حالت تاریک
بازهم نطق پس از دستور کمساری در نشست‌علنی؛

استعفا یا استیضاح 2 راه پیش روی شهردار کرمان

استعفا یا استیضاح 2 راه پیش روی شهردار کرمان

امروز در نشست علنی شورای شهر کرمان، بازهم مبحث مربوط به شهردار و عملکرد وی مورد نقد قرار گرفت و محمدرضا کمساری که رأی مخالف به انتصاب شهردار داده بود، رسماً از وی خواست تا استعفای خود را تقدیم شورا کند.

به گزارش سرویس سیاسی راه آرمان صدونوردهمین نشست علنی شورای شهر کرمان مانند همیشه مصوبات متعلق به شهر و اتفاقات مربوط به شهرداری را مورد برسی قرار داد برخی مصوبات رای موافق گرفتند و برخی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه برگشت داده شدند.

آنچه امروز۱۴۰۲/۸/۱۵ در نشست علنی بسیار مورد توجه بود برخورد جدی و قاطع مخالف شهردار فعلی کرمان محمدرضا کمساری بود زیرا وی رسماً از وی خواست تا استعفای خود را به شورا تقدیم کند و اگر وی از این درخواست سرباز بزند حتماً از طریق آئین نامه‌های شورا نسبت به استیضاح وی اقدام خواهد کرد.

اینکه چرا این مباحث مطرح شد بر می‌گردد به سه ماه قبل که کمساری شهردار را با رسیدن به نقطه اخطار تهدید کرده بود زیرا حرف وی این بود که شهردار تنها یک رأی تا استیضاح فرصت دارد و عملا هفت رأی موافق به عدم صلاحیت شهردار فعلی از سوی اعضاء داده شده است.

محمدرضا کمساری سه هفته قبل  نیز در صحن علنی شورای شهر کرمان در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ مخالفت خود را با شهردار کرمان در ادامه کار ، عنوان کرده بود و دلایلی را نیز مطرح کرد: شهردار به مواردی که ما بارها به وی تذکر داده‌ایم توجهی ندارد، همچون مصوبات شورا و ناکارآمدی در اجرای مصوبات در حوزه‌های مختلف عمرانی، شهرسازی، خدمات شهری، عدم توانمندی در آوردن پروژه‌های کلان و غیره .. ناتوانی در تصمیم‌گیری برای برخی پروژه‌ها که شخص خود شهردار تنها عامل حل و فصل آن محسوب می‌شود، بی ثباتی در مدیریت‌های موجود در سطوح شهرداری کرمان زیرا برخی از انتصابات حتی عمر آنها به یک ماه هم نرسیده است.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته مصوبات زیادی را داشتیم که شهردار باید اجرائی می‌کرد همچون مصوبه خرید سطل زباله برای سطح شهر، ارزش افزودده و تعیین تکلیف قدر‌السهم شهرداری و شورا در خصوص معابر و عرض معبر و .. که نشان از ناکارآمدی دارد.

کمساری برخورد شورا با مشکلات و مصوبات شهری در ارتباط با شهردار را همچون دویدن بر روی تردمیل تشبیه کرد و گفت: متأسفانه با اینکه بارها ما موارد متعدد ضعف و یا سبک مدیریتی از سوی شهردار کرمان بوده است را عنوان کرده‌ایم اما همچنان همان ها باقی مانده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

عضو شورای شهر کرمان برخورد نامناسب گروهی در شهرداری‌ها بعد از انتصابات را از ضعف‌های مدیریتی شهردار نامید و گفت: سه تغییر در معاونت شهرسازی اتوبوس رانی، تاکسیرانی، اشتغال و غیره... صورت گرفته است که خلل جدی در کار مردم ایجاد کرده است و البته برخی موارد به آبروی مومنان توجهی نمی‌شود که مجموعه شهرداری را به سمت کاملاً منشقق برده و عملا یکپارچگی وجود ندارد.

وی عدم مقبولیت شهردار در سطح ادارات ارگان ها و غیره وجود دارد زیرا هنوز شهردار نتوانسته تعامل خوبی را ایجاد کند و سبب ناکارامدی شده است و البته افرادی هستند که با شهردار ارتباط دارند و دستور صادر می‌کنند که اصلا حکم مسئولیتی ندارند.

کمساری به شفافیت اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد شهردار به سمت شوآف رسانه‌ای رفته است و اصلا به دنبال فعالیت میدانی نبوده است، رسانه ملی پشت حرکت شما قرار گرفت در خصوص شفاف سازی حقوق و مزایا که اصلا کارشناسی نبود اما خوب سرتیتر اخبار بودید و حتی اشراف به منطقه ندارد و نتوانسته‌است معضلات و مشکلات را خوب اعمال کنند.

اما امروز دوباره کمساری در نشست علنی شورای شهر این مبحث را پیش کشید و گفت ما با برخی از اعضای شورا دیروز مبحثی مطرح شد که با شهردار مناظره صورت بگیرد اما خوب به نظر می‌آمد که این بی‌اثر باشد چون قرار نبود حضور رسانه‌ها باشد.

کمساری دوباره رسماً از رئیس شورای شهر علیرضا نادری خواست تا استیضاح شهردار را عنوان کند، و از شهردار خواست که خودش باید استعفا دهد بنده از روز اول رأی مخالف شما را داده بودم، اما همراه شما بودیم و اصلاً هدفی برای سنگ اندازی نداشته‌ایم و همراهی کردیم بنابرلین طرح استیضاح شما از سوی موافقان شما رقم خورده است.

وی مبحث مقبولیت را مطرح کرد و گفت: خود شما استعفا بدهید و ما عملاً دنبال نکنیم وشما برادر و دوست عزیز ما هستید اما مناسب شهرداری کرمان نیستید.

با این اوصاف ماهم از اعضای شورای شهر این سئوال را مطرح می‌کنیم اگرقرار است بین اعضای شورای شهر و شهرداری که توسط همین اعضا انتخاب شده است هر روز کشمکش و نگاهی غیر از رفع مشکلات شهری و ارائه خدمات به مردم باشد؟ چه کسانی به جز مردمی که به کل شورای شهر و حتی انتخاب آن‌ها رأی مساعد داده‌اند، متضرر خواهد شد؟

امیدواریم که اندکی به این امر توجه شود و البته که نیاز است شهردار هم پاسخ این سخنان اعضای شورا را بدهد و تنها یک طرفه  از سوی شورای عواملی که منجر به عدم مقبولیت و یا حتی بی‌انگیزگی محسوب می‌شود، مطرح نشود و این امر مخل رفع مشکلات مردم در سطح شهر نباشد.


انتهای خبر/ طهماسبی

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از