حالت تاریک
یاداشت؛

طوفان الاقصی، در زمان طلایی رخ داد

طوفان الاقصی،  در زمان طلایی رخ داد

عملیات طوفان الاقصی درست زمانی انجام گرفت که اسرائیلی‌ها مشغول تعطيلات آئينی و انجام مراسم عيد غفران بودند و درگيری‌های داخلی ميان موافقان و مخالفان نتانياهو جريان داشت.

به  گزارش راه آرمان، به نقل از رودبار ما، ۷۶ سال پیش در ۱۵ می سال ۱۹۴۸ گروهک‌ها و سازمان‌های جنایتکار صهیونیست دست به جنایتی وحشیانه علیه ملت فلسطین زده و سرزمین آنان را اشغال کردند؛ جنایتی که به روز نکبت معروف شد.

 

در آن زمان اشغالگران صهیونیست مرتکب بیش از ۷۰ جنایت وحشیانه در حق ملت فلسطین شدند و طی آن بیش از ۵۳۱ شهر و روستا ویران شد و ۷۷۴ روستای دیگر به تصرف اشغالگران درآمد و بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از سرزمین و خانه خود آواره شدند.

 

حال با گذشت بیش از هشت دهه از اشغال این سرزمین تاریخ ورق خورده است و کودکان فلسطینی بزرگ و قوی شده‌اند.

 

روزهایی که اکنون در آن هستیم به آینده منطقه شکل بهتری خواهد داد، نیروهای مقاومت فلسطین ظرف چند ساعت انبوهی از محاسبات و معادلات رژیم قدرتمند غاصب صهیونیستی را دود کردند به هوا رفت، آتش از همان جایی شعله ور شده که گمان می‌کردند برای همیشه خاموش شده است.

 

عملیات شگفت‌انگیز و بی‌سابقه‌ جبهه مقاومت فلسطینی در واقع حمله‌ای بزرگ و تاریخی به محاسبات دشمن صهیونیستی است به طوری که هیمنه دروغین و پوشالی رژیم جعلی در ‌هم شکسته شد و برای نخستین بار است، که چنین ضربه‌ای طی هشت دهه اشغال به آن‌ها وارد شده است.

 

جنگ البته تازه آغاز شده و بسیاری شگفتی‌ها در راه خواهد بود، اسرائیل هنوز نتوانسته تلفات که در چند ساعت با آن مواجه شد، حتی فهرست کند.

 

طی ماه‌های اخير رژیم جعلی توهمات زیادی را در سر داشت به طوری که اقدام به تخریب منازل فلسطین اشغالی کرده بود و گمان می‌کرد که می‌توانند خانه‌ها را در قدس غصب کنند و هر اسرائیلی بتواند همین‌طور که در خیابان راه می‌رود مسلمانان را به صرف یک ظن ساده به قتل برساند و راه خود را بکشد و برود، این داستان هر روزه در قدس بود.

 

اسرائیل محاسبه کرده بود که کار درغزه تمام است و کسی در حماس اراده جنگیدن ندارد، گمان می‌کردند اختلاف میان گروه‌های مقاومت در اوج است و جهاد تنها مانده، حساب کرده بودند که قطر و مصر واقعا حماس را مهار و اراده جنگی آن را سرکوب کرده‌اند.

 

در همین هنگام شیر مردان جبهه مقاومت فلسطینی تمام محاسبات آنان را به هم ریخت و همه توهمات زدوده شد.

 

در ماه‌های گذشته یکی دیگر از توهمات رژیم جعلی این بود که می‌تواند مسجدالاقصی را حقیقتا ویران کند و معبد خویش را بر ویرانه آن بسازد، تیمی از رادیکال‌های اسراییل که اکنون بر سرکارند عزم خود را جزم کرده بودند که به زودی دیگر چیزی به نام مسجد الاقصی وجود نداشته باشد.

 

برهمین اساس، محاسبه دیگر اسرائیل این بود که می‌تواند به دوران نخستین اشغال و کشتار بازگردد.

 

نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات با نام «طوفان الاقصی» ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی، هزاران راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند، در واقع آن‌ها در یک عملیات ترکیبی صهيونيست‌ها را غافلگير كردند، چون بسياری از آن‌ها مشغول تعطيلات آئينی و انجام مراسم عيد غفران بودند.

 

عمليات طوفان الاقصی همه محاسبات تل‌آويو را به‌ هم ريخت و شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که جلسه کابینه امنیتی این رژیم بدون نتيجه مشخصي پایان یافت، در واقع تل‌آويو از يك سو با بحران شكاف و اختلافات داخلی هم رو‌به‌رو است.

 

در واقع نيروهای فلسطينی زمان طلايی را برای انجام حملات زمينی، موشكی، دریایی و سایبری خود انتخاب كردند. اين نبرد در زمانی آغاز شد كه درگيريی‌های داخلی ميان موافقان و مخالفان نتانياهو جريان داشت و از همين رو نيز جلسه امنيتی اضطراری آنان در تل‌آويو تا ساعت‌ها پس از آغاز جنگ بی‌نتيجه پايان يافت.

 

عملیات طوفان الاقصی از چند جهت اهمیت دارد

 

۱.نخستین عملیات ترکیبی گروه مقاومت فلسطینی(دریایی، موشکی، هوایی، زمینی، و سایبری)

 

۲. وسعت بالا و محدوده‌ی عملیات

 

۳.موضع آفندی گروه‌های مقاومت و پدافندی رژیم صهیونیستی

 

۴. ضعف سامانه‌های پدافندی رژیم گنبد آهنین و سامانه فلاخن داوود(هک و عدم فعالیت)

 

۵. بروز ضعف و ناتوانی رژیم صهیونیستی در ابعاد نظامی

 

۶.به دست گرفتن کنترل برخی از شهرک‌های صهیونیستی برای اولین بار

 

۷. شکست برنامه های عادی‌سازی روابط کشورهای منطقه با اسرائیل

 

ان شاءالله پیروزی نهایی جوانان فلسطینی نزدیک است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

 

انتهای خبر/پورحیدر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از