حالت تاریک
مسئول بسیج سازمان دانش‌آموزی استان کرمان:

اجرا 15 برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی

اجرا 15 برنامه در هفته بسیج دانش‌آموزی

مسئول بسیج سازمان دانش‌آموزی استان کرمان از اجرا 15 برنامه در هفته بسیج دانش‌اموزی توسط این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ عبدالرضا روزخوش پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی استان کرمان با اشاره به اینکه تاریخ هشتم الی ۱۳ آبان‌ماه هر سال به نام هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است، گفت: امسال در این هفته برنامه‌ها را با شعار «نظم نوین جهانی با نسل آرمانی» برگزارخواهیم کرد و سعی شده است غالب برنامه‌ها در مدارس باشد.

 

مسئول بسیج سازمان دانش‌آموزی استان کرمان با بیان اینکه اجرا ۱۵ عنوان برنامه در این هفته پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: پویش ملی«حقوق منهای بشر مساوی آمریکا» برای دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه تجمعات و جشن‌های متقاوتی در هفته استکبارستیزی برگزار می‌شود که این برنامه نمادین در سیرجان به میزبانی اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برگزاری مسابقه ملی دست‌سازه‌های استکبارستیزی، برپایی برنامه لاله‌های روشن را از دیگر برنامه‌های مدنظر در هفته بسیج دانش‌اموزی است.

 

روزخوش زنگ گفتگو را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی بیان کرد و افزود: اردو راهیان پیشرفت در این هفته در تمامی شهرستان‌ها برای دانش‌آموزان به منظور بازدید از کارخانجات، شرکت‌های علمی و نوآوری برگزار می‌شود.

 

مسئول بسیج سازمان دانش‌آموزی استان کرمان با بیان اینکه روز جمعه دوازدهم آبان‌ماه منتخب بسیج دانش‌آموزان در سراسر استان، سخنران پیش از خطبه‌ها خواهند بود، ابراز کرد:«فریاد عروسک‌ها» پویش دیگری است که با توجه به اتفاقات فلسطین و غزه انجام می‌شود که این برنامه دهم آبان‌ماه در مدرسه ابتدایی ثارالله شهر کرمان برگزار خواهد شد.

 

وی برگزاری پویش«چفیه‌های بهشتی» را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی دانست و اظهار کرد: این پویش آئین افتتاحیه واحدهای بسیج دانش‌آموزی در مدارس غیرانتفاعی است؛ همچنین دیدار منتخبین دانش‌آموزان با ائمه جمعه شهرستان‌ها و توزیع کمک مؤمنانه دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

 

روزخوش بیان کرد: اعزام بیش از پنج هزار دانش‌آموز در سراسر استان کرمان به کاروان راهیان نور و مناطق عملیاتی خواهیم داشت که این اعزام از اواخر آبان‌ماه انجام خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازمان دانش‌آموزی استان کرمان عنوان کرد: با توجه به اهمیت فضای مجازی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، دوره آموزشی چهار روزه را تابستان امسال با عنوان«آوینی‌های نسل چهارم» با حضور دخترام دانش‌آموز از سراسر استان به مت سازمان بسیج دانش‌اموزی برگزار شد.

 

وی ابراز کرد: یکی از مأموریت‌های مهم ما در حیطه درس آمادگی دفاعی در مدارس است که سال گذشته در کل استان۱۰۰ هزار نفر این درس را فرا گرفته‌اند و امسال تدریس این واحد درسی برای بیش از ۱۱۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان پیش‌بینی شده است.

 

روز خوش با اشاره به حضور تیم‌های کرمانی در لیگ علمی و بین‌المللی پایا گفت: دو تیم از استان کرمان در اینلیگ به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند.

 

مسئول بسیج سازمان دانش‌آموزی استان کرمان عنوان کرد: در ۳۲۳ مدرسه در سطح استان کرمان برنامه تربیتی برگزار می‌شود که در ۱۵۶ مدرسه متوسطه دوره اول مجری برنامه‌های تربیتی شهید بهنام محمدی ، ۶۶ مدرسه ابتدایی مجری برنامه‌های شهید عزیزالهی و ۱۰۱ مدرسه متوسطه دوره دوم مجری برنامه‌های تربیتی شهید فهمیده  هستند.

 

وی با اشاره به اینکه دو هزار بسیجی در سراسر استان کرمان در سازمان بسیج دانش‌آموزی عضو هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ عنوان برنامه در مدارس در واحد بسیج دانش‌آموزی در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها، برنامه عمومی بسیج دانش آموزی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از