حالت تاریک
مسئول بسیج ورزشکاران کشور:

رزمایش جهادگران فاطمی ۳ از کرمان آغاز شد

رزمایش جهادگران فاطمی ۳ از کرمان آغاز شد

مسئول بسیج ورزشکاران کشور از آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ۳ با رمز فاطمه‌الزهرا(س) در کرمان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان به نقل از کرمان۱۴۰۰؛ مهدی میرجلیلی مسئول بسیج ورزشکاران کشور صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ورزش واژه‌های عمیقی با نام فتوت، جوانمردی، مردانگی، منش پهلوانی، دست‌گیری از مظلوم و ایستادگی در برابر ظلم وجود دارد که اگر بخواهیم این روحیه جهادی، فرهنگ و مرام پهلوانی و مکتب شهید سلیمانی در ورزش جاری شود باید رویدادی برگزار شود که ورزشکاران با این روحیه جوان‌مردی عجین شوند از این رو رزمایش جهادگران فاطمی برگزار شد.

 

وی بیان کرد: رزمایش جهادگران فاطمی دو ماموریت عمده اعم از عمومی و تخصصی دارد؛ ماموریت تخصصی در حوزه ورزش است که بخشی از آن شامل تهیه و توزیع اقلام ورزشی در مناطق کم برخورداری می‌شود که براساس جمعیت از قبل شناسایی شده‌اند و اقلام مورد نیاز در جهت اوقات فراغت، شور و نشاط و امیدآفرینی توزیع می‌شوند.

 

میرجلیلی مطرح کرد: بخش دیگر کار تخصصی گروه‌های جهادی، خدمات پزشکی و ورزشی است که گروه‌های جهادی در دانشکده‌های تربیت‌بدنی در جهت شناسایی ناهنجاری ساختار اقامتی و آموزش حرکت‌های اصلاحی کمک ‌می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی، انجمن‌ها و کمیته‌ها با حضور در مناطق کم برخوردار یا محروم و برگزاری رویداد و مسابقات ورزشی استعدادهای ورزشی را شناسایی، حمایت و به تیم‌های ملی معرفی می‌شوند.

 

مسئول بسیج ورزشکاران کشور افزود: ماموریت عمومی این گروه‌ها شامل ساخت و ساز منزل، لایه‌روبی قنات، تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های لوازم‌التحریر بین نیازمندان می‌شود.

 

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های عمومی که انجام می‌شود پویش‌هایی از قبیل نذر خون و نذر رهایی جامعه است و تاکنون ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد در کشور آزاد شده‌اند.

 

میرجلیلی گفت: خدمت عمومی دیگری که انجام می‌شود کارگاه‌ها، نشست‌ها و جلسات مشاوره‌ای در حوزه جوانان است.

 

وی بیان کرد: هدف این فعالیت‌ها برقراری یک ارتباط بین جامعه ورزش و مردم است، چرا که هر دو به هم نیاز دارند؛ قهرمان زمان شرکت در مسابقات بین‌المللی به دعای مردم نیاز دارد و هرگاه نیز مسئله‌ای برای مردم پیش آید، حوزه ورزش وظیفه اجتماعی خود را ادا می‌کند و در مسئولیت‌های اجتماعی حضور پیدا کرده و خدمت می‌کند که این یک جهاد مقدس است.

 

مسئول بسیج ورزشکاران کشور ادامه داد: این که استان کرمان به عنوان میزبان این رزمایش جهادی انتخاب شده به دلیل ویژگی‌های استان و وجود شهدای والامقام به ویژه شهید سلیمانی و در شهر زنگی‌آباد، سردار بزرگی چون شهید حاج یونس زنگی آبادی است که خود نیز ورزشکار بوده و در رشته پهلوانی زورخانه‌ای فعالیت داشته‌ است؛ امروز ما دعوت شده حاج یونس هستیم که ان‌شاءالله روحیه جوانمردی او در جامعه ورزش جاری شود.

 

وی تصریح کرد: این رزمایش هم‌زمان با کل کشور با رمز فاطمه‌الزهرا(س) آغاز می‌شود و تا پنجم آبان ادامه خواهد داشت.

 

میرجلیلی عنوان کرد: شهدای ورزشکار ما واژه فتوت را به درستی معنا کردند؛ پنج هزار و ۱۳۵ شهید ورزشکار در کشور داریم که از سکو و مدال گذشتند.

 

مسئول بسیج ورزشکاران گفت: این رزمایش به عنوان راه و مسیر شهداست تا بین قهرمانان دیروز و قهرمانان امروز ارتباط برقرار شود و با انتخاب شهید سیدروح‌الله عجمیان به عنوان شهید شاخص جامعه ورزشی کشور که امنیت را مدیونش هستیم برگزار می‌شود.

 

وی مطرح کرد: ارزش ریالی کمک‌ها و تجهیزات جامعه ورزش در کل کشور حدود هشت میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته دو برابر شده و نزدیک به ۵۰ خودرو از تجهیزات ورزشی در استان کرمان آماده شده است که با حضور گروه‌های جهادی توزیع خواهد شد.

 

مهدی میرجلیلی در پایان افزود: گفتنی است حدود ۴۶۰ گروه جهادی در این رزمایش ایفای نقش می‌کنند که آمار ذکر شده تنها آمار تجهیزات ورزشی است و علاوه‌بر آن کمک‌های مؤمنانه، لوازم‌التحریر و جهیزیه نیز هست و همچنین برخی از خدمات گروه‌های جهادی که کاری بزرگ و عظیم است اما قابل ارزش‌گذاری ریالی نیست.

 

انتهای خبر/ کارگرزاده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از