حالت تاریک
فرماندار کوهبنان:

کشاورزی و دامداری در روستاها باید تقویت شود

کشاورزی و دامداری در روستاها باید تقویت شود

فرماندارکوهبنان گفت: باید تلاش شود که کشاورزی و دامداری در روستاها تقویت شود و هرخانه در روستا به یک کارگاه کوچک تولیدی مبدل گردد.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوهبنان؛ محمد توکلی به اتفاق سرپرست معاونت و بخشدار مرکزی کوهبنان از مزارع کشاورزی، باغات، استخرها، قنوات و لوله‌های انتقال آب منطقه بیدان و روستاهای حسین آباد و سبلوئیه که در جریان سیل خرداد ماه سال جاری دچار خسارت جدی شده بودند بازدید کردند.

 در این بازدید فرماندار کوهبنان پس از شنیدن درخواست‌های رئیس و اعضای شورا و کشاورزان منطقه بیدان گفت: در بودجه سال آینده هم مبلغی جهت لایه‌روبی قنوات، لوله‌گذاری و بازسازی کانالهای انتقال آب کشاورزی تخصیص داده می شود.

 وی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود که کشاورزی و دامداری در روستاها تقویت شود و هر خانه در روستا به یک کارگاه کوچک تولیدی مبدل گردد تا همانند گذشته روستائیان تولید مواد لبنی و خوراکی کننده باشند.

 توکلی ادامه داد: شوراها باید ضمن برگزاری کلاس‌های توجیهی و مشاوره‌ای با استفاده از وجود مشاورین و کارشناسان خبره تلاش کنند تا کشاورزان به سمت و سوی کاشت محصولات کم آب و در آمدزا همچون زعفران، زیره، زرشک و گیاهات داروی سوق داده شوند.

 انتهای پیام/نامجو کوهبنانی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از