حالت تاریک
مدیرگلزار شهدای کرمان:

شهید حمیدرضا هاشمی در جستجوی شهادت بود

شهید حمیدرضا هاشمی در جستجوی شهادت بود

مدیرگلزار شهدای کرمان عنوان کرد: شهید هاشمی دلش با دنیا نبود بلکه همراه سردار سلیمانی، جمالی و دیگر شهداء بود.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ سردار محمدرضا حسنی‌سعدی امشب در مراسم شب شعر و خاطره با موضوع شهید سیدحمیدرضا هاشمی عنوان کرد: بهانه مجلس امشب ما «سیدحمیدرضا هاشمی» که از سادات عزیز است، بوده زیرا در آستانه ولادت با سعادت پیامبر(ص) سرور سادات جهان هستیم و این شهید از این خانواده و گشاده‌رو بود و کسی بود که خنده از لب‌های او حذف نمی‌شد.

مدیر گلزار شهدای کرمان با اشاره به خصوصیات شهید حمیدرضا هاشمی و خواسته قلبی او گفت: با همه صبوری می‌کرد، بسیار رئوف بود و یکی از نیروهای روشن ضمیر، پرانرژی و فعال بود و با شهید محمد جمالی  که اولین شهید سوریه به حساب می‌آید، بسیار مأنوس بود و  بعد از شهادت این شهید همیشه عکسش را با خودش همراه می‌کرد. 

وی ادامه داد: شهید هاشمی در مقطعی به معاونت اطلاعات نیروی زمینی سپاه منتقل شد و داوطلبانه و بدون اجبار و ابلاغ دستور سخت‌ترین مأموریت‌ها را در سیستان و بلوچستان انجام می‌داد و مشتاق به خدمت بود و همیشه می‌گفت؛ من یا شهید می‌شوم و یا بازنشست در غیر این صورت از سیستان و بلوچستان خارج نمی‌شوم.


سردار حسنی سعدی ادامه داد: شهید هاشمی اشراف عمیقی به کل منطقه  و مردم آن داشت و بسیار مردم منطقه را خیلی خوب می‌شناخت و تمام آداب و رسوم و افکار مردم این منطقه را آموخته بود و علتش علاقه و هوش سرشار وی بود، اهل مشاوره و نظر دادن بود و در نهایت صداقت و دقت اطلاعات خود را در اختیار هرکسی که مأموریت جدید به او محول می‌شد، قرار می داد.

وی تأکید کرد: شهید هاشمی بسیاربه نیروهای خودش اعتماد داشت و آن‌ها را همراهی می‌کرد و هرگز لحظه‌ای آنها را تنها نمی‌گذاشت و بسیار امین آنها بود و در  واقعه سال گذشته نیز تمام مردم و نیروهای خودش را از مهلکه با رصد خوب اطلاعاتی خارج کرد اما خودش شهید شد.
 
مدیر گلزار شهدای کرمان ادامه داد: شهید هاشمی انسان بسیار متدینی و علیمی بود، همه به او و اطلاعاتش احتیاج داشتند زیرا بسیار به منطقه تسلط داشت اما او دلش با دنیا نبود بلکه همراه سردار سلیمانی، جمالی و دیگر شهداء بود.

سردار حسنی سعدی به نقل قولی از پدر شهید هاشمی اشاره کرد و گفت: بارها پدر شهد عنوان کرده است که نجابت سید و دلسوزی او به مادرش رفته بود زیرا او مهربانترین فرد در خانواده بود.

وی در ادامه اذعان کرد: در این زمانه‌ای که همه به راحتی راه را گم می‌کنند اما شهداء ستارگان مسیر راهیابی و نقشه راه شده‌اند و جوانان را هدایت می‌کنند امروز جوانان ما شهداء را الگو قرار می‌دهند، نه اینکه جوان ما آن‌ها را می‌بیندنه بلکه اثرات شهداء را در مباحث امنیتی و انسان‌سازی ادراک می‌کنند.

مدیر گلزار در پایان خاطر نشان کرد:  شهدا را خداوند به عنوان حجت مطرح می‌کند تا بهانه‌ای برای به بی‌راهه رفتن خودمان نداشته باشیم ضمن اینکه به وسیله این شهداء جوانان را مورد هدایت قرار می‌دهد.

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از