حالت تاریک
نماینده ولی‌فقیه در کرمان عنوان کرد:

قانون و اخلاق دو عامل اصلی بنیان خانواده

قانون و اخلاق دو عامل اصلی بنیان خانواده

نماینده ولی‌فقیه در کرمان گفت: یک خانواده باید قانون و اخلاق را باهم داشته باشد زیرا با هر کدام به تنهائی نمی‌توان با قانون خانه را اداره کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ همایش وحدت فرماندهان و مسئولین ارشد نیروهای مسلح استان کرمان در مجتمع آموزشی  فرهنگیان شهرستان ماهان و به میزبانی سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان عنوان کرد:  خداوند از هر چیز زوج آفرید اما برای انسان به آیات وصفی الهی تاکید می‌کند بنابراین  شکل فعلی خانواده در بین انسان‌ها آیت الهی و نشانه‌ای از خداست.


وی افزود:  اساس نظام دینی در خانواده بر  تقسیم کار بنا شده است و این تقسیم‌بندی در خانم‌ها دو دسته است،  یک دسته از کارهایی که همه می‌توانند انجام دهند مثل آشپزی گردگیری و نظافت منزل اما دسته دوم کارهایی است که فقط مختص یک شخص است که برای مرد و زن تعیین شده که در آن جایگاه مادری و پدری را مشخص می‌کند.


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به نقش خانواده  تصریح کرد:  وقتی زن و مرد در کنار هم قرار می‌گیرند دین کامل می‌شود.


امام جمعه کرمان گفت: عمده کار تربیت فرزند به دست مادر است، تدبیر، تعقل و جرأت دادن به فرزند دست پدر است،  انسان زمانی کامل می‌شود که خوب تربیت شود و خوب تدبیر و تعقل کند و جرأت ریسک کردن را یاد گرفته باشد.


وی گفت: واقعیت این است اگر پدر و مادر کنار هم قرار بگیرد تربیت فرزند شکل می گیرد و انسان به کمال می‌رسد و هیچکدام به تنهایی نمی‌توانند فرزند پروری کنند. 


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: بسیاری از مسائل با قانون قابل حل است و کسی فراتر از قانون توقع ندارد، یک خانواده  باید قانون و اخلاق را باهم داشته باشد زیرا با هر کدام به تنهائی نمی‌توان با قانون خانه را اداره کرد.


امام جمعه کرمان  در پایان خاطر نشان کرد: خداوند بین زن و مرد مودت و رحمت قرار داده، مودت همان محبت است که از درون هر کسی می‌جوشد اما رحمت بیشتر طرف مقابل در نظر گرفته می شود و هر دو مورد باید در خانواده باشد تا زندگی مشترک شکل گیرد.


انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از