حالت تاریک
کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح کرد:

اثبات شرط‌‌‌بندی روی اسب بازنده توسط طوفان الاقصی

اثبات شرط‌‌‌بندی روی اسب بازنده توسط طوفان الاقصی

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عملیات طوفان الاقصی عادی‌سازی روابط با اسرائیل را که مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده است، اثبات کرد.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در ارتباط با طوفان الاقصی و اهمیت آن برای جبهه مقاومت به خبرنگار راه آرمان گفت: عملیات طوفان الاقصی در واقع از نظر نظامی یک عملیات بسیار ارزشمندی است، چرا‌که یک عملیات ترکیبی طراحی شده از جانب جوانان فلسطینی است.

 

وی افزود: جبهه مقاومت با حرکتی استراتژیک از طریق زمین، هوا و دریا توانست رژیم صهیونیستی را برای اولین بار غافلگیر کرده و تلفات سنگینی را بر آنها تحمیل کنند.

 

قنادباشی مطرح کرد: جوانان فلسطینی توانستند همه تجهیزات و سیستم‌هایی را که این رژیم منحوس در اختیار دارد، فلج کنند، این عملیات ارتقا یافته نظامی می‌تواند آزادسازی قدس شریف را تسریع و تسهیل کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: این عملیات در راستای آزادسازی فلسطین انجام شد و ارتقا سطح مبارزه برای آزادی فلسطین اشغالی را نشان داد، این اقدام افتخار بزرگی برای جهان اسلام است چراکه توانستند بدون کمک مستشاران خارجی، عملیاتی را طراحی کنند که سیستم دفاعی صهیونیست‌ها را فلج کند.

 

وی ادامه داد: در عرصه سیاسی این عملیات تبعات بسیار مهمی را به‌دنبال دارد، می‌دانیم که اسرائیلی‌ها مدتهاست که برای تثبیت موقعیت خود در منطقه به دنبال عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه هستند.

 

قنادباشی تصریح کرد: از‌این‌رو در این مسیر با مشکلات بسیاری مواجه هستند، دونالد ترامپ زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود برخی کشورها همچون امارات و کویت را با تشویق و تهدید مجبور به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی کرد.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: برخی از کشورها همچون عربستان جرات رفتن به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندارند، چراکه از تهییج افکار عمومی در کشور خود و تنزل مقام در خاورمیانه هراس دارد.

 

وی افزود: در امارات حدود 80 درصد از جمعیت این کشور اماراتی نیستند، در کویت هم که کوچک‌ترین کشور منطقه است اصلا چیزی به نام افکار عمومی وجود ندارد.

 

قنادباشی یادآور شد: اخیرا جو بایدن به دلیل بهره‌برداری‌های انتخاباتی و صهیونیست‌ها به دلیل ادامه اجرای راهبر تثبیت خود در منطقه خواستار سوق دادن عربستان به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: مبارزاتی که آغاز شده طبیعتا همه بافت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را برای اینکه زمینه عادی‌سازی روابط با عربستان را که فراهم کرده ، از میان برد، چراکه حضور فلسطینیان در منطقه افکار عمومی را به سمت حمایت از آنها سوق می‌دهد.

 

وی تاکید کرد: در چنین شرایطی رژیم‌های عربی نمی‌توانند وارد عرصه عادی‌سازی شوند چرا‌که احساسات مردم به نفع فلسطینی‌هاست.

 

قنادباشی گفت: چند روز قبل رهبر انقلاب در توصیه به برخی کشورهای منطقه که به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، فرمودند که این عادی‌سازی مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده است.

 

کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: منظور صریح رهبر معظم انقلاب این بود که بقای اسرائیل رو به افول است و به‌زودی از بین خواهد رفت، همین اتفاق هم افتاد و حمله روز شنبه جبهه مقاومت این افول را به‌وضوح نشان داد.

 

وی اضافه کرد: این عملیات نشان داد که رژیم صهیونیستی قدرتی ندارد که کشورها بخواهند با عادی سازی روابط حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند و ادامه روابط به‌ضرر این کشورهاست زیرا کمک کردن به کسی که در حال غرق شدن است، خود فرد را هم غرق می کند.

 

قنادباشی در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات علاوه بر بهره‌های نظامی که برای جبهه مقاومت داشت، به کشورهای خواستار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، اثبات کرد که هر گونه نزدیکی به این رژیم به ضرر آنها تمام خواهد شد و در نهایت جریان عادی‌سازی روابط را متوقف خواهد کرد.

 

انتهای خبر/ س

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از