حالت تاریک
امام جمعه موقت کرمان:

آشکارشدن حقیقت‌آمریکا با اعتراض امام(ره) به لایحه‌‌کاپیتولاسیون

آشکارشدن حقیقت‌آمریکا با اعتراض امام(ره) به لایحه‌‌کاپیتولاسیون

امام جمعه موقت کرمان گفت: امام خمینی(ره) زمانی که از لایحه ننگین کاپیتولاسیون مطلع شدند، با هوش سرشار سیاسی حقیقت تسلط آمریکا بر همه شئونات کشور را متوجه شدند و با شجاعت و دلیری تمام، نسبت به این مسئله اعتراض کردند.

حجت‌الاسلام والمسلین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با اشاره به چهارم آبان‌ماه سالروز اعتراض تاریخی امام راحل به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در خصوص جنایات آمریکایی‌ها گفت: کاپتولاسیون به روحیه استکباری آمریکا برمی‌گردد.

 

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: آمریکا به‌عنوان قدرت برتر دنیا با روحیه استکباری و ابلیسی تا پاک‌سازی بومیان منطقه خود پیش رفت و اقدام در زمینه قاره آفریقا و آمریکا را آغاز کرد و در جنگ جهانی با کمترین خسارت توانست پیروز و بر دنیا مسلط شود.

 

وی ابراز کرد: آمریکا بعد از آن هر جا که ورود کرد برای آنکه ابرقدرتی و ریاست خود را حاکم کند، قانونی به نام کاپتولاسیون را ایجاد کرد که بر اساس این قانون هر مأمور و یا تبعه آمریکا چنانچه در کشور ثالث مرتکب جرمی شود، دادگاه آن کشور حق رسیدگی ندارد و برای بررسی به دادگاه آمریکا ارجاع داده می‌شود چرا که آمریکا رئیس بزرگ دنیاست و دیگران حق ندارند به جرم آن‌ها رسیدگی کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلین شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: در ایران نیز بعد از وقوع کودتا ۲۸ مردادماه، آمریکایی‌ها قدرت به‌دست گفتند و فشار آوردند تا دولت شاه قانون را تصویب کند و می‌خواستند این طرح را مخفیانه تصویب کنند که خبر آن به امام خمینی(ره) رسید و ایشان با هوش سرشار سیاسی حقیقت تسلط آمریکا بر همه شئونات کشور را متوجه شدند و با شجاعت و دلیری تمام، نسبت به این مسئله اعتراض کردند.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از