حالت تاریک
عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی:

اولین کتاب‌علمی مختص ریزشبکه‌ها در کرمان منتشر شد

اولین کتاب‌علمی مختص ریزشبکه‌ها در کرمان منتشر شد

عضو هیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی از انتشار اولین کتاب در زمینه ایزوله‌سازی بخش خطادار در ریز شبکه‌ها خبر داد.

حسام رهبری‌مقام در گفتگو با سرویس علمی_اقتصادی راه آرمان از انتشار یک کتاب بی‌نظیر در حوزه حفاظت الکتریکی خبر داد وعنوان کرد: این کتاب با همکاری یکی از فارغ‌التحصیلان موفق دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان، برادر علیرضا رزانی تألیف شده است و برای اولین بار به ایزوله‌سازی بخش خطادار در ریز شبکه‌های قدرت پرداخته است.

عضوهیئت علمی گروه مهندسی برق دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این کتاب می‌تواند دیدگاه جدیدی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی باز کند و با توجه به کمبود کتاب در زمینه حفاظت الکتریکی یکی از نیازهای اساسی این رشته را تامین کند.

وی عنوان کرد: در پیشگفتار این کتاب ذکر کردیم که حفاظت یک ریزشبکه از مهمترین چالش‌های عملکردی آن به حساب می‌آید و می‌بایست تمامی بارها، خطوط و منابع آن در حالت جزیره‌ای هم محافظت شوند.

رهبری مقام ادامه داد: در این کتاب سعی بر آن بوده است تا در یک ریز شبکه شامل منابع توليد پراکنده، با استفاده از تحلیل نتایج حاصل از آنالیز سیگنال‌های جریان اندازه‌گیری شده پس از بروز خطا، خطا در هر باس توسط رله‌های موجود به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم‌بندی شده، سپس با مقایسه اطلاعات بدست آمده از باس های مختلف شبکه، بخش خطادار مشخص شده و از شبکه برداشته و خطا رفع شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان رفسنجان افزود: با استفاده از برخی روش‌ها عملکرد در شرایط بهره‌برداری مختلف ریزشبکه، مانند حالت متصل به شبکه بالادستی یا مستقل از آن را نیز بهبود می‌بخشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم، این کتاب برای علاقه‌مندان به رشته حفاظت الکتریکی مفید باشد، با توجه به این که  یک مطالعه موردی نیز انجام شده است و کتاب شامل نتایج شبیه‌سازی است، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند از این کتاب بهره کافی را ببرند.

 

انتهای خبر/ طهماسبی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از