حالت تاریک
رئیس شبکه دامپزشکی فهرج خبر داد؛

پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فهرج

پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فهرج

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج از رصد و پایش بیماری مشترک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبرداد.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی فهرج؛ مهدی بماندشتی گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نوعی بیماری ویروسی پرندگان می‌باشد که علاوه بر طیور، انسان را هم می.تواند درگیر کند.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج بیان کرد: این بیماری از طریق تماس با پرندگان وحشی، آبزی، طیور بیمار و وسایل، کفش، خودرو، آب، دان، مدفوع، بستر آلوده و ... منتقل می‌شود و در پرندگان با علائمی مانند شروع ناگهانی تلفات، علائم تنفسی، ریزش اشک، تورم سر، سیاه شدن تاج و ریش، اسهال، کاهش شدید تولید تخم‌مرغ و... همراه است.

وی افزود: از آنجایی که پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند و ویروس را با خود جابه‌جا کنند، این شبکه با همکاری اداره محیط زیست شهرستان، اقدام به رصد و پایش این بیماری در رودخانه فصلی و روستاهای بخش نگین کویر شهرستان فهرج کرده است.

بماندشتی اضافه کرد: همچنین رزمایش دور‌میزی با حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و فرمانداری شهرستان، جهت نحوه پیشگیری، آموزش و مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل شبکه دامپزشکی فهرج برگزار گردید.

رئیس شبکه دامپزشکی فهرج در پایان از شهروندان خواست، با اقداماتی مانند واکسیناسیون طیور، ضدعفونی کامل محل پرورش و تجهیزات آن، خودداری از خرید و نگهداری طیور از دست فروشان و خودروهای سیار و گزارش هرگونه تلفات غیر‌عادی به شبکه دامپزشکی، این شبکه را جهت پیشگیری و مبارزه با این بیماری یاری نمایند.

انتهای خبر/فهرج

پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فهرج

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از