و تاریخی میمند که ثبت جهانی شده را نشان بدهم خیلی زیاد به هدف نزدیک هستم اما هنوز تا هدف نهایی خیلی راه داریم.

 عباسی علت کسب عنوان یکی از مدیران برتر اقامتگاه های بومگردی کشور را دلایل مختلفی عنوان کرد و گفت: خانواده محور بودن کار،  کار روی روستا با همه قوانین سخت روستا، ثبت جهانی و بکر بودن روستا، گردشگری خوراک از جمله دلایل کسب این افتخار برای من بوده است.

 وی افزود: مهمان‌نوازی، همکاری با دیگران در زمینه‌های مختلف در روستا و خارج از روستا، پیش‌برد کار به نحوه احسنت در شرایط سخت، حتی استفاده از فضاهای قابل استفاده برای کشاورزی و گل و گیاه و رضایت ۹۰ درصد از مشتریان که کار کاملا خالصانه و بدون ریا بوده‌ هم از دیگر شاخص ‌های کسب این عنوان بوده است.

 عباسی بیان کرد: مدرک تحصیلی من کارشناسی تربیت بدنی است اما با حضور در کلاس‌های مدیریت بوم‌گردی، جلسات مختلف کاری در زمینه بوم‌گردی و راهنمایی و کمک خیلی از دوستان با تجربه توانستم به این تندیس باارزش دست یابم. 

 وی افزود: نداشتن تمکن مالی، گرفتن وام‌ها، سنگ‌اندازی اهالی و تعدادی از مسئولان روستا از جمله مشکلات پیش‌روی من بوده اما با بی‌اهمیت جلوه دادن همه آن‌ها و توکل به خدا همه موانع درحال گذر است و هنوز هم موانع و چالش‌های زیادی داریم که با تدبیر جلالی فرماندار شهرستان در حال حل و فصل هستند.

مدیر نمونه بوم گری بن میمند شهربابک در پایان خاطر نشان کرد: لازم است از همسرم محسن امینی که واقعا در این زمینه حامی و پشتیبانی قوی برای من بوده است تشکر ویژه کنم.

 

انتهای پیام/ شهربابک

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از