حالت تاریک
همزمان با هفته ملی کودک صورت گرفت؛

بررسی نقش قصه در دنیای کودکی در کرمان

بررسی نقش قصه در دنیای کودکی در کرمان

نقش قصه در دنیای کودکی و بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی دبیر انجمن قصه‌گویی استان در دانشگاه شهید باهنر کرمان معرفی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌ کل کانون استان کرمان؛ همزمان با هفته ملی کودک، بخش‌ها و محورهای بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در نشستی که به مناسبت روز جهانی و هفته ملی کودک از سوی انجمن علمی علوم تربیتی و انجمن فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شده بود، تشریح شد.

 

زهره ده‌یادگاری دبیر انجمن قصه‌گویی و کارشناس فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این نشست علمی که با حضور اساتید روانشناسی و علوم تربیتی و دانشجویان رشته علوم تربیتی با اجرای یک قصه تعاملی همراه با آموزش اوریگامی(کاغذ و تا)، بحث قصه و قصه‌گویی را آغاز کرد.

 

ده‌یادگاری درباره تاثیرات قصه‌گویی بیان کرد: نهادینه کردن ارزش‌های اخلاقی، آشنایی با واقعیت‌های زندگی، تقویت مهارت‌های کلامی، شنیداری و تمرکز و همچنین آموزش مهارت‌های اجتماعی و تفکر کودک، تقویت حس کنجکاوی و پرسش‌گری، افزایش عزت نفس و کاهش مشکلات رفتاری از جمله تاثیرات مثبت قصه‌گویی برای کودکان و نوجوانان است.

 

وی با اشاره به شعار جشنواره بیست و پنجم یعنی «با قصه لبخند بسازیم» عنوان کرد: بخش‌های جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال شامل مدرن و کلاسیک، آیینی و سنتی، زبان اشاره، ۹۰ثانیه‌ای و بین‌الملل است و با محورهای قصه‌های قرآنی، کارآفرینان، نامداران و آزاد می‌توان قصه گفت و فیلم قصه‌گویی را در سایت kanoonfest.ir  بارگذاری  و در این رقابت بین‌المللی شرکت کرد.

 

در این نشست علمی و تخصصی مراد یاری عضو هیات علمی دانشگاه درباره فلسفه روز جهانی کودک و پاسداشت کودکی صحبت کرد و چالش‌های تربیت کودک پست مدرن و راهکارهای برون‌رفت از آن از سوی معصومه رمضانی عضو هیات مدیره انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران مطرح و تشریح شد.

 

همچنین، محدثه برهانی‌نژاد مدرس دانشگاه فرهنگیان درباره حق پرسشگری کودکان و استلزامات آن در خانواده و جامعه صحبت کرد.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از