حالت تاریک
به دعوت رئیس دادگستری بم صورت گرفت:

شرکت اصحاب رسانه در جشنواره رسانه و عدالت

شرکت اصحاب رسانه در جشنواره رسانه و عدالت

رئیس دادگستری شهرستان بم از اصحاب رسانه شرق استان کرمان جهت شرکت در جشنواره رسانه و عدالت دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان؛ سلمان اعظمی با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه و عدالت گفت: اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت به زودی با حضور اصحاب رسانه بر گزار می گردد، علاقه مندان می‌توانند آثار خود را در زمینه تیتر، خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و چند رسانه‌ای از یکم تا ۱۵ آبانماه ۱۴۰۲ به آدرس دبیرخانه جشنواره واقع در روابط عمومی دادگستری کرمان ارسال کنند.


 رئیس دادگستری شهرستان بم در نشست با اصحاب رسانه شرق استان کرمان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های مسئولین قضایی سابق شهرستان بم گفت: بسیاری از موضوعات از جمله راه اندازی کمپ ماده ۱۶ و مشکلاتی ازجمله ساخت وسازهای غیر مجاز در بستر رودخانه‌ها و حفر چاه‌های غیر مجاز وسایر موضوعات در بحث صیانت از حقوق عامه در گذشته پیگیری شده که این اقدامات موثر بوده است.


وی افزود: در راستای هم افزایی و همگرایی بین مسئولان قضایی شرق استان نشست مشترکی با قضات شرق استان برگزار شد و موضوعات مربوط به پیشگیری از وقوع جرم به بحث گذاشته شده است انشاا...با وحدت همه مسئولین و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و با هم دلی در راه حل مشکلات مردم گام موثری در جهت کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی برداریم.


اعظمی اظهارداشت:در بحث عفاف حجاب و مبارزه با فساد از تمام مسولین خواستیم که به صورت جدی ورود کرده و هر دستگاه بر اساس وظایف قانونی خود اقدام کند.


این مقام قضایی در پایان افزود: شهرستان بم با چالش‌های مهمی از جمله تخریب باغات و زمین رها شده پس از زلزله سال ۸۲ و روان آب‌های سطحی و وجود نقاط حادثه خیز روبرو است که امسال این موضوعات در دستور کار قرار گرفته است.


در ادامه بهنام جعفری زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم نیز با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه ها در جامعه گفت: رسانه ها می توانند با ایجاد شفافیت در عملکرد مسئولین وانعکاس به موقع اقدامات، آنها را در معرض قضاوت مردم قراردهند و بعضا بازخورد‌های مثبت از سوی مردم در سطح جامعه می تواند باعث ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در بین مسئولین شود به همین جهت دادستانی شهرستان بم نیز با اصحاب رسانه تعامل و همکاری خوبی دارد.


وی افزود : دادستان علاوه بر اینکه به پرونده های خود رسیدگی می کند باید به عنوان مدعی العموم در راستای حفظ حقوق عامه تلاش کند به همین جهت حل مشکلات مردم در دستور کار این دادستانی قرار داده‌ایم، امیدواریم بتوانیم در این زمینه با همکاری همه دستگاه ها اقدامات خوبی انجام دهیم.


جعفری زاده با اشاره به موضوع تصادفات خاطر نشان کرد: دربحث تصادفات به صورت ویژه ورود کرده ایم و۵نقطه حادثه خیز را شناسایی کرده ایم و با همکاری دستگاه ها اقدامات خوبی جهت رفع این نقاط در دست اقدام است.


این مقام قضایی در پایان افزود: در مواجه با جرائم و آسیب‌های اجتماعی به جای اینکه همیشه به دنبال معلول آن بگردیم باید علت وقوع جرم و تشکیل پرونده‌ها را پیدا کنیم و چنانچه موفق شویم علت ها را حذف می کنیم دیگر جرمی به وقوع نمی پیوندد و پرونده‌ای در محاکم تشکیل نمی شود.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از