حالت تاریک
عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی:

نخبه کرمانی رکوردار داوری مقالات ژورنالی شد

نخبه کرمانی رکوردار داوری مقالات ژورنالی شد

عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در سال 2023 موفق به داوری بیش از 100 مقاله ژورنالی بین‌المللی شدیم که رکورد داوری را جابجا کرد.

حسام رهبری‌مقام در گفتگو با سرویس اقتصادی راه آرمان با اشاره به شکستن تعداد رکورد داوری مقالات ژورنالی بر اساس آمار Web of Science توسط وی عنوان کرد: در سال ۲۰۲۳ موفق به داوری بیش از ۱۰۰ مقاله ژورنالی بین‌المللی شدیم.

 

عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان در خصوص کسب این عنوان ادامه داد: در سال ۲۰۲۳ موفق به داوری بیش از ۱۰۰ مقاله ژورنالی بین‌المللی که اکثرا در یک درصد برتر ژورنال‌های مهندسی طبقه‌بندی شده هستند، شد.


رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان رفسنجان در مورد بحث داوری کردن مقالات گفت: یکی از موثرترین راه‌های در ارتباط ماندن با مرز دانش و همچنین ادیتورهای بزرگ جهان داوری کردن مقالات سطح بالا در رشته تخصصی هر استادی می تواند باشد.

 

وی توصیه کرد: اساتید فرهیخته باید ناشرهای سطح اول رشته خود را شناسایی کنند و بیشتر داوری این گونه مقالات را بر عهده بگیرند، به عنوان مثال در رشته مهندسی برق مجله IEEE مهمترین ناشر محسوب می‌شود.

 

رهبری مقام در خصوص چگونگی رسیدن به مقالات مهم برای داوری ادامه داد: در بین مجلات عنوان شده مجدداً برخی ژورنال‌ها دارای سطح خیلی بالایی هستند، که وقتی شما یک مقاله آن را داوری می‌کنید به طور کلی چندین ایده مرز دانش برای دانشجویان دکتری و ارشد خود می‌توانید استخراج کنید.

 

وی ادامه داد: این استخراج داده از مقالات باعث می‌شود که سطح رساله‌های دکتری و پایان نامه‌های ارشد در مرز دانش حرکت کنند و این بحث بسیار اهمیت دارد که من به صورت متوسط هر سه روز یک مقاله سنگین را داوری می‌کنم که این موضوع هم برای خود من و دانشجویانم جذاب و مفید است.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان تأکید کرد: داوری بدون مطالعه امکان پذیر نیست، بنده به طور متوسط هر روز درحال مطالعه مطالب جدید علمی در زمینه‌های کاری خودم هستم و از سوی دیگر چون همه این داوری‌ها با هویت دانشگاه صورت می‌گیرد، بعدا مسیر را برای سایر همکاران و دانشجویان جهت پذیرش مقاله در این ژورنال‌های سطح بالا را نیز بسیار هموارتر می‌کند.

 

رهبری مقام افزود: من بعد از نگارش حدود هفت کتاب تألیفی، ترجمه و چاپ بیش از شصت مقاله ژورنالی و کنفرانسی، هنوز تفریح اصلی خود را داوری کردن مقالات درجه یک می‌دانم. چراکه سرشار از ایده‌های ناب و تئوری‌های جدید هستند.

 

وی در پایان خاظر نشان کرد: بیشترین مقالات و پایان‌نامه‌هایی که معمولا داوری می‌کنم مربوط به کشور آمریکا مانندIEEE Transactions on Industrial Informatics (ISI- IF:۱۲.۳) کشور آمریکا- IEEE Transactions on Industrial Electronics (ISI- IF:۸.۲۳۶) کشور آمریکا- IEEE Sensors Journal(ISI- IF:۴.۳۵) کشور آمریکا-IEEE Transactions on Applied Superconductivity(ISI- IF: ۱.۹) هستند.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از