حالت تاریک
در خطبه‌های نماز جمعه کرمان عنوان شد:

مردم جهان در دفاع از غزه خوش درخشیدند

مردم جهان در دفاع از غزه خوش درخشیدند

امام جمعه کرمان گفت: رستاخیز بزرگ وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان که به دفاع از غزه بلند شده در تاریخ نظیر ندارد و لذا وجدان بیدار انسان‌ها امتحان خود را خوب پس داده و مردم در این بخش خوش درخشیدند.

 به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ آئین عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در شهرستان‌های سراسر استان کرمان برگزار شد.

 

امام جمعه کرمان: مردم جهان در دفاع از غزه خوش درخشیدند

 حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) شخصیتی است که هم پیام عاشورا را به خوبی رساند و هم پشتیبانی و پرستاری را در حد اعلاء به تصویر کشید؛ او بزرگ پرچم‌دار پرستاری در تاريخ بشریت است و به همین مناسبت ولادت ایشان روز پرستار نامیده شده است.

وی با اشاره به هفته بسیج بیان کرد: بسیج در دو محور قابل توجه است؛ اول اینکه بسیج در اقشار مختلف عضو رسمی دارد، اعضایی آماده، شجاع و وظیفه‌شناس که در همه صحنه‌ها آماده هستند؛ لشکری آماده با اخلاص کامل و در خدمت ارزش‌ها، دین و انقلاب که در صحنه‌های سخت و پرخطر حضور پررنگ دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی مطرح کرد: محور دوم تاثیر و تفکر بسیج است که مرز نمی‌شناسد و در هر نقطه‌ای از جهان خواهان دارد و در خدمت این نگاه هستند؛ تفکر بسیجی صادر شده و دنیا را تحت تأثیر خود قرار داده است؛ حتی تشکیل جبهه مقاومت که امروز از افتخارات جهان اسلام و انسان است تأثیرپذیر از تفکر بسیج است.

وی با اشاره به مسائل غزه گفت: همه کسانی که در جهان در بخش‌های مختلف تاثیرگذارند در یک امتحان بزرگ قرار گرفته‌اند که جا دارد از دیپلماسی فعال دولت انقلابی، رئیس‌جمهوری و وزارت خارجه تشکر کرد به‌خصوص اینکه با پیشنهاد دولت جمهوری اسلامی نشست ریاض شکل گرفت.

امام جمعه کرمان افزود: بخش قابل توجهی از سران و مسئولان کشورها در پیشگاه خدا و مردم چیزی برای گفتن ندارند زیرا از توان خود برای توقف این نسل‌کشی استفاده نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: رستاخیز بزرگ وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان که به دفاع از غزه بلند شده در تاریخ نظیر ندارد و لذا وجدان بیدار انسان‌ها امتحان خود را خوب پس داده و مردم در این بخش خوش درخشیدند.


امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: دوران سخت جنگ و خونریزی به پایان خواهد رسید و پیروزی در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت و رژیم غاصب که تاکنون هیچ دستاورد نظامی غیر از بمباران مناطق ممنوعه و انسان‌های بی‌دفاع و استفاده از سلاح‌های ممنوعه نتوانسته کسب کند، مجبور است شکست را بپذیرد.

 

امام جمعه شهرستان جیرفت: طوفان الأقصی باعث ناامیدی رژیم صهیونیستی شده است


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین میثم تارم با تأکید بر اینکه در برابر نعمت‌های معنوی شکرگذار خداوند تبارک و تعالی باشید، گفت: نعمت‌های معنوی همچون نعمت ولایت، نعمت انبیاء الهی و سایر معنویاتی که خداوند به بنده‌های خود عطاء کرده است قابل ستایش است.

امام جمعه شهرستان جیرفت بیان کرد: بالاترین نعمت الهی همان نعمت معنوی است که شامل نعمت ولایت و امامت می‌شود.

وی عنوان کرد: مردم غزه در بدترین شرایط قرار دارند اما با این وجود شاکر و صبوری می‌کنند و این صبر و استقامت آنها را در برابر هر شرایطی استوار نگه می‌دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم اظهار کرد: رژیم صهیونیستی چیزی جزذلت و خواری از خود بر جای نمی‌گذارد و به یاری خداوند تبارک و تعالی رژیم صهیونیستی غاصب شکست خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: طوفان الأقصی باعث ناامیدی رژیم صهیونیستی شده است و جبهه مقاومت، غزه و حماس با صبر، مقاومت، هوشیاری و بصیرتی که دارند به پیروزی نهایی دست پیدا خواهند کرد.

 

امام جمعه شهرستان بردسیر: بسیج از برکات انقلاب اسلامی است

 

حجت الاسلام علی اکبر کرمانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: در حوادث گوناگون کشور جایی را پیدا نمی‌کنید که بسیج حضور نداشته باشد و به حق طبق فرمایش امام راحل بسیج یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرستان جمعه بردسیر با تبریک ولادت حضرت زینب سلام‌الله علیها و روز پرستار تصریح کرد: ارزش کار پرستاری به‌خاطر سختی این شغل مهم است و صبوری خاص پرستاران از عهده هرکس ساخته نیست.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، دوران کرونا و در تمام شرایط مشابه، پرستاران پای بیماران ایستادند و از جان خود گذشتند و اجر ویژه پرستاری برای همسران جانبازان است.

حجت‌الاسلام کرمانی امید‌آفرینی، جهاد تبیین، روشنگری و خدامحوری را از جمله ویژگی‌های حضرت زینب سلام الله علیها در واقعه کربلا برشمرد که باید الگوی عملی امروز همه ما قرار گیرد.

وی تصریح کرد: وضعیت امروز غزه کربلای دیگر است و کار‌های بزرگ هزینه‌های سنگین دارد و به طور قطع طرف حساب استکبار، خداست.

امام جمعه شهرستان بردسیر در پایان از همه مردم و مسئولان بردسیر دعوت کرد تا ساعت سه بعد‌از‌ظهر، مقابل مسجد جامع در حمایت از مردم غزه حضور گسترده داشته باشند.

 

امام جمعه شهرستان راور: هنرمندان دستاورهای مقاومت را در منطقه تشریح کنند

 

حجت‌الاسلام زمانی با بیان اینکه مقاومت نقش مهمی در اعتلای نهضت امام حسین علیه‌السلام و فرهنگ عاشورا دارد و در طول این ۴۴ سال گذشته توانسته ارزش‌های اسلامی را احیا، تقویت و توسعه دهد، گفت: مقاومت پرچم عزت، سربلندی و پیشرفت ملت ایران را در عرصه‌های مختلف برافراشته نگه داشته و ملت ایران همواره به این مهم توجه ویژه داشته‌اند.

امام جمعه شهرستان راور بیان کرد: مقاومت شکرگزاری ملت ایران از نعمت‌های بزرگ الهی در طول انقلاب اسلامی است و هرچقدر این شیوه ادامه یابد، می‌تواند نقشه‌های دشمنان را خنثی کند و مسیر را برای پیشرفت کشور هموارتر کند.

وی ادامه داد: پیوند با فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی میدانی از معارف ناب اسلام ناب محمدی است و باید در این خصوص مقاله و کتاب‌های علمی نوشته شود.

حجت‌الاسلام زمانی در پایان از همه مردم غیور و مقاوم شهرستان راور برای شرکت در راهپیمایی روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه که در سراسر جهان برگزار می‌شود، دعوت کرد.

 

امام جمعه شهرستان عنبرآباد: مشارکت در انتخابات شاخصی برای افزایش اقتدار ملی است

 

حجت‌‌الاسلام بامری ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها گفت: راز تمام عظمت زینب کبری سلام‌الله‌علیها را باید در امام‌شناسی ایشان و پیروی از امام زمانش و ثبات قدم در حمایت از امام زمانش و هزینه دادن برای حفظ آرمان‌ها و اهداف مقدس امام زمانش تا لحظه آخرعمرشان جستجو کرد.
 

امام جمعه عنبرآباد با تبریک روز پرستار عنوان کرد: در حقیقت، پرستاری سلوک الی‌الله است، پرستاری مایه امنیت خاطر جامعه است، پرستاری مجاهدت است و پرستاری اجر مضاعف است؛ لذا این روز را خدمت همه پرستاران محترم تبریک عرض می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به تحولات مناطق اشغالی فلسطین عنوان کرد: حماسه «طوفان الاقصی» را باید با نگاه عین اللهی حضرت زینب(س) نگاه کرد .
 

حجت‌الاسلام بامری افزود: اکثر کسانی که نمی‌توانند پدیده‌ها را به درستی تحلیل کنند و حق را از شبهه بشناسند، گرفتار دو چالش نگرشی‌اند. اول، جزئی‌نگری و فقدان کلان‌نگری و دوم، نداشتن معرفت تاریخی.

وی با بیان اینکه در جبهه‌ای که خدا است شکست وجود ندارد، گفت: امروز اسراییل ظلم و جنایت می‌کند ولی پیروزی نهایی در آینده از آن مردم فلسطین است.

امام جمعه عنبرآباد با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می‌کند آمار داوطلبانی است که برای رقابت ثبت نام می‌کنند که با این معیار، ان‌شاءالله انتخابات آینده صاحب یک نصاب بسیار خوب و چشمگیر است.

حجت‌الاسلام بامری عنوان کرد: مشارکت بالا، غیر از اینکه تقویت پایه‌های مشروعیت و مقبولیت یک نظام سیاسی است، شاخصی برای افزایش اقتدار ملی هم محسوب می‌شود.

وی رکن اصلی در افزایش مشارکت عمومی را تامین عنصر رقابت دانست و خاطرنشان کرد: باید با تلاش، دقت و قاطعیت از یک سو و وسعت نظر از سوی دیگر، زمینه رقابتی‌تر شدن انتخابات فراهم شود؛ لذا متولیان برای تامین اصول چهارگانه که در کلام رهبر معظم انقلاب یعنی امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت تمام توان، تلاش و ظرفیت را به کار گیرند.

 

امام جمعه شهرستان بم: روحیه بسیجی و جهادی باعث اقتدار جبهه مقاومت شده است

 حجت‌الاسلام قاسم دانشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بم ضمن سفارش مردم و خود به رعایت تقوای الهی گفت: تشکیل بسیج در نظام اسلامی از بزر‌گ‌ترین الطاف الهی بوده است.

امام جمعه شهرستان بم افزود: تفکر بسیجی با عمل جهادی همراه بوده است لذا آزادسازی قدس شریف با همین روحیه بسیجی قطعی است.

وی بیان کرد: اعمال وحشیانه و جنایات اخیر رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی پرده ازچهره دروغین صهیونیست‌ها برداشت.

حجت‌الاسلام دانشی بزرگ‌ترین تهدید برای صلح جهانی را رژیم صهیونسیتی دانست و تصریح کرد: ولادت حضرت زینب (س) را به همه پرستاران تبریک عرض می نمایم، ملت ایران ایثار و از خودگذشتگی پرستاران را در دوران کرونا فراموش نخواهند کرد.

 

امام جمعه موقت شهرستان فهرج: پرستاری، سلوک الی الله است

 حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم عباسزاده در خطبه‌های نمازجمعه این هفته فهرج، با اشاره به در پیش رو بودن ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: پرستاری، سلوک الی الله است.

وی با تأکید بر اینکه پرستاران نباید نسبت به امنیت شغلی خود دغدغه داشته باشند، افزود: تقویت جامعه پرستاری، راهبرد بسیار مهمی است و اگر این قشر جامعه تقویت نشود، در بزنگاه‌ها ضربه خواهیم خورد.

امام جمعه موقت فهرج در ادامه با تبریک هفته بسیج، به زندگینامه شهید حسین تاجیک اشاره و از وی به عنوان ناجی کربلای ۵ یاد کرد.

عباسزاده با ابراز خرسندی از اجرای طرح نهضت آسفالت در روستاهای فهرج و بخش نگین کویر، خواستار انجام این طرح در سطح شهر فهرج شد.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم، تغییر در جلوه ظاهری شهر است، اضافه کرد: چطور ممکن است بعضی از روستاها در مناطق بروات یا شهرهای دیگر این همه آسفالت دارند، اما برای فهرج آسفالت نیست؟

امام جمعه موقت فهرج گفت: در بحث نهضت آسفالت شهر فهرج باید تلاش شود، تا مردم اثرات کار را ببینند و دل‌گرمی شهروندان را به‌دنبال داشته باشد.

 

 امام جمعه شهرستان رودبار جنوب: بسیجیان یاران فداکار سیدالشهدا هستند

 حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر افشارمنش در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امام علی علیه‌السلام اظهار کرد: کسی که ستم کند ستمش او را نابود خواهد کرد و این وعده الهی است که  خون کودکان فلسطینی رژیم صهيونيستی را نابود خواهد کرد.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه افزود: رژیم سفاک و جلاد صهيونيستی در خط مقدم جنایات علیه مردم فلسطین است و توان درگیری طولانی مدت را ندارد و در این جنایت دست آمریکا و انگلیس به خون کودکان بیماران و زنان مظلوم غزه آلوده است.

وی با بیان اینکه فشار افکار عمومی کار را برای صهیونیست‌ها خیلی سخت کرده است، گفت:  طرح آتش بس چندروزه درواقع یک نوع خیمه شب‌بازی برای فریب و کاستن خشم افکار عمومی است.

افشار‌منش عنوان کرد: حمله به بیمارستان الشفاء چیزی جز شکست اطلاعاتی و رسوایی برای رژیم صهیونیستی نداشت.

خطیب جمعه رودبار جنوب در ادامه ضمن تبریک هفته بسیج خاطر نشان کرد: بسیج یکی از یادگاری‌های گران‌سنگ حضرت امام (ره) است.

وی اظهار کرد: بسیج در همه صحنه‌ها حضور دارد و بسیجی که بصیرت ندارد هرچند نامش بسیجی است ولی در اردوگاه دشمن خدمت می‌کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب با بیان اينکه بسیجی با افتخار به استقبال شهادت می‌رود، گفت:  بسیجیان یاران فداکار سیدالشهدا هستند و ولایت‌مداری بارزترین شاخصه بسیجیان است.

وی تصریح کرد:  اولین تصویری که دورنمای یک انتخابات پرشور را در ذهن مردم ترسیم می‌کنند رقم داوطلبانی است که برای رقابت ثبت‌نام می‌کنند با این معیار انتخابات عادی صاحب یک نصاب چشمگیر است تعداد داوطلبان این دوره بالاترین عدد در بین تمام ادوار انتخابات مجلس است و این یعنی ایران قوی با مشارکت بالای مردم رقم می‌خورد.

خطیب جمعه رودبار جنوب عنوان کرد: چهار اصل امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت از ارکان یک انتخابات مطلوب از نظر مقام معظم رهبری است که متولیان امر باید به آن توجه داشته باشند.

 

 امام جمعه شهرستان انار: جبهه مقاومت تمام دولت‌های اسلامی را متحد کرده است

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر علیدادی سلیمانی در رابطه با مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایات اسراییل کودک‌کش گفت: مقاومت دو راهبرد مهم به دنیا صادر کرده است اول اینکه هیمنه اسراییل شکسته شد و دکترین خارج از فلسطین را درهم شکست و دوم اینکه هویت طوفان‌الاقصی فلسطینی ماند واین کار ماندگار مقاومت بود.


امام جمعه شهرستان انار افزود: قدرت رسانه‌ای غرب  در هم شکست، امروز در خود آمریکا علیه آمریکا تظاهرات می‌شود و مشروعیت دفاع از فلسطین در حال شکل گرفتن است.


وی عنوان کرد: جبهه مقاومت از هویت فلسطینی و  دفاع غزه را حمایت  وفشار بر آمریکا به عنوان حامی اسراییل جنایتکار انجام می‌دهد و همچنین بیدارسازی امت اسلامی ومردم غرب است.


وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت تمام دولت‌های اسلامی را متحد کرده که راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را ببندند.

 

امام جمعه شهرستان کهنوج: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های طولانی ناتوان است

 

حجت‌الاسلام احمد نجنو  با اشاره به جنگ  اسرائیل علیه غزه عنوان کرد: یکی از سوالاتی که این روزها در اذهان مطرح می‌شود این است که بالاخره این جنگ تا کی ادامه خواهد داشت تکلیف این جنگ چه می‌شود؟ در پاسخ به این سوال ما خوب می‌دانیم که اسرائیل به‌دلیل جغرافیامحدود، عمق راهبردی ندارد.

امام جمعه شهرستان کهنوج  با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در جنگ‌های طولانی ناتوان است، خاطرنشان کرد: علی‌رغم همه تجهیزات و ساختار نظامی، ارتش رژیم صهیونیستی که با هدف نابودی حماس آمده‌اند فقط در حاشیه شهر غزه پیش‌روی کردند و دیگر جرات ورود به مناطق اصلی را ندارند.

 

امام جمعه شهرستان شهربابک: نتانیاهو و بایدن شمر زمان هستند

حجت‌الاسلام انصاری  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: امروز فضایل اخلاقی حرف اول را می‌زند ، اگر شما می‌خواهید فرزند خوب و با فضایل اخلاقی داشته باشید بدون مذهب ممکن نیست و این امر در کشور منسجم و دارای روحیات مذهبی امکان پذیر است و به ثمر می‌رسد.

امام جمعه شهرستان شهربابک ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، افزود: امیر المومنین (ع) می‌فرمایند: در مطالباتی که بنده متقی خدا دارد راغبانه دعا می‌کند و از روی شوق و از روی ترس از گناهان فاصله می‌گیرد و امروز مراقب فردای خودش است.

حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اینکه ما هر هفته با مردم غزه اعلام برادری می‌کنیم، بیان کرد: زیارت عاشورا تنها دعایی است که هم استجابت دعایش هم ابلاغ سلامش تضمین شده‌اند.

وی یادآور شد: در زیارت عاشورا بر جریان‌شناسی، دشمن‌شناسی، و خداشناسی تاکید شده است، بنابراین شمر زمان ما نتانیاهو و بایدن هستند.

امام جمعه شهربابک با تأکید بر اعلام برائت از کافرین گفت: اعلام انزجار و برائت هم باید با زبان‌ و قلب و هم اقدامات عملی باشد و حتی اگر نیاز باشد جان خود را در این راه فدا می‌کنیم و همه لعنت خود را بر آمریکای جنایتکار اعلام می‌داریم.

وی اظهار کرد: امروز تنها راه چاره، مقاومت است و انشالله با ظهور امام زمان (عج) ظلم و عوامل ظلم ریشه‌کن شوند.

حجت‌الاسلام انصاری با بیان اهمیت انتخابات آینده مجلس، گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری امنیت، مشارکت، سلامت و رقابت در انتخابات آینده مراعات شود، این حجم از ثبت‌نام‌ها نوید یک انتخابات پرشور را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سفر مدیرعامل شرکت ملی مس ایران به شهربابک بیانگر نتیجه دادن مطالبات است، مطالبات به حق مردم درباره آب باعث شد مسئولان مربوطه به شهربابک بیایند.

 

امام جمعه شهرستان کوهبنان: پرستاران دلسوزانه خدمت‌رسانی می‌کنند

حجت‌الاسلام حسن ایزدی پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: در آستانه ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار قرار داریم این روز را به پرستاران دلسوز و زحمت‌کش تبریک می گوییم کسانی که زحمات زیادی را دلسوزانه انجام می دهند که ممکن است نزدیکان انسان انجام ندهند.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: در این روزها شاهد اقدامات رژیم صهیونیستی در راستای کشتار مظلومانه مردم فلسطین بودیم در حالی که همواره شاهد شیطنت دشمنان هستیم اما ایران اسلامی آرام است.

وی ابراز داشت: رژیم جعلی و غاصب صهیونستی در حال زوال و نابودی است در حالی که برخی سران کشورهای اسلامی و عربی در جلسه عربستان سکوت اختیار کردند اما رئیس جمهور ایران اسلامی با شجاعت و قاطعیت از مردم فلسطین دفاع جانانه کرد.

خطیب جمعه کوهبنان خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی همواره در برابر استکبار جهانی ایستاده‌اند؛ فردا هم راهپیمایی سراسری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می‌شود در حالی که نیروهای مقاومت که تربیت شده مکتب سردار دل‌ها هستند تا آخرین قطره خون خود برای آزادی قدس شریف می جنگند.

 

امام جمعه شهرستان قلعه گنج: پرستاری موجب امنیت جسم و جان ما است

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رضوانی گفت: فرشته ها یی که در سخت ترین اوقات زندگانی انسان، در زمانه نیاز انسان با مهر و محبت به داد انسان می رسند. با مهر و محبت انسان را از سختی ها و مشکلات مریضی نجات می‌دهند.جامعه پرستاری یک جامعه ارزشمند است.

امام جمعه شهرستان قلعه‌ گنج  ادامه داد: تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی به فرموده امام یک لطف خدایی بود؛ آنچه که قابل تقدیر است آن است که این فرزندان انقلابی همیشه خودشان را وقف این ملت کرد‌ه‌اند و برای هر صحنه‌ای از نیاز این ملت، این عزیزان آماده جانفشانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه در سطح بین‌المللی، مسائل فلسطین و غزه از مسائل جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: در صحنه نظامی همه شاهد هستیم که بالاترین ظلم و جنایت‌ها امروز به دست صهیونیست و اربابان او انجام می‌گيرد.

 

امام جمعه شهرستان فاریاب: صهیونیست‌ها حریف فلسطینی‌ها نمی‌شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی خطیب نماز جمعه فاریاب ضمن عرض تبریک بمناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار بیان کرد: پرستاری یک شغل مقدس و با ارزش است؛ چون پرستار به کسی کمک می‌کند که نیازِ مبرم و ضروری به کمک دارد، پرستاری کار سختی است چون دائما رنج بیماران را مشاهده می‌کند، طبق آموزه‌های دینی هر چه کار سخت تر باشد ثواب بیشتر می‌شود.

وی افزود: پرستاری یک کار ارزشمند است، مایه امنیتِ خاطر جامعه است وقتی پرستار در کنار مریض است سبب احساس امنیت او و بستگانش است.

حجت‌الاسلام گروهی اظهار کرد: بسیج تفکر ارزشی است که در طول تاریخ منشاء خیر و برکت برای مسلمانان بوده است، نقش بسیج در دوران دفاع مقدس، در مبارزه با داعش، در مبارزه با استکبار جهانی در سوریه، عراق و یمن کاملا مشهود بوده است.

 

خطیب نماز جمعه فاریاب عنوان کرد: رژیم صهیونیستی توانِ جنگ‌های طولانی را ندارد، طولانی‌ترین جنگ آن‌ها، جنگ ۳۳ روزه بوده است، چهل روز از طوفان‌الاقصی می‌گذرد در این نبرد صهیونیست‌ها به اندازه هفت دهه گذشته از جهات مختلف آسیب دیدند و تلفات دادند.

وی افزود: صهیونیست‌ها در نبرد زمینی محکوم به شکست هستند و حریف فلسطینی‌ها نمی‌شوند، این جنگ آسیب‌های اقتصادی، مهاجرت صهیونیست‌ها و هزینه‌های بالای نظامی، بحران‌های جدی را در آینده برای صهیونیست‌ها ایجاد خواهد کرد و در نهایت سبب سرنگونی دولت نتانیاهو خواهد شد.

 

 امام جمعه شهرستان رابر: دولت نتانیاهو در باتلاق دست و پا می‌زند



حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام‌ جمعه رابر در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با تبریک ولایت با سعادت حضرت زینب(س) الگوی ماندگار ایثار و بصیرت و روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) واقعهٔ عاشورا را زیبا تفسیر کردند خداوند در قرآن چهار نوع زیبایی را نام‌ برده است.
 

وی با اشاره به زیبایی ظاهری آیه ۳۱ سوره مبارکه اعراف، زیبایی آزمایشی، زیبایی کیفری، زیبایی معنوی افزود: قریب به ۳۵۰ شهید شهرستان رابر از این زیبایی آزمایشی بهره بردند در زیبایی کیفری زشت را زیبا ببیند قرآن کریم می‌فرمایند: این برای ما بسیار خطرناک است که بشر زشت را زیبا ببیند نتواند یک جشنی اسلام محدود آن مشخص کرده خارج از آن محدوده گام بردارد و آن زشتی را زیبا جلوه دهد این برای جهان امروزی بلا و گرفتارست پناه به خدا و امامان معصوم می‌بریم که کار بشر به‌ جای برسد منفی را مثبت، بدی را زیبا ببینند.
 
 
خطیب جمعه رابر عنوان کرد: در مقابل بدی‌ها و تعصب‌های بی‌جای امر با ملایمت و رافت برخورد شود به بخشیدن زیبایی معنوی است جامعه ما به این زیبایی‌ها نیاز دارد؛ لذا حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) می‌فرماید: جز زیبایی در کربلا چیزی ندیدم. خون و سربریدن زیبایی نداد و چون برای‌خداست زیباست.
 

وی ادامه داد: امروز ۴۲ روز از یک جنگی به نوار غزه می‌گذرد تلفات رژیم صهیونیستی با هفت دهه گذشته آنها برابری می‌کند؛ می‌دانید ۷۵ سال جنایت می‌کنند تمام تلاش رژیم غاصب این است با خودروهای نظامی وارد شهرها و محله‌های غزه شود؛ اما هر روز که می‌گذرد به آمار تلفات آنها افزوده می‌شود.
 

خطیب جمعه رابر گفت: باتوجه‌ به اینکه از نظر اقتصادی هزینه هنگفتی دست رژیم غاصب داشته است مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی شده از همان اوایل جنگ آغاز شده و دامنه‌اش گسترده است این نوید را می‌دهد که این دولت در حال سقوط است.

وی افزود: این نوید می‌دهد دولت نتانیاهو در یک باتلاقی دست‌ و پا می‌زند چه بخواهد و نخواهد این دولت در حال سقوط است این را از رسانه‌های خود سرزمین‌های اشغالگر می‌گویم که به فضل الهی ریشه این غده سرطانی در این عالم به‌زودی خشکانده خواهد شد.
 

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از