حالت تاریک
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس:

کاپیتولاسیون خوی ظالمانه‌واستکباری آمریکا را نمایان کرد

کاپیتولاسیون خوی ظالمانه‌واستکباری آمریکا را نمایان کرد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس گفت: خوی استکباری و ظالم بودن آمریکایی‌ها جز ذات آنان است و در دوره رژیم پهلوی شاهد حاکمیت دولت آمریکا بر ایران بودیم به‌گونه‌ای که سیاست‌گذاری ما دست آمریکا بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جلالی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری«راه آرمان»؛ با اشاره به چهارم آبان‌ماه سالروز اعتراض تاریخی امام راحل به تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون در خصوص جنایات آمریکایی‌ها گفت: برای ملی شدن صنعت نفت ایران آیت‌الله کاشانی به کمک مصدق اقدام کردند اما دشمنان نقشه کشیدند و آیت‌الله کاشانی را کنار زدند و مصدق نیز در دام آمریکایی‌ها افتاد.

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوی استکباری و ظالم بودن آمریکایی‌ها جز ذات آنان است و در دوره رژیم پهلوی شاهد حاکمیت دولت آمریکا بر ایران بودیم به‌گونه‌ای که سیاست‌گذاری ما دست آمریکا بود.

 

وی بیان کرد: آمریکایی‌ها شرایط را به جایی رساندند و عنوان کردند که اگر در ایران، یک آمریکایی مرتکب جرمی شود او نباید در ایران محکامه شود و خود دولت آمریکا در این زمینه باید اقدام کند و بر همین اساس کاپتولاسیون را مطرح کردند و ما را ملتی متوحش معرفی کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در سال ۴۱ احساس خطر کردند و در خصوص کاپتولاسیون صحبت کردند؛ امام آن زمان خوی استکباری آمریکا را شناخت و این دولت را به ملت ایران معرفی کرد و در آن سال‌ها کسی گمان نمی‌کرد که ما بتوانیم آمریکا را از کشورمان، ایران بیرون کنیم.

 

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و علی‌رغم وقوع اتفاقات متعدد توسط آمریکایی‌ها در کشور، اما ما توانستیم آمریکایی‌ها را از کشور بیرون کنیم و هم اکنون شرایطی را در سطح منطقه شاهد هستیم که آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان نیز حضور ندارند و تقریبا حضور آمریکا در مناطق غرب آسیا نیز رو به پایان است و این نشان از افول آمریکا و تغییر نظم نوین جهانی دارد.

 

انتهای خبر/م

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از