حالت تاریک
فرماندار کوهبنان:

موفقیت درپدافند غیر عامل مستلزم آگاهی است

موفقیت درپدافند غیر عامل مستلزم آگاهی است

فرماندار کوهبنان گفت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات در راستای کاهش آسیب‌ پذیری زیر ساخت‌های مورد نیاز مردم است.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان وبه نقل از باشگاه خبرنگاران؛ فرماندار کوهبنان در حاشیه بازدید از کارگاه‌های هنرستان پسرانه فنی امام‌خمینی (ره) کوهبنان گفت: حوادث طبیعی همیشه و در همه جای دنیا وجود دارد ولی  راه‌های مقابله و برخورد با آن مهم است و باید با مهارت آموزی به مردم یاد بدهیم که چگونه به شرایط عادی زندگی برگردیم .

وی ادامه داد: آگاهی از پدافند غیرعامل، آشنایی و اجرای آن باعث تقلیل آسیب‌پذیری و کاهش خسارت و صدمات تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی مراکزحیاتی، حساس و مهم نظامی و غیرنظامی کشور می‌شود.

مجید توکلی تاکید کرد: هم‌افزایی و همکاری بین دستگاه‌ها و آماده کردن نقشه پدافند غیرعامل برای شهرستان، می‌تواند باعث افزایش آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شود.

رئیس ستاد بحران کوهبنان خاطر نشان کرد: توفیق و موفقیت در چارچوب پدافند غیرعامل مستلزم آگاهی مردم در این بخش است.

وی گفت: امروز آموزش و نهادینه سازی پدافند غیر عامل جزء ضروریات در راستای کاهش آسیب‌ پذیری زیر ساخت‌های مورد نیاز مردم است.

فرماندار کوهبنان با اشاره به گسل مشهور کوهبنان و حادثه خیز بودن منطقه و با تاکید بر اصول پدافند غیرعامل در سازه‌ها اذعان کرد: لازم است اصول پدافند غیرعامل را در ساخت و سازهای مسکونی، اداری و تجاری را بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهیم تا در زمان وقوع حوادث خصوصا زلزله و سیل شاهد به حداقل رسیدن آمار تلفات و خسارت‌های جانی و مالی باشیم.

وی تصریح نمود: در آستانه فصل باران و برف لایه روبی رودخانه‌های فصلی، ترمیم و مقاوم‌سازی سیل‌بندها، گسترش مسیر هدایت آب‌های سطحی و... در دستور کار قرار دارد.

توکلی ادامه داد: تمام تجهیزات و امکانات ستاد بحران شهرستان در کنار نیروهای  امدادی و خدمت‌رسان در آمادگی کامل به سر می‌برند تا در صورت نیاز خدمت‌رسانی کنند.


انتهای پیام/نامجو کوهبنانی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از