حالت تاریک
مدیر صنایع‌ دستی بافت خبر داد:

آموزش گلیم به 50 هنرجو در شهرستان بافت

آموزش گلیم به 50 هنرجو در شهرستان بافت

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت از آموزش 50 هنرجو علاقمند به بافت گلیم چهل ماشوله و شیریکی پیچ در شهر کشکوییه بافت خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ علی نجفی‌نژاد با بیان اینکه این دوره از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز شده و تا نیمه آبان‌ماه ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: خوشبختانه این دوره آموزشی مورد استقبال بیش از پیش هنرجویان قرار گرفته به طوری که در ثبت نام دوره‌ جدید ۲۰۰ نفر نام‌نویسی کرده‌اند.

 

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان بافت افزود: هدف از آموزش این رشته هنری توسعه صنایع‌دستی بومی و رونق آن در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه بانوان است.

 

وی ادامه داد: گلیم چهل ماشوله روستای بیدکردوییه شهرستان بافت در فهرست آثار ملی قرار گرفته است و در حال حاضر با برنامه‌ریزی انجام گرفته توسط اداره میراث‌ فرهنگی در حال رونق است.

 

نجفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک دوره آموزشی سفال‌گری نیز در شهر کشکوییه با همکاری شهرداری برگزار خواهد شد که باید در این خصوص از همکاری بخشدار بخش خبر و شورای اسلامی شهر کشکوییه نیز تشکر کرد.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از