حالت تاریک
تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور:

شکست روحیه‌ صهیونیست‌ها غیرقابل ترمیم است

شکست روحیه‌ صهیونیست‌ها  غیرقابل ترمیم است

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور گفت: روحیه سرشار از ایمان نیروهای مقاومت از یک سو و روحیه ضعیف سربازان صهیونیست مبین یک شکاف عمیق انگیزشی در نیروهای طرفین جبهه جنگ با عملیات طوفان‌ الأقصی است.

 مهدی تقوی رفسنجانی در گفتگو با سرویس سیاسی راه آرمان طوفان الأقصی را یک عملیات نظامی بی‌سابقه و بی نظیر دانست و عنوان کرد: جبهه مقاومت اسلامی در منطقه غزه یک طراحی دقیق از خود به نمایش گذاشت.

 

تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور و استاد دانشگاه ولیعصر رفسنجان (عج) افزود: این عملیات حماس در واقع یک شکست راهبردی نظامی و امنیتی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود که تحسین دوستان و اعجاب دشمنان را در سراسر جهان به دنبال داشت که در این خصوص مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این رخداد بی‌نظیر را شکستی غیر قابل ترمیم برای رژیم سفاک صهیونیستی توصیف کردند.

 

وی  ادامه داد: در واقع ترمیم ناپذیری این شکست به دلایل متعدد اقلاً تا مدتها غیرممکن خواهد بود و در اولین دلیل به ماهیت و آثار این عملیات غرورآفرین برمی‌گردد، روحیه سرشار از ایمان نیروهای مقاومت از یک سو و  روحیه ضعیف سربازان صهیونیست مبین یک شکاف عمیق انگیزشی در نیروهای طرفین جبهه جنگ است.

 

تقوی اذعان کرد: برپایه گزارشات از ارتش رژیم اشغال‌گر قدس در حال حاضر نیروهای چترباز از نظر انگیزه آمادگی عملیات در پشت خطوط را ندارند و نیروهای پیاده نظام اراده و روحیه جنگیدن را ندارند، بدیهی است عنصر روحیه و انگیزه در جنگ یکی از مهمترین لوازم موفقیت است که افت ناگهانی روحیه ناشی از یک عملیات غافلگیرانه، تحقیرآمیز نظامی و اطلاعاتی چیزی نیست که به سادگی و در زمان کوتاه قابل ترمیم باشد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در خصوص شکست روحی سربازان اسرائیلی اذعان کرد: بررسی ابعاد طوفان‌الأقصی برای رژیم غاصب صهیونیست سخت است زیرا انجام آن مستلزم یک ترمیم ریشه‌ای با بررسی شکاف‌ها و رخنه‌های اطلاعاتی و ضعف‌های پنهان شکل گرفته است در حالی که در طول سال‌ها فعالیت، ارتش مدعی ابرقدرتی منطقه است.

 

وی  به نکته دوم از شکست رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت:  در تصورات متوهمانه این رژیم است که با جمع آوری تجهیزات و ایجاد استحکامات ساختاری که هر حمله و خطری را می‌تواند از خود دفع نماید که دچار این خطای محاسباتی شد و طوفان الأقصی ثابت کرد که این اقدامات زیربنایی و زیرساختی به هیچ وجه نتوانسته آنان را در تأمین امنیت یا جلوگیری از حمله توانمند سازد بلکه دشمن آنها توانایی غلبه بر این امکانات را پیدا کرده است.

 

کارشناسی مسائل سیاسی در کشور ادامه داد: علاوه بر فروپاشی روحیه غیر قابل ترمیم، ضعف ساختاری جبران ناپذیر در این ترمیم ناپذیری مزیدبرعلت شده است، مطلب دیگر در مدیریت نظامی جدید جبهه مقاومت است که آنان را از سبک مواجهه انفعالی و واکنشی به یک جنگ پیش دستانه و ابتکار آمیز رسانده است.

 

تقوی رفسنجانی افزود: رژیم اشغالگر قدس  در سال‌های گذشته همواره با جنگ پیش دستانه از خطر دوری کرده است، اما امروز شرایط عمومی منطقه و حضور محور مقاومت با آمادگی و کارآمدی، این رژیم  را از دستیابی به اهداف جنگ پیش دستانه باز داشته است پس این شکست نه تنها یک امر اتفاقی محسوب نمی‌شود که در واقع یک شکست استراتژیک به شمار رفته که جبران و عدم تکرار آن نیازمند انجام مطالعات تفصیلی بر روی نقاط ضعف ارتش اشغالگر قدس و همچنین نقاط قوت جبهه مقاومت است.

 

وی اذعان کرد: بر اساس درجه موفقیت می توان به این عملیات  به عنوان یک الگوی عینی و امیدبخش نگریست  که مدل آزمایش شده اخیر جنگ تمام عیار اسقاط رژیم اشغالگر قدس در آینده نزدیک طراحی و عملیاتی شود.


تحلیل‌گر مسائل سیاسی کشور یکی دیگر از آسیب‌های جبران ناپذیر رژیم صهیونیستی  را در حوزه اطلاعات و دسترسی به اخبار و اطلاعات محرمانه‌اش دانست و گفت: این دشمن هزار رنگ از طریق ایجاد سرویس‌های جاسوسی مدعی هژمونی اطلاعاتی در سرتاسر جهان بوده است.

 

تقوی رفسنجانی ادامه داد: شکست‌های اطلاعاتی پی‌درپی این رژیم به انضمام شکست مفتضحانه اخیر به لحاظ امنیتی و اطلاعاتی پرده از پوشالی بودن ادعاهای گذشته آنان برداشته و مشخص شد که خانه این سازمان‌های کشتار چقدر سست و بی‌بنیاد است که توهم استیلای اطلاعاتی آنان را هم به خود آنها و هم به کسانی که مرعوب قدرت اطلاعاتی این رژیم اشغال‌گر بود افشا کرد.

 

وی تأکید کرد: رژیم اشغالگر قدس در زمینه نظامی نیز با وجود اینکه غرب بهترین تسلیحات و مهمات زرادخانه‌های خود را به اسرائیل داده بود و به بهترین فناوری‌های الکترونیکی مجهز شده بود اما همه این‌ها مانع از شکستش در جنگ اخیر نشده است.


استاد دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان اذعان کرد: همه آنچه رژیم کودک‌کش و جلاد صهیونیستی در طول بیش از۷۰سال جرم و جنایت مرتکب شده بود نتیجه‌اش این خذلان و خواری خیره کننده‌ای بود که به فرموده رهبر معظم انقلاب جرم جنایت را از حد گذراند و بدیهی است دست انتقام پروردگار روزی همه ظالمان و حامیانشان را سر جای خود خواهد نشاند و این تازه اول ماجرایی است که شروع شده و تا سرنگونی کامل این رژیم جعلی و دشمن بشریت ادامه خواهد یافت.

 

تقوی رفسنجانی در پایان خاطر نشان کرد: آری تاریخ گواه تحقق این جمله عبرت آمیز است «آنانی که سال‌ها در فلسطین با اقدام به نسل‌کشی، گردبادهای کوچک کاشتند سرانجام در کمال ناباوری طوفان مهیب‌الأقصی را درو کردند».

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از