حالت تاریک
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد:

چالشی به‌نام تأمین نیروی‌انسانی‌ماهر از استان‌های همجوار

چالشی به‌نام تأمین نیروی‌انسانی‌ماهر از استان‌های همجوار

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از چالش‌هایی که در استان با آن درگیر هستیم، تأمین نیروی انسانی ماهر از استان‌های همجوار بود که مورد اعتراض مردم نیز هست.


مجتبی مصباح در اولین کنسرسیوم اشتغال گفت:  یکی از چالش‌هایی که در استان با آن درگیر هستیم،  تأمین نیروی انسانی ماهر از استان‌های همجوار بود که مورد اعتراض مردم نیز هست، زیرا  درخواستشان این بود که وقتی صنعت در استان ماست چرا باید نیروی مورد نیاز خود را از غیر استان تأمین کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته  در حرفه جوش‌کاری به یکباره جوشکاران فعال در سطح استان که متعلق به  استان همجوار بودند، همه رفتند گرچه مدت زمان کوتاهی بود و دوباره برگشتند اما برای استان چالش ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: این چالش کوتاه مدت زنگ خطری را فعال کرد که خودمان برای استان باید چاره‌اندیشی کنیم  تا دوباره دچار چنین مشکلی نشویم.

مصباح افزود: از ۶۸ هزار شغلی که در سامانه ثبت شده بیشترین میزان به دیپلم و زیر دیپلمه‌ها اختصاص داشته است  که مهارت داشتند اما ثبت‌نام فارغ‌التحصیل مدرک‌دار ما  نزولی بوده و علت آن هم  این است که فاقد مهارت بودند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اذعان کرد:  در تعریف پودمان‌ها یا آموزش‌های کوتاه مدت چهارچوبی تعریف شود تا تمام مهارت‌ها از صفر تا صد  به دانشجو آموزش داده شود تا در مصاحبه هم دربعد مهارتی و هم تئوری بر رشته تحصیلی خود مسلط باشند

وی تاکید کرد: ما بر اساس استعدادهائی‌ که دانشجویان دارند باید آنها را رشد دهیم ونباید به صورت متمرکز در یک رشته و پودمان خلاصه کنیم.

مصباح ابرازکرد: درس‌های روتین آموزشی برای همه  بدون مهارت  برای  دانشجویان فرصت سوزی و چالش‌ساز است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به این مطلب که ما چهار درصد کاهش نرخ بیکاری داشته‌ایم، گفت:  نرخ بیکاری استان ما از نرخ ۱۱ درصد به هفت درصد کاهش پیدا  کرده است، که حضور مهارت ‌داران فاقد مدرک تخصصی نشان می‌دهد که باید به سمت مهارت‌ورزی برای هدف آینده، تخصص و استعداد هر دانشجو برنامه‌ریزی و حرکت کنیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از