حالت تاریک
رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای چمران کرمان:

ترفندهای رسانه‌ای غرب قوی اما ناکارآمد بود

ترفندهای رسانه‌ای غرب قوی اما ناکارآمد بود

رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای چمران کرمان گفت: در اغتشاشات سال گذشته جریان رسانه‌های فارسی‌زبان با حمایت غرب تاکتیک جنجال‌آفرینی و بحران‌سازی، تاکتیک موج سواری رسانه‌ای و واکنش زنجیره را به‌کار برد اما بصیرت ایران موفق‌تر بو

مصطفی جعفری‌پور کرمانی در گفتگو با سرویس سیاسی راه آرمان ضمن بازخوانی وقایع سال گذشته با کلیدواژه «مهسا امینی» عنوان کرد: در جریان اغتشاشات سال گذشته شاهد این بودیم که درمسیر یک حادثه غیرعامدانه  ورود رسانه‌های بیگانه و رسانه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام یک روایت دروغین از این اتفاق و فوت خانم مهسا امینی صورت پذیرفت.

وی افزود: به محض انتشار اولین اخبار از این حادثه رسانه‌های بیگانه مانند شبکه «ایران اینترنشنال»، «من‌و‌تو» و ... با استفاده از چند تاکتیک رسانه‌ای سعی در کنترل اذهان عمومی جامعه را داشتند، از جمله این تاکتیک‌ها می‌توان به تاکتیک جنجال‌آفرینی و بحران‌سازی، تاکتیک موج سواری رسانه‌ای و تاکتیک واکنش زنجیره اشاره کرد.

رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای چمران کرمان با تشریح تاکتیک‌های رسانه‌ای عنوان کرد: در این جریان(فوت امینی) از تاکتیک‌های مهم رسانه‌ها برای القای یک روایت، تغییر تفکر و کنترل اذهان عمومی کشور استفاده شد که بررسی این تاکتیک‌ها نشان می‌دهد که این رسانه‌ها چندین سال برای اجرای این اغتشاشات برنامه‌ریزی داشته و منتظر یک جرقه بودند تا هجمه رسانه‌ای خود را آغاز کنند.

جعفری‌پور اذعان کرد: در ابتدا شاهد بودیم که متأسفانه نسل جوان ما به دلیل نداشتن سواد کافی رسانه‌ای در این دامی که توسط رسانه‌ها ایجاد شده بود، گرفتار شدند اما پس از گذشت چند ماه و روشن شدن ابعاد مختلف حادثه و شفاف‌سازی که توسط مسئولین صورت گرفت شاهد این بودیم که دروغگویی رسانه‌های بیگانه کاملاً مشخص شد و خوشبختانه آرامش به میهن عزیزمان بازگشت گرچه خسارت‌هایی انسانی و مالی به ایران وارد شد اما پیروزی بصیرت بر توطئه مشهود بود.

وی ادامه داد: بررسی ابعاد وقایع سال گذشته و همچنین روندی که متفکران غربی طی چندین سال برای برهم زدن آرامش جامعه داشته است، به ما نشان می‌دهد که دشمن چندین سال برای این اتفاقات برنامه‌ریزی داشته‌اند، اعم از اینکه شبکه تلویزیونی ایجاد کرده است، پلتفرم‌های مجازی را توسعه داده و سعی کرده با کنترل ذهن جوانان ما و ایجاد تصویری غیر واقعی و ناامید کننده از کشور عزیزمان در ذهن نسل جوان آنها را نسبت به این نظام و انقلاب بدبین کند.

رئیس دانشکده فنی‌و‌حرفه‌ای چمران کرمان اذعان کرد: در اینجا نقش دولت، رسانه و افراد مؤثر در اصلاح این ساختار ذهنی که در جوانان شکل گرفته است بسیار موثر است، ما باید بتوانیم تصویری سریعتر، شفاف‌تر و بروزتر از واقعیت‌ها را در ذهن جوانانمان ایجاد کنیم تا از نفوذ بیشتر رسانه‌های بیگانه در بین نسل جوان جلوگیری شود.

جعفری‌پور کرمانی تأکید کرد: در طی این چند روز شاهد این بودیم که برخی شبکه‌های تلویزیونی فارسی زبان معاند که نقش وسیعی در ایجاد شکاف بین نسل جدید و آرمان‌های اصیل انقلاب داشتند، به دلیل عدم کسب موفقیت در اهدافشان، مجبور به تعطیلی شده‌اند.

وی در پایان با بیان اینکه تعطیلی برخی از شبکه‌هایی که سردمدار فتنه در سال گذشته بودند باعث خشنودی است اما  باید همچنان هوشیار باشیم، چون دشمن هر لحظه ممکن است با یک ترفند جدید و با هجمه‌ای وسیع‌تر قصد نفوذ در بین نسل جوان ما را داشته باشد و ما باید با مجهز کردن جوانانمان به سواد رسانه‌ای و افزایش کارآمدی رسانه‌های داخلی و پلتفرم‌های مجازی بومی برای تقابل با این توطئه‌ها آماده باشیم.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از