حالت تاریک
وقتی عرضه و قیمت‌گذاری گاز مایع متولی ندارد؛

گرانی خزنده گاز مایع به‌دور از نظارت مسئولان

گرانی خزنده گاز مایع به‌دور از نظارت مسئولان

مدتی است کپسول‌های گاز مایع به‌دور از نظارت مسئولان نه‌تنها گران شده، بلکه مغازه‌های عرضه‌کننده این نوع گاز هم جمع‌آوری شده و تنها تعداد محدودی با قیمت‌های چند برابری این کپسول‌ها را عرضه می‌کنند.

به گزارش راه آرمان، چندی پیش شهروندان کرمانی با ارسال پیام‌های متعددی از گران شدن بی‌رویه قیمت کپسول گاز مایع در کرمان خبر دادند.

 

یک شهروند کرمانی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: علاوه بر گرانی چشمگیر کپسول گاز مایع، بیشتر مغازه‌های ارائه‌دهنده گاز مایع تعطیل شده، تنها چند مغازه انگشت شمار با قیمت‌های چند برابری کپسول گاز مایع را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.

 

وی افزود: در حال حاضر تنها یک باب مغازه حوالی میدان سرآسیاب کپسول گاز مایع را که قبلا به صورت سهمیه دولتی و با نرخی حدود ۵۰ هزار تومان ارائه می‌شد، با نرخی حدود ۲۰۰ هزار تومان عرضه می‌کند.

 

باتوجه به اینکه منازل و مشاغل بسیاری هستند که نیازمند استفاده از کپسول‌های گاز مایع هستند، خبرنگار سرویس اجتماعی راه آرمان دلایل این موضوع را پیگیری کرد.

 

در ابتدا به سراغ شرکت گاز کرمان رفتیم و موضوع را از آنجا پیگیری کردیم، تنها جوابی که به خبرنگار ما داده شد، این بود که این مسئله به ما مربوط نیست و متولی آن شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان است.

 

اگرچه بنا‌بر اعلام شرکت گاز کرمان به دلیل اینکه دسترسی به گاز شهری در همه نقاط شهر کرمان امکان‌پذیر است، شهروندان باید نسبت به خرید امتیاز گاز شهری اقدام کنند.

 

حال آنکه در مناطق حاشیه شهر کرمان وضعیت رفاهی برخی این امکان را به آنها نمی‌دهد که هزینه‌ای در حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان را صرف خرید امتیاز و لوله‌کشی گاز کنند.

 

قیمت بالای خرید امتیاز و لوله‌کشی سبب شده که در عصر حاضر هنوز عده‌ای از بخاری‌های نفتی و هیزمی برای گرم کردن خانه‌هایشان و از کپسول گاز مایع برای پخت و پز استفاده کنند، حال آنکه از کوچک‌ترین حق خود محروم هستند و اکنون همان کپسول‌های گاز مایع هم برایشان نایاب شده است.

 

در ادامه پیگیری‌ها طی تماسی که با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان برقرار کردیم با این پاسخ رو‌به‌رو شدیم که ما در جریان جمع‌آوری مغازه‌های ارائه دهنده کپسول گاز مایع و گرانی آن نیستیم و شرکت نفت در خصوص این مورد دخالتی نداشته است.

 

 اگرچه قیمت گاز مایع در حال حاضر حدود ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است و دلیلی برای فروش بیشتر آن وجود ندارد، مشکل در توزیع و نظارت بر قیمت‌گذاری است.

 

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان مانند شرکت گاز توپ را در زمین دیگری پرتاب کرده، گرانی و محدود کردن عرضه را به گردن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انداخت.

 

خبرنگار راه آرمان به دنبال جوابی قانع‌کننده این‌بار به سراغ سازمان صمت استان کرمان رفت تا شاید جوابی برای این مشکل پیدا کند.

 

متاسفانه هیچ پاسخی در این رابطه خبرنگار ما دریافت نکرد و منتظر هستیم تا این سازمان جوابیه‌ای در این رابطه برای پایگاه خبری راه آرمان ارسال کند و به دنبال آن این مشکل شهروندان حل شود.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از