حالت تاریک
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان:

نرخ بیکاری زنان‌کرمانی نسبت به مردان بالاتر است

نرخ بیکاری زنان‌کرمانی نسبت به مردان بالاتر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: در حالی که نرخ بیکاری ما نسبت به میانگین کشوری یک درصد کاهش داشته است و نرخ بیکاری زنان از میانگین کشور پایین‌تر است.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان؛ کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان صبح امروز به ریاست محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، و دبیری سازمان مدیرت و توسعه استان کرمان و حضورمحمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و دیگر مدیران دستگاه‌های اجرائی استان در محل سالن پیامبراعظم(ص) برگزار شد و آخرین وضعیت اشتغال و بازار کار استان مورد بررسی قرار گرفت.


درابتدای این جلسه محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با ارائه تحلیلی از وضعیت بازار کار استان، گفت: ۴ درصد جمعیت کشور در کرمان قرار دارند و حدود سه میلیون و ۴۲۳ هزار نفر را تشکیل می‌دهند.


وی با بیان اینکه حدود ۳/۸ درصد جمعیت استان کرمان کمتر از ۱۵ سال سن دارند و ۳/۵ درصد جمعیت استان بیکارند، گفت: در تابستان ۱۴۰۲ کاهش ۱/۴ درصدی نرخ بیکاری و افزایش ۰.۵ درصدی نرخ مشارکت استان را شاهد بودیم که بیانگر حصول اشتغال پایدار در این استان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری ما نسبت به میانگین کشوری یک درصد کاهش داشته است و نرخ بیکاری زنان از میانگین کشور پایین‌تر است، افزود: نرخ بیکاری در مردان در استان به مقدار طبیعی می‌رسد و برای اشتغال زنان باید برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت در زنان استان کرمان ۱۱/۶ درصد است که نسبت به مردان مشارکت کمتری دارند، ادامه داد: باید در بخش خدمات برای اشتغال زنان برنامه‌ریزی جدی شود تا به نتیجه مطلوب در آینده برسیم.

وحیدی با اشاره به اینکه روند نرخ بیکاری استان کرمان در تابستان امسال رتبه چهاردهم کشوری بوده که در ۸ سال گذشته کمترین نرخ بیکاری برای استان کرمان ثبت شده است، بیان کرد: این آمار نشان دهنده آن است که به سمت وضعیت مطلوب در حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی کشور فضای کسب و کار استان‌ها را رصد می‌کند، افزود: استان کرمان در این زمینه رشد داشته و در حال حاضر رتبه فضای کسب و کار استان در سطح کشور رتبه ۱۲ است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه چهارم در امنیت سرمایه‌گذاری در سطح استان‌های کشور را دارد و یک جایگاه قابل قبول است، گفت: سرمایه‌گذاری در استان کرمان به اشتغال نیز کمک می‌کند و از این موضوع باید استقبال شود.

وحیدی افزود: کمترین نرخ بیکاری را در سال جاری داریم و مینی مم بیکاری را کسب کرده‌ایم و جایگاه ششم را به لحاظ نرخ بیکاری را بدست آورده‌ایم. که وضعیت مطلوب است و کسانی که کمتر از ۴۴ ساعت کارمی‌کنند شامل اشتغال ناقص می شوند که در این عرصه شاهد۲/۶ هستیم در حالی که اشتغال مردان ۴/۴ درصد است و خوب تلقی می‌شود اما در زنان به۲۴ درصد می‌رسد که مطلوب نیست.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: پیش‌ران‌های توسعه را در اولویت قرار داده‌ایم که عامل ایجاد اشتغال پایدار شوند و از دستگاه‌های اجرایی خواسته‌ایم که به جای اخذ مالیات  از شرکت‌های داخلی بخواهند تا پروژه‌های نیمه‌تمام را اجرا کنند ضمن اینکه شرکت‌های بزرگ هم حساب‌های خود را باید به استان منتقل کنند و در جلسه آینده شرکت هائی که حساب‌های خود را منتقل کرده‌اند، نام خواهیم برد.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از