حالت تاریک
رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان عنوان کرد:

سازگاری اقلیمی گیاه زرشک در شهرستان کوهبنان

سازگاری اقلیمی گیاه زرشک در شهرستان کوهبنان

رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان گفت: با توجه به سازگاری اقلیمی گیاه زرشک در شهرستان کوهبنان از کشت این گیاه توسط باغداران کوهبنانی حمایت خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کوهبنان؛ فرماندار کوهبنان با همراهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، فرمانده انتظامی، مدیر جهاد کشاورزی، سرپرست معاونت، بخشدار مرکزی کوهبنان و مشاور فرماندار از مزارع زرشک روستای افزاد بازدید کردند.

 

در حاشیه این بازدید محمد رضا امینی‌زاده رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان گفت: درختان زرشک در برابر سرما مقاومت بالایی دارند و عموما این گیاه را در ارتفاعاتی که از سطح دریا فاصله دارند می‌توان  کشت کرد.

 

وی ادامه داد: گیاه زرشک خواص بی‌شماری دارد و می‌توان از آن در انواع غذاها و نوشیدنی‌‌ها یا به‌ صورت مربا و رب استفاده کرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان بیان کرد: زرشک گیاهی است که دانه‌های ریز اما خوش‌رنگ، ترش و خوشمزه آن خواص زیادی دارند و برای بدن نیز بسیار مفید هستند.

 

وی بیان کرد: با توجه به سازگاری اقلیمی گیاه زرشک در شهرستان کوهبنان از کشت این گیاه توسط باغداران  کوهبنانی حمایت خواهد شد.

 

امینی‌زاده به مصارف تازه و خشک گیاه زرشک اشاره‌ کرد و گفت:  احداث کارگاه خشک کردن و بسته‌بندی محصول زرشک در شهرستان کوهبنان در دستور کار قرار دارد.

 

وی ابراز کرد: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب کوهبنان در حال حاضر این محصول در روستاهای تابعه شهرستان و بخش طغرالجرد در حال کشت و توسعه است.

 

رئیس جهاد کشاورزی کوهبنان خاطرنشان کرد: زمان گل‌دهی زرشک معمولا در اردیبهشت ماه و برداشت این محصول از اوایل مهرماه شروع می‌شود.

 

انتهای خبر/ نامجو

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از