حالت تاریک
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

پرستاران پیشگامان خط مقدم سلامت جامعه هستند

پرستاران پیشگامان خط مقدم سلامت جامعه هستند

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: پرستاران پیشگامان خط مقدم سلامت جامعه و ایثارگران و جهادگرانی هستند که تمام وجود و زندگی خود را وقف سلامت جامعه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها و روز پرستار در خصوص نقش‌آفرینی پرستاران در جامعه گفت: پرستاران پیشگامان خط مقدم سلامت جامعه و ایثارگران و جهادگرانی هستند که تمام وجود و زندگی خود را وقف سلامت جامعه می‌کنند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممکن است فردی به کار اداری مشغول باشد و در ساعت معین به منزل برود اما جامعه پرستاری این شرایط را ندارد، ادامه داد: بانوان پرستار چون عاطفی هستند خیلی نسبت به بیماران دلسوزی عاطفی و احساسی دارند که این مسئله در روحیه آنان آثار خاصی برجا می‌گذارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: پرستاران شب و روز ندارند و به ویژه در شرایط بحران خود را در میدان و در معرض آسیب‌ها قرار می‌دهند و با انواع بیماری‌ها مواجه هستند و سلامت آن‌ها همواره در گرو سلامت بیماران قرار دارد به این معنی که ممکن است پرستاری بیماری، بیمار خود را به جان بخرد تا بیمار به سلامتی دست پیدا کند، چرا که این امر را وظیفه انسانی خود می‌داند و تلاش می‌کند نسبت به وظیفه خود کوتاهی نکند.

وی بیان کرد: در برابر اقدامات پرستاران ما نتوانسته‌ایم خواسته‌ها و نیازهای آنان را برآورده کنیم؛ نسبت به وضعیت شغلی بسیاری از پرستاران که در زمان کرونا خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند، متأسفانه ما هنوز نتوانسته‌ایم تعیین وضعیت شغلی آن‌ها را باز گردانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی با بیان اینکه نسبت به مزایا کسی که سلامت خود را برای نجات جامعه در معرض خطر قرار می‌دهد، هر چه حقوق و مزایا به آنها بدهیم،کم است، عنوان کرد: میزان حقوق و مزایای پرستاران حداقل باید سطح و تراز قابل قبولی باشد که در این زمینه مجلس و دولت با هم مشارکت کرده و اقداماتی را انجام می‌دهند تا مورد رضایت جامعه پرستاری ما واقع شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: گرچه اقداماتی برای پرستاران با همکاری دولت و مجلس در حال انجام است اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که انجام اقدامات به‌صورت پلکانی می‌تواند مرهمی برای جامعه پرستاری باشد.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از